کد خبر: ۱۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان:
رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان، به اختلاف بین اصناف و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کشور و استان اشاره کرد و گفت: اصناف در این قضیه دخالت می کنند و سلیقه ای برخورد می شود که امیدواریم بتوان از طریق مجلس این موضوع را حل کرد.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان با بیان اینکه به طور معمول کرمان در برنامه گروه‌های توریست خارجی که از ایران بازدید می کنند جایی ندارد، ادامه داد: در سال جاری یک گروه توریست خارجی با زمینه فعالیت فرش به ایران آمدند اما کرمان را با وجود سابقه تاریخی در صنعت فرش در برنامه های خود جای ندادند.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "مهدی سیاوشی" در نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان به ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری استان پرداخت و تصریح کرد: در حاشیه ماندن گردشگری کرمان به مدت 12 سال، باعث شد که استان هایی مانند یزد جای کرمان را بگیرند و از سوی دیگر به دلیل عدم حضور گردشگر، هتل داری، رستوران داری و خدمات بین راهی ما نیز رشد نکرد و عقب ماند.

 سیاوشی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و پس از اجرایی شدن برجام، با کاهش ایران هراسی در دنیا، سیل گردشگران به سمت ایران راه افتاد و کرمان نیز از این موضوع برخوردار شد اما در این بین استان های یزد، فارس و اصفهان با تشکیل یک مثلث طلایی، به نوعی گردشگران بیشتری را جذب می کنند و سهم کرمان در این موضوع کم است. 

وی با بیان اینکه به طور معمول کرمان در برنامه گروه‌های توریست خارجی که از ایران بازدید می کنند جایی ندارد، ادامه داد: در سال جاری یک گروه توریست خارجی با زمینه فعالیت فرش به ایران آمدند اما کرمان را با وجود سابقه تاریخی در صنعت فرش در برنامه های خود جای ندادند.

سیاوشی تصریح کرد: در ادامه یک گروه از موسسه گردشگری آمریکا در سفر به ایران، از 9 استان کشور بازدید کردند اما به کرمان نیامدند و همچنین قرار است کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان با حضور 500 نفر از بهترین تورلیدرهای دنیا در تهران برگزار شود که حضور در کرمان جزء برنامه های آنها نیست که در این رابطه نامه ای را از اتاق کرمان به مسوولان برگزاری این کنوانسیون ارسال کرده ایم. 

وی با اشاره به برگزاری برنامه هایی مانند ابرماراتن کویر، نمایشگاه عکس گردشگری و نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی استان برای معرفی و مطرح شدن هر چه بیشتر نام کرمان در سطح ملی و بین المللی افزود: باید برای جذب گردشگر بیشتر، به توسعه زیرساخت ها از جمله هتل و مراکز اقامتی اهمیت ویژه داد که این موضوع عمدتا به سیستم اجرایی استان بر می گردد.

رییس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان، به اختلاف بین اصناف و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کشور و استان اشاره کرد و گفت: اصناف در این قضیه دخالت می کنند و سلیقه ای برخورد می شود که امیدواریم بتوان از طریق مجلس این موضوع را حل کرد. 

سیاوشی، با بیان اینکه گاهی با یک تذکر، اخطار و مهلت برای اصلاح کار می توان از تعطیلی یک واحد صنفی جلوگیری کرد، گفت: از اواسط سال گذشته تا کنون یک گروه 12 نفره متشکل از نمایندگان دستگاه‌های مختلف به همراه یک قاضی، از واحدهای گردشگری بازدید می کنند و به محض مشاهده یک ایراد همان جا حکم صادر و واحد گردشگری پلمب می شود.

وی افزود: این اقدام فقط در استان کرمان اینگونه انجام می شود و با توجه به شرایط رکود در کشور که همه بخش ها را تحت تاثیر قرار داده و بازار پررونقی وجود ندارد، می توان با واحدهای گردشگری بهتر برخورد کرد.  

وی پیشنهاد تشکیل کمیسیون گردشگری و زیارت در مجلس شورای اسلامی را مطرح کرد و گفت: در حال حاضر تلاش عمده ما بر روی جذب گردشگری داخلی و در قدم بعد جذب گردشگر خارجی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)