کد خبر: ۱۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
امام‌ جمعه رفسنجان:
امام‌ جمعه رفسنجان گفت:خودم را سرباز ولایت می دانم و تا آنجا که بتوانم از ولایت دفاع می کنم از دولت ها نیز در سطح کلان حمایت می کنیم اما اگر دولت در وعده هایی که داده اند تخلف کرده یا احیاناً مسائلی را در عملکرد دولتی ها بوجود بیاید آنها را بیان می کنیم و تا زمانی که دولت در مدار سیاست‌های رهبری باشد دولت را مذمت نمی‌کنیم.

امام‌ جمعه رفسنجان گفت: نهاد نماز جمعه برای حضور هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن نماز و ایجاد رغبت بیشتری برای همه مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان که جامعه هدف هستند، تلاش دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کویر، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور یکشنبه شب در نشست خبری به‌مناسبت سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه کشور اظهار کرد:   امروز با جنگ نرم مواجه هستیم و دشمنان از فضاهای مختلف به‌ویژه فضای مجازی بیشتر سوءاستفاده می‌کنند تا جوانان و نوجوانان را به انحراف بکشانند.

امام جمعه رفسنجان تریبون نماز جمعه را در پیشگیری از انحراف در جامعه تأثیرگذار دانست و یادآور شد: باید برد تریبون نماز جمعه به وسیله اصحاب رسانه فراگیرتر شود و  کسانی که توفیق حضور در نماز را نداشته اند بتوانند نشریات را مطالعه و  از آن مطلع شوند.

حجت الاسلام رمضانی پور تصریح کرد: در همین جا از رادیو رفسنجان که خطبه‌های نماز جمعه را به‌طور کامل از این رسانه پخش می‌کند قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: در استان کرمان بیش از 60 محل برای اقامه نماز جمعه وجود دارد که در حال حاضر 54 نماز جمعه اقامه می‌شود.

لزوم مشارکت مردم برای ساخت مصلی شهرستان

امام جمعه رفسنجان در پاسخ به سوالی درباره نحوه تأمین هزینه‌های ساخت مصلی و زمین آن گفت: اصل زمین را از وزیر مسکن و شهرسازی وقت گرفتیم و با شهرداری طبق مصوبه شورای شهر معاوضه کردیم.

حجت الاسلام رمضانی پور بیان کرد: اردیبهشت ماه سال گذشته با نشست‌هایی که در منزل امام جمعه فقید شهرستان با حضور مسؤولان و اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان برگزار کردیم توانستیم مشکل زمین را به‌طور کامل برطرف کنیم.

وی ادامه داد: رفسنجان زمین موقوفه زیادی دارد اما آنچه که مهم است این است که به مردم اطمینان دهیم که فردی به نام امام جمعه یا دیگر کسانی که هیأت امنای یک مجموعه هستند یا بزرگان قوم شهر انگیزه ندارند کار غیرشرعی صورت گیرد.

وی افزود: این مصلی قرار است برای سال‌های زیاد بماند و هزینه‌هایی که می‌شود کاملا هدفمند هستند و افراد مؤمن و متدین و خیّر برای تأمین این هزینه‌ها حضور پیدا می‌کنند. به‌طور مثال امروز(سوم مرداد) پیرمردی 10 میلیون‌ تومان حاصل دسترنج خود را به مصلی کمک کرد و این رقم را چند ماه پیش هم کمک کرده بود.پول‌هایی که با رغبت و انگیزه داده می شوند برای ساخت مصلی استفاده می‌شود.

امام جمعه رفسنجان یادآور شد: بودجه‌ دولتی برای ساخت مصلی نداریم و بودجه‌های شهرستانی هم کافی نیست، به این خاطر حضور و مشارکت مردم برای ساخت مصلی لازم است.

20 میلیارد تومان برای ساخت مصلی نیاز است

امام جمعه رفسنجان در ادامه به هزینه ساخت مصلی اشاره کرد و گفت: اعتباری که برای مصلی پیش‌بینی شده بالای 20 میلیارد تومان است که البته با افزایش قیمت مصالح این هزینه بیشتر خواهد بود که تاکنون 7 میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی افزود: در مدیریت‌های قبلی حدود 700 میلیون‌ تومان کمک شده که عمده صرف سوله فعلی شده که در آینده به محل دائمی نمایشگاههای رفسنجان تبدیل می‌شود.

رمضانی پور خاطرنشان کرد: بالغ بر 2 میلیارد تومان از مس و بالغ بر 600 میلیون‌ تومان از اعتبارات شهرستانی و استانی و 600 میلیون‌ تومان از بودجه‌های شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه که در مجموع بالغ بر 3 میلیارد تومان است به اضافه کمکهای خیرین مجموعاً 7 میلیارد تومان هزینه شده است.

امام جمعه رفسنجان درباره میزان پیشرفت مصلی نیز گفت: مساحت مصلی 50 هزار مترمربع است که 30 هزار متر ساختمان دارد و در حال حاضر میزان پیشرفت کار حدود 20 درصد است که با نصب سقف ها این میزان به 35 درصد خواهد رسید. در مجموع بیش از 13 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل مصلی نیاز داریم و امیدواریم ماه مبارک رمضان آینده زیر سقف مصلی نماز عید را اقامه کنیم.

وی تصریح کرد: مجموعه مصلی زیر نظر سازمان نظام مهندسی شهرستان در حال ساخت است و زیر نظر ناظر مقیم تمام کارها انجام می‌شود.

رمضانی پور با بیان اینکه شبستان اولویت اول در ساخت مصلی است که حداقل تا نماز عید فطر آماده شود، خاطرنشان کرد: شبستان اصلی مصلی 18 هزار متر مربع است که گنجایش بیش از 30 هزار نفر را دارد و بیش از 10 هزار متر مربع ساختمان آموزشی وجود دارد.

امام جمعه رفسنجان تأکید کرد: از هر فضا و فرصتی که برای آینده مصلی مفید است استفاده می‌کنیم و امیدواریم تا 10 سال آینده مصلای رفسنجان یک مصلای مستقل باشد و هزینه‌هایش از محل خودش تأمین شود، ضمن اینکه تمام تعلقات مصلی به مردم تعلق دارد.

نقش امام جمعه در وحدت جامعه

امام جمعه رفسنجان در پاسخ به این سؤال که نقش امام جمعه در وحدت جامعه چیست، گفت: نماز جمعه قلب فرهنگی و قرارگاه فرهنگی شهر است و می‌تواند قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت باشد.

حجت الاسلام رمضانی پور تصریح کرد: امام جمعه می‌تواند محور وحدت جامعه باشد چون امام جمع است نه قشر خاص و اقشار مختلف می‌توانند خود را با امام جمعه وفق دهند. بعضی نمی‌خواهند امام جمعه محور وحدت باشد در صورتی‌ که در واقع امام جمعه بازوی پرتوان وحدت شهر است.

وی با اشاره به وحدت و همدلی مسئولین شهرستان، افزود: در سایه این وحدت 4 هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در شهرستان امضا شده است یکی از محورهای این وحدت امام جمعه است که در ستاد مثلث توسعه اقتصادی همگام با دیگر مسؤلان و سرمایه‌گذاران است.

وی با بیان اینکه ما کسانی که دلسوز شهرستان هستند را حمایت می کنیم، ابراز داشت: جذب حداکثری و دفع ضرورت حداقلی را در دستور کار داریم. امام جمعه مفسر و مبین کلام ولی امر مسلمین است و سیاستهای رهبر انقلاب را در کشور تبیین می کند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: خودم را سرباز ولایت می دانم و تا آنجا که بتوانم از ولایت دفاع می کنم از دولت ها نیز در سطح کلان حمایت می کنیم اما اگر دولت در وعده هایی که داده اند تخلف کرده یا احیاناً مسائلی را در عملکرد دولتی ها بوجود بیاید آنها را بیان می کنیم و تا زمانی که دولت در مدار سیاست‌های رهبری باشد دولت را مذمت نمی‌کنیم.

رمضانی پور اظهار داشت: باید مصالح عالی نظام، استان و شهرستان است را رعایت کنیم و شجاعت یکی از ویژگی‌هایی است که برای حفظ مصالح عالی نظام نیاز است و من این روحیه را حفظ خواهم کرد.

اصولگرایی خط و مشی است که امام(ره) ترسیم کردند

امام جمعه رفسنجان در پاسخ به این سوال که مردم شما را با این سخنانی که بیان می‌کنید جزو چه جناحی می‌بینند، گفت: برخی تصور می‌کنند اصولگرایی یک جناح است در صورتی که اشتباه است اصولگرایی یک خط و مشی است که امام(ره) ترسیم کردند، اصلاحات واژه جدیدی است که در جامعه به‌وجود آمده است.

وی افزود: در قدیم دو جناح راست و چپ داشتیم و اصولگرایی از هر جناحی می‌تواند باشد، اصولگرایی همان مداری است که رهبر فرزانه انقلاب تبیین کردند که اگر همه اصحاب چپ و راست روی این مدار باشند اصولگرا هستند.

رمضانی‌پور تأکید کرد: امام جمعه را باید فارغ از مسائل جناحی تلقی کنید و امام جمعه را از خود بدانید و به آنچه که مصلحت شهرستان است عمل کنید.

با موسیقی حلال مخالفتی نداریم

در ادامه این نشست خبری خبرنگاری از موضع امام جمعه رفسنجان درباره برگزاری کنسرت‌ پرسید که وی پاسخ داد: کنسرت موسیقی کلمه خارجی است و افراد متدین روی آن حساس هستند، بنده با اجرای کنسرت موسیقی همیشه مخالفم. در شورای فرهنگ عمومی مطرح شد که از ظرفیتهای داخلی استفاده شود.

رمضانی پور بیان داشت: موسیقی در دو مقیاس قابل توجه است در مقیاس فردی حلال و حرام دارد و در مقیاس اجتماعی اگر ترویج یابد حرام است، در مورد اینکه ترویج نشود و موسیقی حلال اجرا شود مخالفتی نداریم اما خواهان این هستیم که اجرای موسیقی زنده به‌وسیله هنرمندان شهرستان اجرا شود تا منفعت آن به هنرمندان شهرمان برسد.

وی تصریح کرد: توانمندی های بالایی در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری در شهرستان داریم که نه تنها در کشور بلکه در جهان نیز می توانند مطرح باشند.

جمع آوری بیش از یک میلیارد زکات مستحبی در شهرستان

رئیس شورای زکات شهرستان رفسنجان همچنین اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان زکات مستحبی در شهرستان جمع آوری شد که در این زمینه رتبه نخست استان را کسب کردیم.

رمضانی پور خاطرنشان کرد: تعدادی اصله درخت برای زکات پلاک گذاری شده و تمام وجوه زکات جمع آوری شده در همان روستای محل برای موارد مختلف برای نیازمندان مصرف می شود.

امام جمعه رفسنجان درباره شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز گفت: انتظار بنده این است که این شورا فعالتر عمل کند و نقش پررنگ تری در مسائل فرهنگی داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)