کد خبر: ۱۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
همواره از شهدای جاویدالاثر به شهید گمنام یاد می شود اما باید یادآوری کنیم که این عزیزان نامداران عرصه غیرت و دفاع از سرزمین و ناموسمان هستند.
به گزارش ایسنا، شاید گمنامی آرزوی خیلی از شهدا و قهرمانان دفاع مقدس باشد اما آیا ما به فلسفه گمنامی اندیشیده ایم؟

نتیجه گمنامی این قهرمانان وطن، انتظار مادر، پدر، همسر و فرزند؛ غربت و گمنامی؛ و بازگشت گاه و بیگاه و تلنگر زدن است و کاش همیشه حواسمان به از خودگذشتگی و فداکاری شهدا باشد نه فقط زمانی که پیکر چند شهید به کشور و یا استانمان می آید.

با هر بار ورود تعدادی از شهدا، دل پدران و مادرانی که هنوز داغ دوری جگرگوشه را تاب آورده اند، روشن شده و امید چند باره در دلشان زنده می شود که شاید این بار عزیز ما برگشته باشد و اگر هویت این شهداء تشخیص داده شود گل ها چه گل.

قهرمانان گمنام سرزمین ما نامدارانی هستند که برای دفاع از سرزمین، ناموس و عزت کشورمان دست از همه لذت های دنیایی کشیده و با نیت قرب الهی راهی جبهه شدند و ای کاش همه ما راهرو واقعی آنها باشیم نه فقط در بردن نام شهدا از هم سبقت بگیریم.

گاهی فکر می کنم که چگونه همین افراد عادی که روزمره با آنها برخورد می کنیم به درجه ای رسیده اند که خبر از نحوه و زمان شهادت خود داده و یا وصیت نامه هایشان منبع درس های بزرگی از عرفان، فلسفه و اخلاق است که نمی توانیم فکرش را بکنیم که این جوانان هنوز مقطع دبیرستان را هم تمام نکرده بودند و چنین اساتیدی هستند.

سرهنگ"محمدمهدی ابوالحسنی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان امروز پنجشنبه هفتم مردادماه جاری میزبان چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که دو شهید در شهر گلباف و دو شهید در شهر خانوک تدفین خواهند شد.
 
وی افزود: تشییع این شهدای گرانقدر از فرودگاه در مسیر بلوار جمهوری، بلوار شهید صدوقی، خیابان شریعتی، خیابان فلسطین تا حسینیه ثارالله انجام می شود و مراسم وداع با شهدا نیز پنجشنبه شب در ستادبازسازی عتبات عالیات استان و در یادواره شهدا در خیابان شیخ احمد کافی برگزار خواهد شد.
 
ابوالحسنی تصریح کرد: پیکرهای شهدا در روز جمعه به سمت مکان های تدفین حرکت داده می شوند و شهدای مربوط به گلباف در مسیر ماهان، سیرچ، جوشان و گلباف و شهدای خانوک در مسیر هوتک، چترود، ده زیار و خانوک مورد استقبال قرار خواهند گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه مراسم تشییع و تدفین شهدا همزمان با سالروز شهادت امام صادق علیه السلام برگزار می شود، بیان کرد: دو شهید 17ساله که در عملیات های خیبر و والفجر 4 به شهادت رسیده اند، در گلباف تدفین می شوند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: یکی از شهدایی که در خانوک و جنب مسجد شهدای این شهر دفن می شوند، ۴۰ ساله و شهید عملیات کربلای 4 و دیگری 17ساله و مربوط به عملیات بیت المقدس است.
 
وی در ادامه افزود: 190 شهید گمنام در 57 مکان تدفین شده اند که از این تعداد 9 مکان با 44 شهید گمنام در مرکز استان واقع شده است.
 
ابوالحسنی با اشاره به 31 شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع مقدسدر منطقه عمومی پنجوین و مناطق عملیاتی کانی مانگا و سنگ معدن گفت: با توجه به اینکه بیشترین مفقودی های ما در غرب کشور و عملیات والفجر 3 هستند امیدواریم در میان این شهدا که هنوز شناسایی نشدند، تعدادی هم متعلق به استان کرمان باشد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان در پایان با اشاره به حماسه بزرگ سال گذشته مردم استان در تشییع شهدای غواص بیان کرد: در تشییع و تدفین شهدا، بزرگترین حضور مردمی را در تاریخ استان داشتیم و قریب به 2 میلیون نفر در سطح استان از 16 تا 21 مرداد از شهدا استقبال کردند و در شهر کرمان قریب 20 هزار نفر حضور داشتند که بی نظیرترین حضور در کشور بود.
برچسب ها: شهدای گمنام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

پربازدید ها

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)