کد خبر: ۱۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
امیر عبداللهیان در دیدار با سفیر سوریه:
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، با بیان اینکه جهان اسلام در مورد فلسطین موضع مشترک دارد، گفت: آمریکا می‌خواهد با کارت سوریه در انتخابات ریاست جمهوری خود بازی کند.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل، با بیان اینکه جهان اسلام در مورد فلسطین موضع مشترک دارد، گفت: آمریکا می‌خواهد با کارت سوریه در انتخابات ریاست جمهوری خود بازی کند.

به گزارش خانه ملت، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، روز چهارشنبه، 13 مرداد، با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به سیاست ایران در جهت تقویت تعاملات دوستانه با کشورهای اسلامی، گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش همه جانبه همکاری‌های برادرانه با کشورهای اسلامی است و مجلس شورای اسلامی در همین راستا به دنبال تقویت مراودات پارلمانی با کشورهای اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به خطر گرایشات تکفیری و افراطی‌گری برای امنیت و آرامش منطقه، افزود: همکاری میان مجالس ایران و سوریه در این راستا می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

امیر عبداللهیان موضع جهان اسلام را درخصوص مسأله فلسطین مشترک خواند و یادآور شد: جهان اسلام در مورد فلسطین موضع مشترک دارد و مسأله فلسطین موضوع محوری و مهم در منطقه است.

وی تصریح کرد: آمریکا می خواهد با کارت سوریه در انتخابات ریاست جمهوری خود بازی کند. واشنگتن تاکنون نه تنها کمک موثری در مبارزه با تروریسم نکرده، بلکه خود از عوامل تشدید تحرکات تروریستی در منطقه به شمار می رود.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل افزود: تهران به حمایت های موثر خود از سوریه در مبارزه با تروریسم و تمرکز بر راهکار سیاسی ادامه می دهد و معتقد هستیم سوریه صرفاً راهکار سیاسی دارد، اما مادامی که تروریست ها با تغییر چهره به دنبال اهداف شوم خود در سوریه هستند، راه حل سیاسی به نتیجه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: همکاری های تهران و مسکو در کمک به دولت، ارتش و مردم سوریه در مبارزه با تروریسم پیام محکمی به حامیان تروریسم به شمار می رود که این همکاری ها تداوم می یابد.

در ادامه این دیدار عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران نیز به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران به عنوان هم پیمان سوریه در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با جریان تکفیری و تروریسم از کشورهای پیشگام است.

وی همچنین جمهوری اسلامی ایران را از همپیمانان اصلی در راه پایداری و حمایت از ملت سوریه دانست و از نقش اساسی مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و ملت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت و دولت سوریه قدردانی کرد.
برچسب ها: امیرعبداللهیان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)