کد خبر: ۱۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان مطرح شد:
کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان به ریاست دکتر ماه بانو معصوم‌زاده و با حضور نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات، اماکن، شهرداری کرمان، قوه قضاییه، اتاق اصناف و بهداشت با محوریت عرضه قليان در رستوران‌ها و کافه‌ها برگزار شد.
کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان به ریاست دکتر ماه بانو معصوم‌زاده و با حضور نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات، اماکن، شهرداری کرمان، قوه قضاییه، اتاق اصناف و بهداشت با محوریت عرضه قليان در رستوران‌ها و کافه‌ها برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گفتارنو؛ ماه بانو معصوم‌زاده در این نشست ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین گفت: با توجه به مضراتی که مصرف قلیان دارد، نحوه عرضه ‌‌اش مورد بررسی قرار گیرد و شرح کاملی از اقداماتی که تاکنون توسط هرکدام از دستگاه‌های مدعو صورت گرفته، داشته باشیم.
در ادامه این نشست شهابی نماینده بهداشت اظهار داشت: از اتاق اصناف مى خواهيم که ليستى از سوپر مارکت هايى که در آن ادوات قليان و سيگار به فروش مى رسد، در اختيار ما قرار دهند.
وی ادامه داد: در پارک هايي که قليان مصرف بيشترى دارد، بيلبوردهايي در راستاى روشنگرى عوارض قليان بايد نصب شود.
پس از شهابی نوبت به محدرضا خانی، معاون خدمات شهری شهردار رسید. وی عنوان کرد: شهردارى مى تواند بنر و بيلبورد با موضوع روشنگرى در رابطه با عوارض قليان نصب کند که تا پايان مردادماه در اکثر پارک هاى کرمان نصب خواهد شد.
محمدرضا خانی ادامه داد: شهردارى توان برخوردش با کسانى که قليان مى کشند، فقط به صورت تذکر است.
او افزود: در جشن‌هاى محله اى مراسم قليان شکنى داريم که در اين مراسم مجرى مرتبا در رابطه با مصرف قليان تذکر مى دهد و نمايش هايي نيز با بیان مضرات قلیان داريم.
سرهنگ زاهدى، نماينده اماکن نیز در ادامه جلسه گفت: يک ليست سى نفره از بهداشت به دست ما رسيد که اين واحدها که قليان هم عرضه مى کنند، فاقد مجوز کسب هستند و اين ليست را ما به اتاق اصناف ارسال کرديم که اتاق اصناف اين ليست را به 42 تعداد افزايش داد و به ما برگرداند که تذکرهاى لازم به این واحدها داده شده است و در هفته هاى آينده پلمپ صورت خواهد گرفت اگر اقدامات مورد نظر ما صورت نگيرد.
این مقام انتظامی ادامه داد: خودمان هم برابر ماده 17 قانون صنفى با واحدهاى متخلف برخورد مى کنيم و 47 واحد صنفى از ابتداى امسال پلمپ شدند که بيشتر به دليل عرضه قليان بوده است.
او افزود: تا جايي که مقررات اجازه مى دهد پيش خواهيم رفت و اگر حمايت مقام قضايي را داشته باشيم با توان بيشترى برخورد خواهيم کرد.
پس از زاهدی، نوذر نخعى، نماينده دانشگاه علوم پزشکى که اقدامات در خور توجهی در راستای فرهنگ‌سازی عدم مصرف قلیان انجام داده است، گفت: 30 هزار سى دى انيميشن ويژه کودکان و 30 هزار ويژه نامه تدوين شده و قرار است سازمان هاى مردم نهاد هم به کمک ما بيايند و طى چند روز آينده توزيع خواهند شد.
او افزود: نياز هست صدا وسيما بيش از پيش فعال شود و با توجه به دستور مقام معظم رهبرى در بحث آسيب هاى اجتماعى صاحب فرايند است.
نخعی ادامه داد: بنرهاى خوبى با همکارى معاونت فرهنگى شهرداری نصب شد و طى روزهاى آينده نصب خواهد شد.
او همچنین گفت: در دانشگاه ها 50 تا 60 درصد پسران و در دختران نيز حدودا 30 درصد تجربه استعمال يک بار قليان را دارند و نصف اين آمار به قليان اعتياد دارند.
در ادامه يوسف جعفرى، عضو شوراى شهر کرمان که ریاست اتاق اصناف را هم بر عهده دارد، اظهار داشت: بايد مردم از مضرات قليان آگاه شوند، متاسفانه در بحث اطلاع رسانى ضعيف بوده ايم.
او اضافه کرد: بايد در بحث فرهنگ سازى عدم مصرف قليان، قدم هاى محکم ترى برداشته شود.
جعفری ادامه داد: بايد جلسات بيشترى داشته باشيم و به پختگى لازم در بحث برخورد با قليان برسيم.
این عضو شورای شهر کرمان تصریح کرد: واحدهايي که پروانه ندارند و قليان عرضه مى کنند در پلمپ شان حرفى نيست.
او در پایان عنوان کرد: در بحث سيگار آيين نامه داريم که به ازاى هر بيست هزار نفر فقط يک واحد صنفى سيگار عرضه کند و اين واحد صنفى هم نبايد کنار مدرسه باشد ولى الان اکثر واحد هاى صنفى سيگار عرضه مى کنند.
پس از جعفری، نوبت به سليمانى، نماينده فرماندارى کرمان رسید که مشخصا در حوزه مبارزه با استعمال قلیان مسئولیت دارد، گفت: بايد اقدامات قهرى و اقدامات فرهنگى در بحث جلوگيرى از اعتياد به قليان همراه با هم پيش رود نه يکى بيشتر و يکى کمتر.
او اضافه کرد: همکارى بين بخشى و هم افزايي بايد وجود داشته باشد تا برنامه هاي مان عقيم نماند.
سلیمانی ادامه داد: ما نسبت به عرضه سرطان (قليان) در جامعه نمى توانيم بى تفاوت باشيم.
پس از سلیمانی، کريمى، نماينده دادستانى کرمان طی سخنانی گفت: چيزى که در قانون صراحتا خلاف عنوان شده بايد جلويش گرفته شود و به ما ربطى ندارد که کسانى که از طريق قليان به دنبال سودجويي بودند، بعدش چه خواهند کرد.
او ادامه داد: پس از جمع آورى قليان از کافه ها و رستوران ها احتمالا مصرفش در پارک ها شدت بيشترى خواهد گرفت و براى اين موضوع هم بايد چاره انديشى شود.
این مقام قضایی اضافه کرد: همين جور که با برخی واحدهای عرضه کننده قلیان برخورد مى شود بايد براى مراکزى که قليان عرضه نمى کنند تشويق در نظر گرفته شود.
او برای مثال در بحث برخوردهای قهری گفت: در طرح امنيت غذايي پيشرفت هاى خوبى حاصل شده است.
در پایان جلسه دکتر ماه بانو معصوم زاده، عضو شوراى شهر کرمان و رئيس کميسيون بهداشت شورا به جمع بندی مسائل مطروحه پرداخت و اظهار داشت: ميراث فرهنگى ليستى از مراکز تفريحى و تجارى ارائه کند و دليل غيبت خود را در اين جلسه عنوان کند.
او همچنین گفت: زمينه اى فراهم شود تا صدا و سيما در زمينه فرهنگ سازى همکارى لازم را داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)