کد خبر: ۱۵۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست عمومی شورای شهر کرمان؛
اعضاء شورای اسلامی شهر کرمان با ایجاد فرهنگ سرای رسانه در این شهر موافقت کردند.
به گزارش گفتارنو به نقل از مهر؛  نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان یکشنبه شب با حضور رئیس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

علی‌اکبر مشرفی رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با تشکر از اعضای شورا که دغدغه‌ خدمت به شهر و شهروندان را دارند، اظهار امیدواری کرد: اعضا در مدت باقی‌مانده از عمر شورا، کارنامه‌ خوبی از خود به‌جا بگذارند.

وی همچنین با اشاره به ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، این روز را به همه‌ خبرنگاران، به‌ویژه خبرنگارانی که با شورای اسلامی شهر کرمان همکاری می‌کنند، تبریک گفت.

در این نشست رؤسای کمیسیون‌های شورا به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌ها پرداختند.

لزوم ایجاد فرهنگسرای رسانه

زهرا لری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا در این نشست با تبریک روز خبرنگار، خواستار ایجاد فرهنگ سرای رسانه برای اهالی مطبوعات و رسانه‌ها شد.

وی گفت: شهرداری با ایجاد فرهنگ سرای رسانه، می تواند محل مناسبی برای تبادل افکار خبرنگاران و اصحاب رسانه فراهم کند.

محمدیاسین پنجعلی‌زاده رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و کلان‌شهر نیز با اشاره به مصوبات پنج هفته‌ اخیر این کمیسیون گفت: یکی از موضوع‌های مطرح‌شده در کمیسیون معماری، شهرسازی و کلان‌شهر، مشکل برخی مالکان در رابطه با گرفتن استاندارد آسانسور بود.

وی پیشنهاد داد: برای بررسی این مشکل، نشست فوق‌العاده‌ای با حضور اعضای شورا و شهرداران مناطق برگزار شود.

فتح‌الله مؤیدی رئیس کمیسیون بودجه نیز به بیان آخرین مصوبات این کمیسیون پرداخت.

از جمله موارد مطرح‌شده از سوی مؤیدی، موضوع پروانه‌های ساختمان شناور بود که مقرر شد این موضوع در نشست‌های آینده مورد بررسی بیش‌تر قرار گیرد.

 نام‌گذاری معبری به نام ایرج بسطامی

رؤیا دیوان‌بیگی رئیس کمیسیون فرهنگی و آی‌تی نیز ضمن تبریک دهه‌ی کرامت، خواستار تخصیص اعتبارات بیش‌تر از سوی شهرداری به برنامه‌های «زیر سایه‌ی خورشید» شد.

وی همچنین به نامه‌ سردار نوری فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله مبنی بر اختصاص محلی برای نصب تلویزیون شهری اشاره کرد و گفت: فرمانده سپاه ثارالله کرمان، طی نامه‌ای به شورا، درخواست داشت برای ارائه‌ پیام‌های فرهنگی، محلی برای نصب تلویزیون شهری در اختیار سپاه قرار گیرد.

مشرفی رئیس شورا نیز با بیان اینکه تلویزیون شهری سپاه بزرگ‌ترین تلویزیون شهری استان کرمان خواهد بود، گفت: قرار است علاوه بر پیام‌های فرهنگی، فعالیت‌های شورای اسلامی شهر کرمان نیز از این تلویزیون پخش شود.

دیوان‌بیگی هم‌چنین به ارائه‌ برخی دیگر از مصوبات کمیسیون فرهنگی و آی‌تی پرداخت که از آن جمله نام‌گذاری معبر منشعب از بلوار «ملاصدرا» به نام «ایرج بسطامی» بود.

زهرا ایرانمنش رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و مشارکت‌های مردمی نیز به ارائه گزارش حجت‌الاسلام حسینی، معاون فرهنگی شهردار در رابطه با فعالیت‌های فرهنگسرای کوثر اشاره کرد و گفت: ضمن تشکر از خدمات ارائه شده در فرهنگسرای کوثر، متأسفانه به‌دلیل کم‌بود بودجه، از تعداد رشته‌های ارائه‌شده در این فرهنگ‌سرا کاسته شده است.

در ادامه، ایرانمنش رئیس کمیسیون بانوان به افتتاح فرهنگ‌سراهای جدید در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: مقرر شده فرهنگ‌سراهای جدید «یاس» در خیابان شهید رجایی و «الغدیر»، برای بانوان راه‌اندازی شوند.

برخورد جدی با مراکز عرضه‌ قلیان

ماه‌بانو معصوم‌زاده رئیس کمیسیون بهداشت نیز بر برخورد جدی با مراکز عرضه‌ قلیان تأکید کرد و گفت: در نشست کمیسیون بهداشت مقرر شد ظرف ۴۸ ساعت آینده از رستوران‌های سطح شهر بازدید و قلیان‌ها جمع‌آوری شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد صداوسیما، فیلم‌ها و انیمیشن‌های بهداشتی مربوط به قلیان را از دانشگاه علوم پزشکی تحویل گرفته و نسبت به پخش آن‌ها اقدام کند.

معصوم‌زاده ادامه داد: طی روزهای آینده ضمن حذف نام‌نوشته‌های مربوط به قلیان، قلیان‌ها نیز از پشت ویترین مغازه‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

مهنوش مؤمنی رئیس کمیته‌ پسماند نیز ضمن تبریک حضور خانم‌ها زهرا نعمتی و کردستانی، در رقابت‌های المپیک و پاراالمپیک ریو و پرچم‌داری این رقابت‌ها توسط این دو ورزش‌کار، این رویداد را در تاریخ کرمان بی‌نظیر خواند و حضور این بانوان ورزش‌کار در رقابت‌های ریو را به همه‌ بانوان کرمانی تبریک گفت.

 ضرورت سامان‌دهی معدن زباله

وی در ادامه، به وضعیت نابسامان پسماندهای ساختمانی اشاره کرد و گفت: پسماندهای ساختمانی به یک معضل تبدیل شده است؛ بنابراین، نیاز به ورود جهادی برای سامان‌دهی این نوع پسماندهاست.

مؤمنی از تدوین آیین‌نامه‌ی اجرایی پسماندهای ساختمانی خبر داد و گفت: همچنین در کمیته‌ پسماند مصوب شد نماینده‌ مقیم سازمان پسماند در شهرداری‌های مناطق حضور داشته باشد تا گرفتن پروانه‌ ساختمان و مجوز حفاری و گودبرداری، زیر نظر نماینده‌ سازمان پسماند انجام گیرد و این نماینده، خودروهای حمل خاک‌ونخاله‌ ساختمانی تأییدشده را به مالکان معرفی کند.

وی از وضعیت معدن زباله نیز گلایه کرد و خواستار سامان‌دهی سریع این معدن شد.

رئیس کمیته پسماند افزود: تاکنون، سرمایه‌گذاران مختلفی برای استفاده از پسماندهای تر و تبدیل آن‌ها به کمپوست مراجعه کرده‌اند، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است؛ بنابراین، امیدواریم با مزایده‌ای که قرار است در این رابطه برگزار شود، شاهد سامان‌دهی هرچه سریع‌تر معدن زباله باشیم.

در پایان نشست سعید گیلانی که طی دو هفته‌ گذشته خبر صلب عضویتش در شورا اعلام شده بود و مجدد در نشست شورای اسلامی شهر کرمان حضور پیدا کرد، از همه‌ افرادی که برای ماندنش در شورا تلاش کردند، تشکر کرد و گفت: از همه‌ افراد از جمله نماینده ولی فقیه در استان، برخی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر کرمان که برای ماندنم در شورا تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

دیوان عدالت اداری روز شنبه ۱۶ مردادماه، حکم توقف تعلیق عضویت سعید گیلانی از شورای شهر کرمان را به وزارت کشور، هیئت حل اختلاف شوراهای اسلامی، استانداری، فرمانداری و شورای شهر کرمان ابلاغ کرده است.

برچسب ها: شورای شهر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
0
0
یعنی ایشان علی رغم سلب عضویت بازهم در شورا مانده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)