کد خبر: ۱۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
ارسال به دوستان
ذخیره
بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: «محمود احمدی‌نژاد تاکنون سه بار به دادگاه احضار شده اما تمکین نکرده است»
بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس به روزنامه اعتماد گفت: «محمود احمدی‌نژاد تاکنون سه بار به دادگاه احضار شده اما تمکین نکرده است»

بخشی از این مصاحبه را در ادامه بخوانید؛

كميسيون اصل نود در مجلس نهم پيگير شكايت از آقاي احمدي‌نژاد بود. اين شكايت منجر به يك احضار نافرجام هم شد اما سرانجام آن مشخص نيست. كميسيون اصل نود در اين مجلس پيگير اين شكايت نيست؟
من هنوز دقيقا اطلاع ندارم چه شكايتي از احمدي‌نژاد در مجلس شده است. تنها اطلاعي كه دارم اين است كه يكي از پرونده‌هاي آنان در دادگاه جاري است و تا الان سه بار ايشان را به دادگاه احضار كرده اما ايشان تمكين نكرده و مراجعه‌اي به دادگاه نداشته است.
‌ اين احضار و شكايت مربوط به كدام پرونده است؟
اين مربوط به يكي از پرونده‌هايي است كه در كميسيون اصل نود مطرح بوده اما هنوز از جزييات آن‌كه شاكي‌اش خصوصي بوده يا مجلس اطلاع ندارم. اما مربوط به پرونده‌اي است كه در اصل نود مطرح بوده و با اينكه دادگاه سه بار ايشان را احضار كرده او مراجعه نكرده است.
مهم‌ترين پرونده‌هايي كه در كميسيون اصل نود مطرح است چه پرونده‌هايي است؟
يكي از پرونده‌هاي مهمي كه مطرح است پرونده زمينخواري است كه به‌شدت نگران‌كننده است و اگر جلوي اين روند گرفته نشود آينده نامطلوبي براي ما رقم خواهد زد. سعي بر اين است كه علاوه بر پيگيري و برخورد با اين زمينخواري طرحي براي جلوگيري از تكرار اين پديده ارايه شود. اگر فقط بخواهيم برخورد سلبي كنيم و برنامه‌اي براي پيشگيري نداشته باشيم موفق نخواهيم بود. يكي از موضوعاتي كه شاكيان زيادي دارد و بالغ بر ٣٥٠ هزار نفر به‌طور مستقيم با آن ارتباط دارند موضوع مسكن مهر است كه پيگيري مي‌شود و قرار است گزارشي بر اساس تحقيقات مجلس نهم در اين باره ارايه شود. همچنين موضوع اختلاس‌هاي مالي از پرونده‌هاي بسيار مهم است. افرادي از موقعيت‌هاي مديريتي خود سوءاستفاده كرده‌اند و اختلاس‌هاي كلاني رقم زده‌اند؛ اختلاس‌هايي كه جا داشت چندين برابر حقوق‌هاي نامتعارف در جامعه انعكاس پيدا مي‌كرد اما به راحتي از كنار آن گذشتيم. به هر حال همه مواردي كه منافع مردم را تهديد مي‌كند در اولويت كاري ما قرار دارد. جديت ما در برخورد با اينگونه مسائل زياد است اما اين را هم نبايد فراموش كنيم كه پرونده‌ها هم خيلي زياد هستند. پرونده‌هاي باقي مانده از دور قبل نزديك به ١٥٠٠ پرونده است.
‌ اگر ممكن است درباره جزييات پرونده‌هاي مهمي كه در دست داريد بفرماييد. مثلا در مورد پرونده زمينخواري چه سازمان‌هايي دخيل هستند و چه تخلفاتي انجام شده؟
خيلي گسترده است. در اين پرونده هم سازمان‌هاي زيادي دخيل هستند و هم افرادي كه لابي كردند و بدون وابستگي به دولت يا نهاد خاصي اقدام به زمينخواري كرده‌اند. وضعيت زمينخواري در كشور ما با توجه به بحران‌هاي خشكسالي و پيش‌بيني بيايان شدن بخشي از كشور ما در آينده بسيار نگران‌كننده است. ما عزم جدي براي برخورد داريم. در مناطق شمالي و استان فارس اين بحث پررنگ‌تر است.
‌ الان به‌طور مشخص در اين پرونده‌ها پاي چه سازمان‌هايي در ميان است؟
من هنوز ريز اين پرونده‌ها را مطالعه نكرده‌ام. اما سازمان‌هاي منابع طبيعي و جهاد كشاورزي قطعا موثر بوده‌اند. هرجا كه اينها موافقت نكنند تغيير كاربري صورت نخواهد گرفت. ما به دنبال اين هستيم كه علاوه بر برخورد راهكاري ارايه دهيم كه از تكرار اين موارد جلوگيري شود. يكي از مواردي كه در اين پرونده‌ها خيلي مهم است واگذاري قسمت گسترده‌اي از زمين‌هاي منطقه كلاردشت و حدود ١٥٠ هكتار از اين اراضي به عنوان يكي از مناطق سرسبز ما در ازاي دستمزد پيمانكار اتوبان تهران- شمال است كه يك تخلف آشكار است و قطعا بايد جلوي آن گرفته شود. وزارت راه در دولت قبل به ازاي دستمزد اين پروژه در واقع بخشي از طبيعت را به پيمانكار پروژه واگذار كرده است. ما تا توقف اين واگذاري موضوع را پيگيري مي‌كنيم و قرار است نمايندگاني از كميسيون براي بررسي بيشتر به منطقه بروند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)