کد خبر: ۱۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
محمدرضا عارف نسبت به برخي اصلاح‌طلبان و رفتارهاي‌شان گلايه دارد. گلايه از اينكه چرا برخي تمايزي بين كار جبهه‌اي و حزبي قايل نيستند و مدام به بهانه‌هايي ديگر از وضعيت فراكسيون اميد گلايه مي‌كنند
روزنامه اعتماد در گزارشی به گلایه محمدرضا عارف از برخی اصلاح‌طلبان و رفتارهای‌شان پرداخته است.

در این گزارش آمده است:

محمدرضا عارف نسبت به برخي اصلاح‌طلبان و رفتارهاي‌شان گلايه دارد. گلايه از اينكه چرا برخي تمايزي بين كار جبهه‌اي و حزبي قايل نيستند و مدام به بهانه‌هايي ديگر از وضعيت فراكسيون اميد گلايه مي‌كنند. هرچند براي آنكه آبي روي آتش برخي حرف و حديث‌ها ريخته باشد، ترجيح داده كه دوباره از چرايي و چگونگي تغيير ائتلاف اصلاحات به ائتلاف اميد سخن بگويد: عارف كه به گزارش اميدنامه در ديدار با جمعي از فعالان سياسي ستادهاي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس و فعالان سياسي جنوب تهران خطاب به آناني كه مي‌خواهند از فراكسيون اميد در مجلس صداي بلندتري به گوش برسد يك پاسخ دارد: «بعد از سال‌ها تريبون مجلس در اختيار اصلاح‌طلبان قرار گرفته است و از آن تريبون مي‌توان مطالبات بحق مردم را مطرح كرد. اما اگر برخي مسائلي در تريبون مجلس مطرح شود كه پشتوانه عملي براي وعده‌ها وجود نداشته باشد باز هم مي‌توان مردم را حفظ كرد؟ به همين دليل معتقديم در كنار اين شعارها بايد به رونق اقتصادي و مطالبات به حق مردم توجه شود.»

در هفته‌هاي اخير برخي، از انفعال عارف در فراكسيون اميد سخن گفته بودند و او ترجيح داده بود سكوت كند اما حالا علت اين سكوت را بيان كرده: «سكوت آگاهانه مشكل‌تر از فرياد زدن است. ائتلاف اميد دستاورد ارزشمندي براي ما بود و اين دستاورد بايد حفظ شود. البته ممكن است بعضي بگويند براي حفظ اين دستاوردها بايد از تريبون‌ها با صداقت با مردم سخن گفت و مشكلات را مطرح كرد. مواضع و برخوردهاي ما بايد در چارچوب شعارمحوري ائتلاف يعني اميد، آرامش و رونق اقتصادي باشد و حركت و رفتاري مغاير آن انجام ندهيم.»

عارف از سختي‌هاي مديريت فراكسيون اميد دربسته و سربسته سخن گفته و اعلام كرده كه اگر رفتاري غير از اين صورت مي‌گرفت، ائتلاف با خطر انشعاب مواجه مي‌شود: «ما به حركت تشكيلاتي در مجلس دهم اعتقاد داريم. اما به هر حال حركت ما در انتخابات حزبي نبود و جبهه‌اي بود و كار جبهه‌اي به خصوص در مجلس بسيار دشوار است. در جبهه سلايق متفاوتي وجود دارد كه در يك مسير حركت مي‌كنند.  به محض اينكه در جبهه يك حركت تندي انجام شود دچار انشعاب مي‌شود و حفظ جبهه و انسجام آن بسيار دشوار است.»

همين است كه به محض اعلام اين هشدار تاكيد دارد كه حركت جبهه‌اي در مجلس بايد ادامه پيدا كند و در ادامه از اينكه عده‌اي كه در فعاليت سياسي ائتلافي- جبهه‌اي به دنبال پدرسالاري هستند به‌شدت معترض و نگران است: «ما امروز بايد حركت جبهه‌اي را در مجلس ادامه دهيم. حتي اگر به تجربه شكست جبهه ملي هم نگاه كنيد مي‌بينيد كه حركت‌هاي جبهه‌اي گاه با چالش مواجه مي‌شود و اتفاقا ما تا امروز خيلي رفتار خوبي در جبهه اميد ديديم كه اختلاف و انشعابي در آن نبود و اين ائتلاف به مذاق برخي خوش نيامده بود كه متاسفانه اين افراد ناراحت از ائتلاف فقط رقيبان ما نيستند بلكه درون جبهه هم هستند. چون عده‌اي به دنبال پدرسالاري هستند و اين مشكل ما در حركت جبهه‌اي است.»

عارف پس از اعتراض يك توصيه دارد: «مبناي حركت ما تشكيلات است و در انتخابات بعدي هم مبناي ما تشكيلات است و بايد رفتار تشكيلاتي را در كشور تقويت كنيم. ما وارد يك ائتلاف شديم و سعي داريم اين حركت را حفظ كنيم. به هر حال با هر مكانيزمي وارد انتخاب كانديدا شويم عده‌اي حذف مي‌شوند و اين افراد بايد آستانه تحمل خود را بالا ببرند و در انتخابات آينده نيز معتقديم جبهه اصلاحات بايد با حاميان دولت ائتلاف كند و اين راهبرد اصلي ما است.»

عارف در بخش ديگري از سخنان خود به عملكرد دولت اشاره كرد و گفت: «روندي كه دولت تدبير و اميد آغاز كرد با توجه به مشكلاتي كه در گذشته وجود داشت، روندي اميدواركننده است اما اگر بخواهيم نسبت به فرصت‌هايي كه در اين چند سال از دست داديم، تمركز كنيم سوالات زيادي وجود دارد. به خصوص اينكه چرا از فضايي كه در اسفند ٩٤ در كشور و به خصوص در تهران اتفاق افتاد، استفاده نشد و اين جاي سوال جدي دارد و بايد تاسف خورد كه تا چه زماني بايد فرصت‌سوزي كنيم؟» رييس فراكسيون اميد تاكيد كرد: نمي‌توان چهار سال گذران امور كرد و بعد دوباره از مردم راي خواست. ما يك تعهدي نسبت به راي مردم داريم و بايد با كمك حاميان تفكر اصلاح‌طلبي پاسخگوي راي مردم باشيم.
برچسب ها: عارف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)