تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
گفته می شود سیاره تازه کشف شده به دور ستاره «پروکسیما قنطورس» می چرخد. همچنین ادعا شده است که سیاره مزبور شبیه به زمین است و امکان حیات در آن وجود دارد.
گزارش های تایید نشده نشان می دهد که محققان احتمالا سیاره قابل سکونتی شبیه زمین را در خارج از منظومه شمسی کشف کرده اند که از سیاره مشابه کشف شده قبلی، به زمین نزدیک تر است.

به گزارش ایرنا، گفته می شود سیاره تازه کشف شده به دور ستاره 'پروکسیما قنطورس' می چرخد. همچنین ادعا شده است که سیاره مزبور شبیه به زمین است و امکان حیات در آن وجود دارد.

پروکسیما قنطورس Proxima Centauri یک ستاره کوتوله قرمز با فاصله 4٫2 سال نوری و نزدیک ترین ستاره به زمین است.

پیش بینی می شود محققان اواخر ماه جاری میلادی کشف احتمالی سیاره را اعلام کنند، اما تا آن زمان اطلاعاتی را فاش نخواهند کرد.

به نوشته روزنامه آلمانی اشپیگل، گمان می رود این سیاره که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، شبیه زمین باشد و فاصله آن با پروکسیما قنطورس به سیاره مزبور اجازه داده است که آب مایع سطحی داشته باشد.

سخنگوی رصدخانه جنوبی اروپا از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد و در عین حال گفت که از چنین گزارشی مطلع است.

سازمان فضایی امریکا(ناسا) پارسال از کشف سیاره ای شبیه به زمین خبر داد، سیاره مزبور که تنها 60 درصد بزرگتر از زمین و تقریبا از بسیاری جهات شبیه آن است، کپلر b452 نام گرفت.

اما از آنجا که کپلر b452 در فاصله بسیار دور برابر با 1400 سال نوری از زمین فاصله دارد، امکان سفر به آن و یا حتی دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره آن امکان ندارد.

سیاره تازه کشف شده احتمالی بسیار نزدیکتر از کپلر b452 است و تنها 4.24 سال نوری از ما فاصله دارد. هر چند با فناوری های امروزی امکان سفر به این سیاره هم وجود ندارد، اما به خاطر نزدیک بودن آن، احتمالا می توان اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کرد.
برچسب ها: سیاره شبیه زمین