کد خبر: ۱۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
دولت تدبیر و امید به نتیجه بخش بودن اقتصاد مقاومتی ایمان دارد و برجام، بستر حرکت برای تقویت و تحکیم اقتصاد کشور را برای ما فراهم کرده است.
ایرنا نوشت:وزیرکشور گفت: دولت تدبیر و امید به نتیجه بخش بودن اقتصاد مقاومتی ایمان دارد و برجام، بستر حرکت برای تقویت و تحکیم اقتصاد کشور را برای ما فراهم کرده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، چهارشنبه شب در جلسه کارگروه استانی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در اردبیل افزود: رئیس جمهوری تلاش خود را بر روی اقتصاد مقاومتی متمرکز کرده است و با اجرای برجام، شر مهمی از ملت ایران دور شده و صدور نفت، به دست آمدن پول،رفع تهدیدها، آمدن سرمایه گذاران خارجی و خروج ایران از انزوا از ثمره های برجام است.

وی اظهار کرد: می دانیم که آمریکا سرعقل نیست و هرگز با ما از در دوستی درنیامده است و براساس دلیل ها باید اقتصاد مقاومتی را برای تحکیم پایه ها و بدنه اقتصاد کشور اجرا کنیم.

وی بیان کرد: در اجرای اقتصادمقاومتی، سه استان به عنوان آزمونه انتخاب شده است و برداشته شدن موانع کار در آن استان ها را به دیگر استان ها تعمیم می دهیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: 166 مشکل از استان ها در اجرای اقتصادمقاومتی جمع آوری شده است و در نشست ها و کارگروه های مشترک با بانک ها برای حل آنها تلاش می شود و همچنین در دو مرحله جداگانه 52 و حدود 70 اختیار جدید از رئیس جمهوری برای استان ها اخذ شده است.

او اضافه کرد: در این راستا هر استان باید یک وزیر معین داشته باشد وروند آن در حال ابلاغ است و باید از این ظرفیت و فرصت برای تحقق اقتصادمقاومتی و تحکیم اقتصاد کشور استفاده کنیم.

وزیر کشور گفت: با روش های فعلی تامین منابع مالی نمی شود کشور را اداره کرد و به آینده نفت به عنوان منبع قابل اتکا مطمئن نیستیم و به عنوان برادری امین می خواهم در استان های کشور برای اجرای اقتصادمقاومتی رقابتی خیر و دارای ثواب ایجاد شود و همه به دنبال جذب سرمایه و بازار تقاضا باشند.

رحمانی فضلی افزود: امنیت کاملی در کشور حکمفرماست و انتخابات را با موفقیت و سلامت پشت سر گذاشته ایم و اولویت اصلی ما اقتصادمقاومتی است و حرکت برای تحقق آن در استان اردبیل نیز شروع شده است و باید با ورود مردم به حرکت ایجاد شده شتاب لازم داده شود.

وی اظهار کرد: اقتصادمقاومتی اولین مساله در کشور است و برای اجرا و تحقق آن باید به آن اعتقاد و باور داشته باشیم و لازمه حصول اعتقاد به آن، مشخص شدن ضرورت کار و تلاش در آن حوزه برای مدیران است.

وی بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای اقتصادمقاومتی ضرورت آور است و تحقق آن از نظر علمی، امنیتی، اجتماعی و سیاسی نیز ضرورت کار را نشان می دهد.

رحمانی فضلی ادامه داد: از نظر علمی باید در اقتصادکشور به یک مدل تابع باشیم و مقوله اقتصادمقاومتی در میان اهالی علم و دانش همواره مورد تایید بوده است و همگان بر این مساله به عنوان راه نجات کشور مبتنی بر یافته های علمی اتفاق نظر دارند.

او گفت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته نیز برای دستیابی به قدرت اقتصادی، مسیر تقویت توان داخلی و تولید ملی خود را طی کرده اند و برای تحقق اقتصادمقاومتی در ایران اسلامی نیز باید بر توانمندی های داخلی توجه لازم اعمال بشود.

وزیر کشور افزود: از نظر تجربی نیز کشور با گذر از پنج برنامه توسعه در حال ورود به برنامه ششم است و از حیث امنیتی نیز کشوری در معرض تهدید هستیم و رخدادهایی که در کشورهای اطراف روی می دهد نیز گرانیگاه اصلی منطقه، یعنی ایران را نشانه رفته است.

رحمانی فضلی اظهار کرد: همواره باید آمادگی خود را حفظ کنیم و هرگونه ضعف در کشور می تواند هزینه های سنگینی درپی داشته باشد و توانمندی اقتصادی می تواند به عنوان یکی از پایه های اساسی در حفظ امنیت کشور موثر باشد.

وی بیان کرد: اقتصاد در برخی موارد ضعف دارد و تعطیلی کارها به دنبال کاهش قیمت نفت از نشانه های آن ضعف است و به دنبال اتفاق های روی داده در بازار نفت، ارزش پولی بسیاری از کشورها تنزل پیدا کرد و ذخایر ارزی خودشان را هزینه کردند.

وی ادامه داد: از نظر اجتماعی نیز مردم هنگامی از مولفه های قدرت محسوب می شوند که رضایتمندی لازم از وضعیت را داشته باشند و تامین این رضایتمندی بر عهده حکومت است و اکنون بزرگترین نگرانی های مردم اشتغال، تورم و گرانی است و باید برای جلب رضایت و همراهی ملت، حداقل های زندگانی آنها با اقتصادمقاومتی تامین شود.

رحمانی فضلی گفت: از منظر سیاسی نیز همه صاحب نظران و مسوولان بر اجرای اقتصادمقاومتی وحدت نظر دارند و اگر برای تحقق آن عمل نکنیم در مقابل گذشتگان، شهدا و آیندگان شرمسار خواهیم بود.

او افزود: مقام معظم رهبری پنج ویژه گی مهم نظیر مردم محور بودن، عدالت محوری، درون زایی و دانش بنیان بودن برای اقتصادمقاومتی قایل شده اند و باید با تلاش همگان به مرحله عمل و نتیجه برسد.

وزیر کشور اظهار کرد: یکی از ضعف های ما دولتی بودن اقتصاد است و در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مردمی بودن اقتصادمقاومتی باید مردم وارد صحنه شوند و هر اندازه که سرمایه دارند به اقتصاد کشور وارد کنند و تجربه دفاع مقدس بیانگر نقش مهم مردم در مدیریت امور و پشتیبانی از کارهاست.

وی بیان کرد: در جهت تحقق اقتصادمقاومتی باید گفتمان سازی آن تقویت و به دغدغه عمومی تبدیل شود و در کنار تولید، به مدیریت مصرف نیز برای تبدیل شدن به ملکه ذهنی مردم توجه لازم اعمال شود.

وزیر کشور ادامه داد: با ترویج گفتمان اقتصادمقاومتی باید جسارت ورود مردم به کارهای اقتصادی تقویت شود و همگان به دنبال خلق ثروت باشیم و مدیران نیز به عنوان متولی معیشت مردم، آموزش های لازم را ببینند و تجهیز منابع، بهره وری و خلق ثروت مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید به افراد خلاق و مبتکر میدان بدهند و انسان های موفق اقتصادی راه توفیق خود را به دیگران بیاموزند و در این راستا به جوانان، دانشگاهیان و مردم اعتماد داشته باشیم.

وزیر کشور گفت: از 50 سال گذشته بلایی به کشور وارد شده است که نبود توازن و نابرابری در توزیع امکانات از نتایج آن است و این روند نباید تشدید شود و با تشکیل ستاد اقتصادمقاومتی در شهرستان ها همگان باید دغدغه رفع نبود توازن و تعادل در توزیع امکانات را داشته باشیم.

او افزود: مقام معظم رهبری با قایل شدن ویژگی درون زایی به اقتصادمقاومتی، تصریح کرده اند که در این راستا باید ضمن توجه به ظرفیت ها، امکانات و نبوغ داخلی به سرمایه، فناوری و بازار خارجی نیز توجه شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار کرد: یکی از ویژگی های فناوری معاصر تغییرات مستمر و سریع است و کسانی در بازارمی مانند که خدمات خوب، باقیمت پایین ودارای شکل مناسب عرضه کنند اما صنایعی در کشور ما هستند که امکان رقابت با رقبایشان را ندارند و باید تعطیل شوند و راه حل این مشکل، حرکت آن صنایع به موازات علم و دانش است و برای تحقق این امر کارهای خوبی در کشور صورت گرفته است.

وی بیان کرد: دولت برای اجرای کامل و تحقق اقتصادمقاومتی در تلاش و کار است و رهبر معظم انقلاب نیز نظارت لازم را دارند و امید است که با تلاش مسوولان اردبیل، این استان به لحاظ قابلیت ها و ظرفیت های بالا به عنوان استان پیشرو و پیشگام اقتصادمقاومتی مطرح شود و پرچم اقتصادمقاومتی را به اهتزاز درآورد.

رحمانی فضلی ادامه داد: باید باور کنیم که در این مقطع تاریخی همچنان در ادامه جنگ هستیم و لازم است با تلاش همگانی، اسلام را به عنوان دین کارآمد در جهان به نمایش بگذاریم.
برچسب ها: وزیرکشور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)