کد خبر: ۱۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت:
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره به اینکه اگر عبودیت حل شود، بسیاری از مشکلات عمده جامعه حل و فصل خواهد شد، یادآور شد: امروز روحانیت از وظیفه اصلی خود غافل شده و تنها ناقد شده است.
 
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره به اینکه خدمات دولت باید اطلاع رسانی شود، یادآور شد: روحانیون باید دولت را نقد کنند اما نباید فقط ناقد باشند، روحانیون باید به کمک دولت آمده و دولت را در تمامی حوزه ها با ارائه راهکار یاری کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، حجت الاسلام و المسلمین نمازی  شنبه 30 مردادماه در نشست صمیمی با روحانیون استان که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، افزود: رحمانی فضلی پس از انتصاب در وزارت کشور در اولین اقدام نسبت به انتخاب مشاور در حوزه امور روحانیت اقدام کرد و این نشان از اعتقاد وزیر کشور به این امر است.

وی با تاکید براینکه روحانیت می تواند در بسیاری از موارد تاثیرگذار باشد، خاطر نشان کرد: دولت یازدهم نگاه تشریفاتی به روحانیت ندارد لذا پس از ابلاغ به استانداران برای معرفی مشاور امور روحانیت تاکید شده بود که این جایگاه نباید سیاسی، حزبی و جناحی باشد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره به اینکه خدمات دولت باید اطلاع رسانی شود، یادآور شد: روحانیون باید دولت را نقد کنند اما نباید فقط ناقد باشند، روحانیون باید به کمک دولت آمده و دولت را در تمامی حوزه ها با ارائه راهکار یاری کند.

حجت الاسلام و المسلمین نمازی به نامگذاری شعار سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست های دولت یازدهم عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی است و معتقد هستیم که این موضوع نباید در حد شعار باقی بماند.

وی با اشاره به برخی از سخنرانی ها مبنی براینکه دولت هیچ اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارد، افزود: وزیر کشور 3 استان را به صورت پایلوت اقتصاد مقاومتی معرفی نموده و هر ماه به این سه استان جهت پیگیری و بررسی امور به این استان ها سفر می کند.

 مشاور وزیر کشور در امور روحانیت یادآور شد: معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به صراحت اعلام کرده است که در حوزه اقتصاد مقاومتی دولت با هیچ فردی شوخی ندارد و در این خصوص استاندار و فرمانداری که در این امر جدیت نداشته باشد را، عزل خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نمازی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی یک شبه عملیاتی نمی شود، خاطر نشان کرد: هم اکنون در شرایط پس از برجام هستیم لذا حرکت ها باید با روش های منطقی پیش برود تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

وی عمده فعالیت وزیر کشور را، مباحث اقتصادی خواند و گفت: یکی از دغدغه های رهبری، مباحث آسیب های اجتماعی است و مقام معظم رهبری سه جلسه سه ساعته با مسئولین کشور داشتند که اجرای آن بر عهده وزارت کشور است.

 مشاور وزیر کشور در امور روحانیت افزود: گزارش آسیب های اجتماعی از طریق افکار عمومی و جریانات مختلف تهیه و تاکنون چهار مرتبه پالایش شد و این گزارش جامع خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد و به تایید ایشان رسید.

 حجت الاسلام و المسلمین نمازی یادآور شد: مقام معظم رهبری مباحثی همچون طلاق، زنان سرپرست خانوار، اعتیاد و حاشیه نشینی را از اولویت هایی دانستند که باید در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اقدام کرد.

وی با اشاره به وجود یک و نیم میلیون نفر معتاد در کشور، گفت: این آسیب متاسفانه با وجود 500 نوع مواد صنعتی به عنوان یک معضل بزرگ، از مردان به زنان جامعه سوق یافته است.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت با اشاره به اینکه روحانیون باید در مبحث کاهش آسیب های اجتماعی، دولت را یاری دهند، افزود: 4 تا 9 ساعت وقت ایرانیان در فضای اجتماعی صرف می شود و این در حالیست که خارجی ها نیم ساعت در روز به فضای اجتماعی اختصاص می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین نمازی با طرح این سوال که چه چیز موجب شده ایرانیان به فضای مجازی و ماهواره گرایش یافته است، خاطر نشان کرد: تا زمانی که روحانیت دولت را مقصر بداند و بالعکس، هیچ کاری نتیجه نخواهد داد.

وی با اشاره به اینکه اگر عبودیت حل شود، بسیاری از مشکلات عمده جامعه حل و فصل خواهد شد، یادآور شد: امروز روحانیت از وظیفه اصلی خود غافل شده و تنها ناقد شده است.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت به عدم اجرای قانون عفاف و حجاب در هشت ساله گذشته اشاره کرد و گفت: اگر این قانون طی هشت سال گذشته، امروز با برخی از مشکلات کنونی مواجه نبودیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)