کد خبر: ۱۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد:
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کل اتهامات در استان کرمان 193 هزار و 290 فقره بوده که در سال گذشته با چهار درصد افزایش به 201 هزار و 744 مورد رسیده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: کل اتهامات در استان کرمان 193 هزار و 290 فقره بوده که در سال گذشته با چهار درصد افزایش به 201 هزار و 744 مورد رسیده است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "یداله موحد" صبح امروز 30 مردادماه در نشست هم اندیشی معاونین و رابطین پیشگیری از وقوع جرم حوزه های قضایی استان کرمان  گفت:  10 اتهام اول استان کرمان که در سال گذشته 10 درصد نسبت به سال 93 افزایش داشته، سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین، کلاهبرداری، خیانت در امانت و ... است.

موحد تصریح کرد: کل اتهامات در استان کرمان 193 هزار و 290 فقره بوده که در سال گذشته با چهار درصد افزایش به 201 هزار و 744 مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه 21 کشور را در اتهامات نسبت به نرخ جمعیت دارد، بیان کرد: میانگین کشوری 7 هزار و 291 مورد نسبت به هر 100 هزار نفر جمعیت است و در استان کرمان این عدد 6 هزار و 472 مورد می باشد.

مقام ارشد قضایی در استان کرمان در ادامه اظهار کرد: امر پیشگیری باید دانش بنیان و علمی باشد و در صورتی که شناخت دقیقی از علل، آمار و نرخ جرائم داشته باشیم، برنامه ریزی و عمل براین اساس، می شود کار علمی. در غیر این صورت می شود حرف های شعاری و سمیناری.

موحد با بیان اینکه براساس اعداد و ارقام می توانیم برنامه ها را اولویت بندی کنیم و کار درست، اجرای برنامه ها براساس شرایط و وضعیت بومی هر منطقه است، تصریح کرد: کار قوه قضائیه مدیریتِ پیشگیری از وقوع جرم است و همه دستگاه ها باید در حوزه اجرای این امر، برنامه و عملکرد داشته و تلاش بکنند.

وی بیان کرد: ما تجربه ای در حوزه حفظ حقوق بیت المال داریم که یک هم افزایی بین دستگاه ها ایجاد می کند و خروجی کار مشخص است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی اگر بتواند نقش محوری و مطالبه گری را در هر حوزه ای دنبال کند، کمترین هزینه را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: علی رغم اینکه در کشور و استان رشد آمار جرائم را داریم، در برخی استان ها کاهش و کنترل آمار جرائم را داشته ایم و این نشان می دهد، در صورتی که تلاش کرده و مسائل را دنبال کنیم، به نتیجه مورد نظر می رسیم و در صورت بی توجهی، در صدر جدول رشد جرائم قرار خواهیم گرفت.

موحد تصریح کرد: قوه قضائیه استان کرمان را یکی از استان های توانمند تشخیص داده و باید این توان به کار گرفته شود که در پایان سال جاری و سال آینده به وضعیت مطلوب برسیم که این وضعیت می تواند کنترل و بهتر از آن، کاهش آمار جرائم باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)