کد خبر: ۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مشاور استاندار کرمان:
مشاور فرهنگی استاندار گفت: برای ایجاد این اعتماد دولت باید مراقبت ها و نظارت های ویژه بر عملکرد زیر دستان خود داشته باشد و با افرادی که به نوعی در بیت المال دست درازی می کنند و موجب نارضایتی مردم می شوند، برخورد جدی شود.
 امام جمعه موقت کرمان با اشاره به نامگذاری سال 94 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: برای تحقق شعار سال باید سعی شود دو طرف جناح ها از بداخلاقی های سیاسی و تخریب یکدیگر بدور باشند.

حجت الاسلام مهدی عرب پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: زیرا این بداخلاقی ها موجب زدگی مردم، متهم کردن یکدیگر و کاهش همکاری ملت و دولت می شود.

وی بیان کرد: صرفا گرایش های احزاب و جناح ها مد نظر نباشد بلکه به منافع ملی توجه شود تا اعتماد مردم افزایش یابد.

وی با اشاره به این که تحقق این شعار با افزایش اعتماد بین دولت و ملت امکان پذیر است بر از بین بردن آنچه باعث سلب اعتماد می شود تاکید کرد و گفت: افزایش اعتماد، همدلی و در پی آن همزبانی را به همراه خواهد داشت.

مشاور استاندار کرمان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب هر سال را با شعاری نامگذاری می کنند که برای انتخاب عنوان آن مطالعه و کار کارشناسی انجام می گیرد و بر اساس ضروریات جامعه و نظام است.

وی گفت: در حکومت مردم سالار و دین مدار، بین مردم و حاکمان یک رابطه صمیمی وجود دارد و حاکمان و کارگزاران نظام خود را خدمتگزار مردم می دانند.

حجت الاسلام عرب پور افزود: اگر ارتباط بین قشر خدمتگزار و مردم، عمیق و صمیمی باشد، اداره کشور آسان تر و مشکلات کمتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: کارگزاران و حکومت مداران نظام، مردم را به عنوان پیمانکار خود و مردم نیز خود را کارفرمایان بدانند و هر دو طرف در راستای وظایف خود تلاش کنند.

وی گفت: اگر تعامل بین دولت و مردم بیشتر شود در نتیجه اعتماد افزایش می یابد مردم و دولت مشکلات را از خود می دانند و برای رفع آنها تلاش می کنند.

امام جمعه موقت کرمان با تاکید بر اینکه تحقق شعار امسال مستلزم اجرای مواردی است تصریح کرد: همزبانی که رهبری فرمودند باید مبتنی بر همدلی باشد؛ هم زبانی ظاهر است اما اگر با همدلی همراه باشد بسیار موثر است.

وی گفت: اگر تعامل بین مردم و دولت وجود نداشته باشد بی شک همدلی نیز شکل نمی گیرد و همزبانی هم فایده ای ندارد.

حجت الاسلام عرب پور خاطرنشان کرد: زمانی همدلی شکل می گیرد که هر دو طرف به یکدیگر اعتماد داشته باشند و از خودخواهی و خودپسندی که منشاء بسیاری از مفاسد است دست بردارند.

مشاور فرهنگی استاندار گفت: برای ایجاد این اعتماد دولت باید مراقبت ها و نظارت های ویژه بر عملکرد زیر دستان خود داشته باشد و با افرادی که به نوعی در بیت المال دست درازی می کنند و موجب نارضایتی مردم می شوند، برخورد جدی شود.

وی بیان کرد: هرچه پاکی در مجریان و برخورد با ناپاکان جدی تر انجام شود اعتماد مردم به دولت افزایش می یابد و همدلی و همزبانی ایجاد می کند.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به اینکه دولتمردان باید درک صحیحی از مشکلات مردم داشته باشند افزود: دولت باید انتقادات مردم را با دیده منت بپذیرد و اگر انتقادات سازنده و از روی دلسوزی بود پاسخ دهند زیرا این کار اعتماد و در نتیجه همدلی را افزایش می دهد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)