کد خبر: ۱۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون استاندار کرمان خبر داد
معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان در خصوص اقدامات دفتر فنی، امورعمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری در دولت تدبیر و امید، گفت: تشکیل کارگروه مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی و اخذ مصوبه شورای تامین در تاریخ 17 بهمن سال 92، شناسایی 31 نقطه حاشیه نشینی در اطراف شهر کرمان از اجمله اقدامات این ستاد بود.

معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان در خصوص اقدامات دفتر فنی، امورعمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری در دولت تدبیر و امید، گفت: تشکیل کارگروه مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی و اخذ مصوبه شورای تامین در تاریخ 17 بهمن سال 92، شناسایی 31 نقطه حاشیه نشینی در اطراف شهر کرمان از اجمله اقدامات این ستاد بود.


" ابوالقاسم سیف الهی" در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، ادامه داد: در دوره سه سال دولت یازدهم و در راستای مبارزه با زمین خواری، 2 هزار و 782 هکتار و 3 هزار و 168 قطعه شامل 783 هکتار با 2 هزار و 27 قطعه در شهرستان کرمان و یک هزار و 999 هکتار با یک هزار و 141 قطعه در دیگر شهرستانهای استان رفع تصرف شد.

طرح همیاران آب

سیف الهی عنوان کرد: طرح همیاران آب در سال 93 و به دستور استاندار کرمان کلید خورد و اعضای شورای آب استان در قالب چهارچوب مثلث توسعه اقتصادی منشوری را به امضا رساندند که همه دستگاه ها را با یکدیگر همراه می کند.

وی با اشاره به اقداماتی که در طرح همیاران آب صورت گرفته است؛ اظهار کرد: آموزش، همسو نمودن نهادهای اجرایی، برگزاری 2 همایش استانی و 12 همایش شهرستانی،  تشکیل شورای حفاظت منابع آب شهرستانی و ... از جمله این اقدامات بوده است.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان اضافه کرد: تجهیز 21 هزار و 143 هکتار از اراضی کشاورزی به روشهای آبیاری نوین، 317 کیلومتر لوله گذاری امور کشاورزی، حذف کشت های مصرف آب زیاد (  15140 هکتار ) سایر اقدامات در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات طرح همیاران آب افزود: اصلاح روش آبیاری( 510 هکتار )، 17 هزار و 500 هکتار به زراعی، خاموشی موتور پمپها بصورت حداقل یک ماه در سال(660544هکتار در دو سال )، برقی نمودن 882 حلقه چاه کشاورزی، نصب 3 هزار و 27 کنتور هوشمند، مسدود نمودن یک هزار و 103 حلقه چاه، از جمله این اقدامات در دولت تدبیر و امید بوده است.

سیف الهی ادامه داد: بهسازی 801 کیلومتر از شبکه آب آشامیدنی به منظور کاهش پرت آب شهری و روستایی، قطع 8 هزار و 764 انشعاب غیر مجاز آب شهری و روستایی، تعویض 63 هزار و 693 کنتور خراب روستایی از دیگر اقدامات طرح همیاران آب در استان کرمان بوده است.

وی با اشاره به طرح انتقال آب به شهر های شمالی استان کرمان از بهشت آباد به کرمان، ابراز کرد: این طرح با برآورد سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومان و مجری این طرح وزارت نیرو  و پیمانکار قطعه اول آن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) است که عملیات اجرایی آن درسفر رییس جمهور به استان کرمان آغازشده و تاکنون حدود 2درصدپیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون امور عمرانی و فنی با اشاره به تونل انتقال آب از سد صفا رود به کرمان، با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی، تصریح کرد: تونل انتقال آب از سد صفا رود به کرمان به طول 38 کیلومتر و با ارتفاع تمام شده 2.4 متر در ورودی (قطعه جنوبی) و9.3 متر درخروجی(قطعه شمالی) و باظرفیت 23 مترمکعب درثانیه هم اکنون دردست اجرا می باشد. 

وی با بیان اینکه اعتبار مصوب این طرح در سال 94 مبلغ 56 میلیارد تومان(36 میلیارد تومان اعتبار ملی و 20 میلیارد تومان ماده 10 و 12) بوده که تا کنون 24 میلیارد تومان تخصیص و هزینه شده است، ادامه داد: تاکنون 3 هزار و 385 مترطول درقطعه شمالی و83 متردرقطعه جنوبی حفاری وکول گذاری انجام شده است. ضمنا 161 مترتونل دسترسی حفاری شده است. 

سیف الهی با بیان این مطلب که همچنین 140میلیاردتومان اوراق مشارکت به پیمانکارداده شده است، اذعان کرد:کلنگ پروژه در24آذر94 توسط استاندار کرمان به زمین زده شد و عملیات اجرایی قطعه جنوبی این طرح نیز درسفررییس جمهور به استان آغازشده است.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان در پابان با اشاره به اجرای طرح «سیماک» در استان کرمان اذعان کرد: در این طرح همه اطلاعات به صورت سیستماتیک و مکانیزه ذخیره می‌شود، بطوریکه صدور مجوزها به صورت الکترونیکی و قانون‌مند انجام و مانع دخالت سلیقه‌های شخصی در امور ثبتی می گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح سیماک در سال 94-93 در 22 شهر استان اجرایی شده، ضمن آنکه این طرح در سال های 94-93 در 800 روستا نیز اجرا شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)