کد خبر: ۱۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
نایب رییس اتاق کرمان:
رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان تصریح کرد: کویر فرصتی ویژه و استثنایی برای گردشگری استان است که باید توسط رسانه ها به ایران و دنیا معرفی شود.
رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: استفاده از فضاهای مجازی و فناوری اطلاعات در توسعه گردشگری این استان تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش ایرنا، مهدی سیاوشی در نشست اعضای کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق افزود: نشستی به منظور استفاده از فضاهای مجازی و فناوری اطلاعات در توسعه گردشگری و به منظور آشنایی بیشتر فعالان بخش گردشگری با این حوزه، با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان برگزار شد.

وی ثبت جهانی کویر لوت و قنوات کرمان را اقدامی بسیار ارزشمند و مهم عنوان کرد و گفت: از همه افرادی که مستندات مربوط را جمع آوری و پیگیری های لازم را برای این ثبت جهانی انجام داده اند قدردانی می کنیم. 

وی ادامه داد: ثبت یک اثر گردشگری در جهان برای جذب توریست و استقبال گردشگران از یک استان و کشور بسیار موثر است و خود اثر می تواند مشوق گردشگران باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان افزود: اقدامات لازم برای حفظ شرایط جهانی بودن این آثار باید انجام شود زیرا هر یک از شرایط موجود از این اثر کم شود، از ثبت جهانی خارج خواهد شد. 

سیاوشی تصریح کرد: کویر فرصتی ویژه و استثنایی برای گردشگری استان است که باید توسط رسانه ها به ایران و دنیا معرفی شود.

در ادامه این نشست مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان به ارائه نکاتی در مورد بستر و ظرفیت های آی سی تی استان و چگونگی استفاده از این فرصت و تلفیق فضای مجازی با صنعت گردشگری و حرکت برای رشد اقتصادی پرداخت. 
مسعود الهامی اظهار کرد: استفاده از آی سی تی و فضای مجازی در دنیای امروز به عنوان تسهیل گر و تسریع کننده امور مختلف برای دسترسی به اهداف و سیاست هاست و روز به روز ضریب نفوذ استفاده از فضای مجازی بیشتر می شود.

وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، در سال 2018 میلادی 48 درصد از جمعیت جهان به اینترنت و 51.7 درصد نیز به دستگاه های هوشمند دسترسی دارند و به همین دلیل بهترین راه تبلیغ و ایجاد فضای کسب و کار، فضای مجازی است. 

الهامی با اشاره به اینکه می توان ظرفیت های گردشگری استان را از طریق فضای مجازی به دنیا معرفی کرد یادآور شد: اگر کویر و قنوات به عنوان آثاری که به تازگی به ثبت جهانی رسیده اند از طریق اینترنت و به ویژه تلگرام تبلیغ شوند ثاتیر بیشتری بر گردشگران و مردم خواهد داشت.

وی ادامه داد: در یک مقاله ، اولین ابزار جستجوی مردم برای مقاصد گردشگری خود اینترنت عنوان شده و آثار باستانی نسبت به سایر موارد دو برابر بیشتر جستجو شده بود. 

وی افزود: میزان کسب درآمد از فضای مجازی در سال 2020 میلادی در ایران 5 هزار و 300 میلیارد دلار پیش بینی شده که سهم استان کرمان یک میلیارد و 300 میلیون تومان است. 
وی تصریح کرد: اگر مخاطبان اینترنت و فضای مجازی ایده و خلاقیت داشته باشند می توانند 80 درصد از این درآمد پیش بینی شده را به خود اختصاص دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان بیان کرد: افزایش 10 درصدی ضریب نفوذ پهنای باند منجر به افزایش یک درصدی در تولید ناخالص ملی می شود که رقم بزرگی است. 
الهامی افزود: باید در صنعت گردشگری انقلاب ایجاد شود و با استفاده از فضای مجازی در این حوزه می توان درآمد بسیار خوبی را کسب کرد. 

وی بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تسهیلاتی را برای فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری در نظر گرفته و در استان بیش از 100 فراخوان برای جذب طرح ارائه داده ایم اما هیچ طرحی دریافت نکردیم. 

الهامی، گفت: در سال جاری برای طرح های بخش خصوصی در کشور 120 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که حداکثر تسهیلات ارائه شده برای هر طرح سه میلیارد تومان است و نیمه شهریور جاری آخرین زمان دریافت تسهیلات است.

مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان نیز در ادامه این نشست به اجرای طرح 'کرمون گردون' در جمعه ها از تابستان سال گذشته تا کنون اشاره کرد و گفت: معرفی شهر کرمان به عنوان شهری با قدمت چند هزار ساله و با اصالت و با تاریخی پر از افتخار به شهروندان کرمانی به صورت غیرمستقیم برای بالابردن تعصب و وسواس و حس اعتماد به نفس نسبت به شهر، محل تولد و محل زندگی خود یکی از اهداف این طرح است.

محمدمهدی حمزه پور از راه اندازی دفتر خدمات گردشگری در جنب پارک شهید مطهری کرمان برای ارائه خدمات و اطلاعات به گردشگران از ابتدای تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: این دفتر دائمی خواهد بود و دفتر دوم نیز با کمک اداره کل میراث فرهنیگ، صنایع دستی و گردشگری استان در بازار کرمان راه اندازی خواهد شد. 

وی از فعالان حوزه گردشگری درخواست کرد اطلاعات لازم در مورد جاذبه های شهر کرمان را به این دفاتر ارائه دهند تا بتوان با تولید محصول بهتر خدمات رسانی بهتری انجام داد.

مدیر مرکز کرمان شناسی هم بیان کرد: انجمن معماری ایران کتاب گردشگری کرمان را به عنوان کتاب برگزیده سال انتخاب کرده که چاپ سیزدهم آن در حال انجام است که از فعالان حوزه گردشگری درخواست داریم اطلاعات مناطق بوم گردی را در اختیار ما قرار دهند تا در چاپ جدید این کتاب اعمال شود. 

محمدعلی گلاب زاده تصریح کرد: در زمینه بوم گردی فیلم مستند 'ابوحامد' هشتم شهریورماه در سینما شهر تماشا به نمایش در می آید و ارائه چنین مستنداتی در رابطه با شخصیت های دیگری مانند 'بهمنیار' نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین 14 شهریورماه جاری کتاب کرمان با کمک نیروی انتظامی رونمایی خواهد شد که بخش عمده ای از این کار به گردشگری اختصاص داده شده تا جاذبه های استان بیشتر به گردشگران معرفی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)