کد خبر: ۱۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید استان کرمان را در زمینه گردشگری آماده کنیم تا سالانه پذیرای 200 تا 300 هزار گردشگر خارجی باشد.
 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید استان کرمان را در زمینه گردشگری آماده کنیم تا سالانه پذیرای 200 تا 300 هزار گردشگر خارجی باشد.

به گزارش ایرنا مسعود سلطانی فر شامگاه جمعه در آیین ثبت جهانی قنوات استان و کویر لوت در پارک مادر کرمان افزود: یک ماه قبل از اجرایی شدن برجام سفر رئیس جمهوری به فرانسه را داشتیم و در آن سفر رئیس جمهور فرانسه نکته ای را گفت که این دو نکته مهم است و مردم باید این نکات را بدانند.

وی اظهار کرد: اولاند گفت ما و کشورهای 1+5 و تمام متحدین درباره اصل حمله به ایران و مراکز هسته ای تردید نداشتیم بلکه در مورد زمان حمله اختلاف داشتیم.

معاون رئیس جمهوری گفت: 3 سال قبل که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد از نظر نظامی چنین وضعیتی بود و به دلیل لغو تمام قطعنامه های سازمان ملل سایه جنگ از سر کشور برداشته شد؛ هرچند اگر کشوری به خود چنین اجازه ای بدهد ما همان دستاورد هشت سال جنگ تحمیلی را نشان خواهیم داد.

وی بیان کرد: در دو سال گذشته که قیمت جهانی نفت کاهش پیدا کرد بسیاری از کشورها مانند ما که اقتصاد کشورشان با فروش نفت تامین می شود با تورم های دو رقمی و سه رقمی مواجه شدند اما تورم در کشور ما تک رقمی شد.
سلطانی فر افزود: ایران همه تعهدات طرف مقابل را با حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری طلب می کند. 

وی ابراز امیدواری کرد: در ماه های آینده شاهد حضور سرمایه گذاران بیشتری در کشور خواهیم بود. 
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش تبریک رئیس جمهوری را به مناسبت ثبت جهانی کویر لوت به مردم کرمان تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه اتفاقات بزرگی در حوزه میراث فرهنگی طی سالهای اخیر در کشور و استان کرمان رخ داده است افزود: خوب است مردم بدانند در طول 40 سال قبل از این دولت، فقط 16 اثر از ایران در میراث جهانی ثبت شده بود و طی 3 سال گذشته 5 اثر و 5 پرونده بزرگ را در زمره این آثار ثبت کرده ایم که از کرمان و سایر استان ها بوده است.
سلطانی فر با اشاره به اینکه ثبت آثار جهانی پشت پرده هایی نیز دارد گفت: امسال در فرایند بررسی کارشناسی این دو پرونده با موانع زیادی روبرو شدیم.

وی گفت: یونسکو دو نهاد مشورتی دارد که پرونده های آثار تاریخی را مورد بررسی قرار می دهد و در مراحل کارشناسی انتقادات جدی روی این دو پرونده مطرح شد که احتمال ثبت قنوات را ضعیف کرده بود.
وی افزود: تیم کارشناسی ثبت آثار جهانی ایران به پاریس رفتند و با نمایندگان کشورهای عضو میراث جهانی مذاکره و ابهامات پرونده ها را برطرف کردند.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 20 تا 30 تیر امسال اجلاس جهانی یونسکو برگزار شد و در برنامه ریزی های ابتدایی قرار بود اول بیابان لوت و بعد قنوات به تصویب برسد.
وی اظهار کرد: در حالی که در وهله نخست سخت ترین پرونده یعنی قنوات ایرانی مطرح شد و خداوند عنایت کرد و شرایط خوبی برای ثبت کویر لوت به وجود آمد. 

سلطانی فر گفت: بین ثبت این دو پرونده کودتای ترکیه رخ داد و یک هفته اجلاس تعطیل شد.
وی افزود: دولت و رئیس جمهوری در زمینه ایجاد روابط منطقی در دنیا اهتمام دارد و خوب است در این شرایط بتوانیم از معرفی و حفظ میراث ارزشمند فرهنگی بهره ببریم.

وی به دستاوردهای ثبت جهانی آثار تاریخی در کشور اشاره و تصریح کرد: این اماکن به دلیل درج نام شان در سایت های مختلف مقصد اصلی گردشگران خارجی می شوند.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به حضور 7 هزار گردشگر خارجی طی سال های گذشته در کرمان افزود: امسال بیش از 16 هزار گردشگر به استان کرمان سفر کرده اند.

وی شمار گردشگران را در سال جاری با توجه به ثبت جهانی کویر لوت، قنوات و روستای صخره ای میمند 40 تا 50 هزار نفر پیش بینی و تصریح کرد: ظرفیت استان کرمان برای پذیرش گردشگران خارجی بیش از این تعداد است.

سلطانی فر گفت: باید استان کرمان را در زمینه گردشگری آماده کنیم تا سالانه پذیرای 200 تا 300 هزار گردشگر خارجی باشد.

وی جذب گردشگران خارجی در استان کرمان را در افزایش اشتغال، معیشت و اقتصاد این استان تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: استان کرمان میراث ارزشمند فرهنگی غنی تری به نسبت آثار کشف و ثبت شده دارد و این توان در این استان وجود دارد که بتواند در این عرصه ها خودنمایی کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)