کد خبر: ۱۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان خبر داد:
رودری با بیان اینکه در 4 ماهه اول سال جاری، 3600 میلیون دلار صادرات استان کرمان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 87 درصد رشد داشته است افزود: با توجه به اینکه واردات استان کرمان در 4 ماهه نخست سال جاری 240 میلیون دلار بوده، طراز تجاری استان کرمان هم اکنون عدد مثبتی است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: آمار و ارقام موجود استان در حوزه های اقتصادی، نشان از آن است که استان کرمان از دوران رکود در اقتصاد خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا منطقه کویر، دکتر"جعفر رودری" شامگاه شنبه 6 شهریور ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ رشد اقتصادی کشور 4.4 درصد است اظهار کرد: دقیقا نمی توان نرخ رشد اقتصادی را در استان کرمان اعلام کرد اما آمار و ارقام و پارامترهای برخی شاخص های نشان از آن است که استان کرمان از دوران رکود در اقتصاد خارج شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نرخ رشد مصرف برق در بخش صنعت استان کرمان در حدود 7.6 درصد است که نشان ازافزایش مصرف برق استان در بخش صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را دارد اظهار کرد: افزایش مصرف برق در بخش صنعت، شاخصی برای نرخ رشد اقتصادی در حوزه صنعت است که خوشبختانه در استان کرمان شاهد این موضوع هستیم.

رودری با بیان اینکه در 4 ماهه اول سال جاری، 3600 میلیون دلار صادرات استان کرمان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 87 درصد رشد داشته است افزود: با توجه به اینکه واردات استان کرمان در 4 ماهه نخست سال جاری 240 میلیون دلار بوده، طراز تجاری استان کرمان هم اکنون عدد مثبتی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه به نرخ بیکاری استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری در استان کرمان هم اکنون 7.9 درصد است که با توجه به متوسط نرخ 11 درصدی بیکاری در کشور، از وضعیت مطلوبی در بین استان های کشور برخوردار هستیم به گونه ای که استان کرمان، جزء 3 استان اول کشور در کمترین میزان نرخ بیکاری است.

وی با بیان اینکه نزخ مشارکت اقتصادی استان کرمان از 33.8 درصد به 35.2 درصد افزایش پیدا کرده است افزود: سرمایه گذاری های منعقد شده در استان کرمان در 3 سال گذشته، در حدود 910 طرح با اعتباری بالغ بر 76 هزار میلیارد تومان بوده که تاکنون در حدود 17 درصد این قراردادها، عملیاتی شده است.

رودری در ادامه با بیان اینکه در حوزه خود اشتغالی نیز سال گذشته 165 میلیارد تومان اعتبار به استان کرمان اختصاص داده شد که توانستیم برای 15 هزار نفر ایجاد شغل کنیم تصریح کرد: استان کرمان رتبه اول صادرات غیرنفتی و رتبه دوم استفاده از صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص داده که همه این اعداد و ارقام نشان از سیاستهای مثبت اقتصادی در استان کرمان است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه همواره نرخ رشد اقتصادی استان کرمان در ادوار گذشته، بالاتر از متوسط کشوری بوده است، افزود: امیدواریم بتوانیم با برنامه های در دست اقدام، به نزخ رشد 5 درصدی در اقتصاد برسیم و حرکت رو به جلویی در این زمینه برداشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بنگاه های اقتصادی استان کرمان گفت: کل واحدهای اقتصادی استان کرمان بیش از 38 هزار واحد در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و ... است که بر اساس آخرین آمار، 6500 واحد غیرفعال در استان وجود دارد که بیش از 20 درصد کل بنگاه های استان است و باید بتوانیم در جلسات رفع موانع تولید، مشکلات این واحدها را که اکثر در تامین منابع مالی است را با کمک بانک های عامل حل کنیم.

رودری در ادامه به استفاده استان کرمان از صندوق توسعه ملی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سند چشم انداز استان و برنامه های توسعه، سالانه به 24.5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رسیدن به اهداف از پیش تامین شده، نیازمندیم که می توانیم بخشی از این منابع را از صندوق توسعه ملی جذب کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه به طور متوسط باید سالانه 2400 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی استفاده کنیم اظهار کرد: به دنبال طرح هایی هستیم که توجیه اقتصادی خوبی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی داشته باشد و خوشبختانه در این راستا تاکنون موفق عمل کرده ایم.

وی در پایان با اشاره به طرح های استان کرمان در ستاد فرماندهی اقنصاد مقاومتی استان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از 382 پروژه مصوب شده در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استانف تا به امروز 259 پروژه آغاز بکار کرده که در مجموع بیش از 36 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
برچسب ها: رودری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)