کد خبر: ۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اول رئیس جمهور ابلاغ کرد
با تصویب دولت، وزارت راه و شهرسازی مجاز است برای اجرای آزادراه بندرعباس-کرمان به طول حدود 370 کیلومتر نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری این آزادراه اقدام کند.
اقتصاد> راه و مسکن: با تصویب دولت، وزارت راه و شهرسازی مجاز است برای اجرای آزادراه بندرعباس-کرمان به طول حدود 370 کیلومتر نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری این آزادراه اقدام کند.

به گزارش گفتارنو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت ویران در جلسه 24/12/1393 به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده واحده قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه وترابری از طریق مشارکت بانکها وسایر منابع مالی و پولی کشور مصوب 1366 تصویب کرد:

1- وزارت راه و شهرسازی که از این پس «وزارت» نامیده می‌شود مجاز است برای اجرای قسمتی از آزادراه بندرعباس-کرمان به طول حدود 370 کیلومتر شامل مطالعات، طراحی، آزادسازی مسیر، احداث آزادراه و تأسیسات جانبی خاص و نگهداری و بهره برداری از آن نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت با شرکت احداث، نگهداری و بهره برداری آزاد راه بندرعباس-کرمان که از این پس به اختصار "طرف مشارکت" نامیده می‌شود، با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی اقدام نماید.

2- طرف مشارکت موظف است نسبت به تأمین صد درصد منابع مالی مورد نیاز تا مرحله بهره برداری و تسویه حساب کامل هزینه‌ها اقدام نماید.

3- انجام امور طراحی، مطالعات و پیمانکاری احداث آزاد راه و تأسیسات جانبی خاص آن در صورت احراز صلاحیت‌های مربوط یا شرکت‌های واجد صلاحیت معرفی شده از سوی آن به طرف مشارکت واگذار می‌شود، مشروط به آن که در هر مورد قبل از واگذاری، گواهی صلاحیت مشاوره و پیمانکاری از مراجع ذی ربط اخذ و مورد تأیید وزارت قرار گیرند. جمع کل مبالغ مربوط به قراردادهای منعقده بابت امور پیمانکاری، نظارت و مطالعات با احتساب کلیه هزینه‌های جانبی و بالاسری آن و هزینه‌های تملک اراضی و آزادسازی مسیر تعیین می‌شود.

4- پیش بینی اولیه دوران مشارکت معادل سی و پنج سال شمسی مشتمل بر یکسال دوره مطالعات و طراحی، چهار سال دوره احداث و سی سال دوره بهره‌برداری خواهد بود. در هر حال دوران مشارکت واقعی منوط و محدود به بازگشت کامل سرمایه و سود انتظار (مصوب) می باشد.

5- سود قطعی مورد انتظار سرمایه گذاری متناسب با زمان هر پرداخت معادل نرخ‌های اعلام شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای سپرده‌های بلند مدت پنج ساله بانک‌های دولتی به علاوه دو درصد تعیین می‌شود.

تبصره- چنانچه دوره مطالعات، طراحی و احداث، بر اثر تعلل طرف مشارکت یا پیمانکاران معرفی شده بیش از پنج سال به طول انجامد، در دوره تأخیر هیچ گونه سودی برای آورده طرف مشارکت منظور نخواهد شد و استفای حقوق دولت در مدت تأخیر طبق بند 8 این تصویب نامه انجام می‌‌شود.

6- مسئولیت نگهداری و بهره برداری از آزاد راه و تأسیسات جانبی خاص آن در دوران مشارکت طبق ضوابط و مشخصات اعلامی از سوی وزارت بر عهده طرف مشارکت می‌باشد. طرف مشارکت متعهد است تا پس از بازگشت کامل اصل و سود سرمایه‌گذاری، آزاد راه و تأسیسات جانبی خاص آن را به وزارت منتقل نماید.

تبصره – مرجع تایید هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری و بازگشت سرمایه و سود مورد انتظار طرف مشارکت، حسابرس مورد تأیید وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌باشد.

7- بیمه، مالیات و سایر حقوق و عوارض ناشی از اجرای آزاد راه تابع قوانین و مقررات طرحهای عمرانی کشور می باشد.

8- وزارت موظف است در قرارداد مشارکت منعقده، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی طرف مشارکت در اجرای مفاد قرارداد پیش‌بینی نماید.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ 27/ 12/ 1393 برای اجرا به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
0
0
حالا این بزرگراه از مسیر جیرفت است یا سیرجان چون مسیر جیرفت کوتاه تر است و شهرهای بیشتری در مسیر است و مسیر بندر عباس زاهدانم از همین مسیر است از نظر اقتصادی و ملی مقرون به صرفه تر است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)