کد خبر: ۱۶۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از سال گذشته برای شکل گیری انجمن های نمایشی، برنامه های مدونی دنبال شده است و همزمان با تشکیل انجمن، انتخابات این حوزه را برگزار خواهیم کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: از سال گذشته برای شکل گیری انجمن های نمایشی، برنامه های مدونی دنبال شده است و همزمان با تشکیل انجمن، انتخابات این حوزه را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا علیزاده صبح امروز 15 شهریورماه در نشست خبری در خصوص وضعیت ساخت پلاتوهای نمایش، وضعیت جشنواره تئاتر و انتخاب انجمن هنرهای نمایشی گفت: تئاتر موضوع ناشناخته ای نیست و محصول دانایی بشر می باشد.

وی با اشاره به اینکه تئاتر از حوزه های است که از آن نقد زیاد می شود، اظهار کرد: استان کرمان در تعداد پلاتوها در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه وجود رشته های دانشگاهی در این حوزه در استان به ارتقای سطح کیفی این حوزه کمک شایانی کرده است، تصریح کرد: تشکیل و تقویت انجمن های نمایشی از سیاست های است که در حوزه تئاتر دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: از سال گذشته برای شکل گیری انجمن های نمایشی، برنامه های مدونی دنبال شده است و همزمان با تشکیل انجمن، انتخابات این حوزه را برگزار خواهیم کرد.

علیزاده با اشاره به اینکه ساماندهی گروه های نمایشی باعث ماندگاری گروه ها می شود، اذعان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر محلی برای تعامل بین افراد حوزه تئاتر است ضمن آنکه جشنی برای اهالی تئاتر نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره تئاتر پیشنهاد کرمان بوده است، عنوان کرد: سعی می شود اجراهای تئاتر بین مردم باشد و تئاتر را مردمی کنیم و این اجراها را در طول سال برای مردم داشته باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اعلام کرد: تاکنون 30 گروه نمایشی در استان کرمان به ثبت رسیده است و این گروه ها بحث تشکیل انجمن را دنبال می کنند.

وی با اشاره به تعداد پلاتوهای سطح استان اظهار کرد: 4 پلاتوی خصوصی، یک پلاتوی دولتی و 9 پلاتوهای تفاهمی در سطح استان داریم.

علیزاده با بیان این مطلب که هر آنچه هنرمندان از اعتبارات دولتی فاصله بگیرند، فعالیت های آنها پایدارتر خواهد بود، تصریح کرد: حمایت دولت در این خصوص از طریق انجمن های نمایشی صورت می گیرد، ضمن آنکه دولت باید به سهم خود زیرساختها را آماده کند.

وی عنوان کرد: 6 پلاتوی تفاهمی در شهرستان های زرند، بم، سیرجان، جیرفت، رفسنجان و کرمان با شهرداری آن شهرستانها منعقد شده است که متاسفانه شهرداری کرمان و رفسنجان اقدامی انجام نداده اند. ضمن آنکه 3 شهرستان بافت، انار و قلعه گنج نیز اضافه شد و به شهرداری ها ابلاغ گردیده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: جشنواره تئاتر استان 27 و 28 شهریورماه سال جاری در کرمان برگزار می گردد، همچنین انتخابات انجمن ها نمایش در روز اختتامیه در دستور کار می باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)