کد خبر: ۱۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
ارسال به دوستان
ذخیره
پس از انتخابات مجلس دهم بود که فیلم سخنرانی انتخاباتی نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس که اتفاقا رای هم آورد، حواشی زیادی را به راه انداخت.
آرمان نوشت؛س از انتخابات مجلس دهم بود که فیلم سخنرانی انتخاباتی نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس که اتفاقا رای هم آورد، حواشی زیادی را به راه انداخت.

جملاتي كه خيلي‌ها را متعجب كرد، عده‌اي را خشمگين و از همه مهم‌تر منجر به رنجش زنان و به ويژه نمايندگان زن مجلس نهم شد. «مملكت را به آساني به د‌ست نياورد‌ه‌ايم كه هر... را بفرستيم آنجا. مجلس جاي ... نيست!... مجلس جاي زنان نيست؛ جاي مرد‌ان است... مجلس جاي سوسول بازي نيست! به مجلس مرد‌ بفرستيد‌... » 

اين جملات نماينده اروميه در كليپ انتخاباتي اش، براي سخنران گران تمام شد و فراكسيون زنان مجلس نهم را به شكايت از آقاي نماينده واداشت. شكايتي كه هم به سازمان بازرسي كل كشور ارسال شد، هم به دادسراي كاركنان و هم به كميسيون اصل ۹۰ قانون اساسي مجلس. با پايان يافتن مجلس نهم و آغاز به كار مجلس دهم، اين جنجال تا حدي فروكش كرد تا اينكه خبر رسيد كه تعدادي از نمايندگان زن مجلس نهم كه از نادر قاضي‌پور نماينده اروميه به اتهام توهين به زنان به دادسراي عمومي و انقلاب تهران شكايت كرده‌اند، در اواسط هفته جاري در شعبه ۱۵ بازپرسي حضور يافته و درباره علت حضور خود در دادسرا، اعلام كردند: «براي پيگيري شكايت از نماينده اروميه».

نماينده‌اي كه از شكايتش صرف نظر نكرد
فاطمه رهبر از جمله بانواني بود كه در جريان وساطت برخي از نمايندگان مجلس نهم در پس‌گيري شكايت فراكسيون زنان از قاضي زاده، از شكايتش صرف نظر نكرد و درباره اين وساطت گفت: قاضي‌پور از روزي كه مطلع شد براي شكايت از وي امضا جمع مي‌كنيم، براي عذرخواهي پيش ما آمد و گفت كه منظورش نمايندگان زن اصولگراي مجالس هفتم، هشتم و نهم نبوده و مخاطبش برخي افراد در حوزه انتخابيه بوده است. رهبر افزود: اما مطالب منتشر شده از او به همراه فايل صوتي‌اش كاملا واضح است و قاضي‌پور بايد در همان سطح كه سخنانش در رسانه‌هاي داخلي و خارجي بازتاب يافته است، جبران مافات، تكذيب و عذرخواهي كند.» او گفت: «شكايت نمايندگان زن مجلس از نماينده اروميه روز دوشنبه به دادستاني كل كشور تحويل شده و نسخه‌اي هم به «كميسيون اصل ۹۰»، هيات نظارت بر رفتار نمايندگان و رئيس مجلس ارسال شده است.» در جريان اين وساطت اما زهره طبيب‌زاده نوری و لاله افتخاري دو نماينده زن مجلس نهم از شكايت خود صرف نظر كردند.

پرونده مفتوح شكايت از قاضي‌پور
در اين راستا سكينه عمراني نماينده مجلس نهم از حضور خود به همراه تعدادي از زنان مجلس نهم در دادسراي كاركنان خبر داد و گفت: از اسفندماه سال گذشته كه شاهد اظهارات نماينده مردم اروميه عليه زنان بوديم، شكايت خود را به نهادهاي مختلف ارائه داديم. متاسفانه در اواسط تيرماه سال جاري بود كه اين شكايت به دادسرا ارجاع شد كه تاخير ۴ ماهه هم داشت. وي افزود: روز سه شنبه ۱۷ شهريور در دادسرا حاضر شديم و پيرامون شكايت خود از نماينده اروميه مدارك را ارائه داديم: شامل كليپ سخنراني، كپي از صحبت‌هاي ايشان و پرينت برخي از روزنامه‌ها كه اظهارات توهين آميز اين نماينده درباره زنان را منتشر كرده بودند. عمراني تاكيد كرد: بر اين اساس پرونده شكايت از نماينده مردم در دادسرا در جريان است و در مرحله بعد آقاي قاضي‌زاده به دادسرا احضار خواهد شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)