کد خبر: ۱۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
جشن نکوداشت خانه‌سینما برگزار شد؛
مراسم بزرگداشت و تجلیل هجدهمین جشن سینمای ایران از ۴ چهره سینمایی شامگاه شنبه ۲۰ شهریور در تالار ایوان شمس برگزار شد.
مراسم بزرگداشت و تجلیل هجدهمین جشن سینمای ایران از ۴ چهره سینمایی شامگاه شنبه ۲۰ شهریور در تالار ایوان شمس برگزار شد.
منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) طی سخنانی گفت: هدف از برگزاری این مراسم این است که نسل جوان بداند چه کسانی پرچم سینمای ایران را به اهتزاز درآوردند. من امشب تنها آمدم تا عرض ارادتی کنم به خدمت کسانی که برای هنر این کشور زحمت کشیده‌اند.

بعد از سخنان منوچهر شاهسواری (مدیرعامل خانه سینما) از محمد خادم به عنوان سینمادار قدیمی و نمونه با حضور محمد متوسلانی، محمد قاصد اشرفی، عبدالله علیخانی تجلیل شد و هدایایی به وی اهدا شد. همچنین هدایایی از طرف علی ربیعی (وزیر کار و رفاه و امور اجتماعی) و معصومه ابتکار (رییس سازمان محیط زیست) به خادم و سه سینماگر دیگر اهدا شد.

جایزه سیف الله داد توسط جمشید مشایخی، ابوالحسن داودی و محمدمهدی حیدریان به علیرضا رضاداد (دبیر سابق جشنواره فیلم فجر) اهدا شد. در ادامه مراسم با حضور محمدمهدی عسگرپور، جهانگیر کوثری، کمال تبریزی و حجت‌الاسلام دعایی از منوچهر محمدی تجلیل شد.

محمدمهدی عسگرپور (مدیرعامل سابق خانه سینما) گفت: امروز اهالی سینما برای اینکه روز سینما به تقویم برگردد زحمات زیادی کشیدند. امیدوارم قدر این برگشت را بدانیم. از هیات مدیره خانه سینما که بزرگداشت‌های امشب را به دقت انتخاب کردند؛ تشکر می‌کنم. این افراد کسانی هستند که زحمات بسیاری برای سینما کشیده‌اند.

وی افزود: منوچهر محمدی در زمینه‌های مختلف مانند فیلمنامه‌نویسی، تهیه‌کنندگی، مدیریت و کارگردانی بسیار خوب عمل کرده است. هر کسی که با او همکاری کرده باشد؛ می‌داند او تسلط زیادی بر همه اجزای فیلم دارد.

کوثری نیز گفت: بعد از پیروزی انقلاب پذیرش سینما بسیار سخت بود زیرا آثار به‌جا مانده آثار اخلاقی نبودند. در آن دوران ماگاهی تند و گاهی آرام حرکت می‌کردیم هرچند منوچهر محمدی ازنظر سنی از من کوچکتر است اما از نظر تدبیر و شعور سیاسی موتور حرکت ما بود. او یکی از مهره‌های وسط بود که هرچند کمتر دیده شد اما به واقع سکان‌دار ما بود.

حجت‌الاسلام دعایی نیز طی سخنانی هنرمندان را افراد مهمی دانست و به پاس تقدیر از آنها قصد داشت به نشانه احترام دست منوچهر محمدی را ببوسد اما منوچهر محمدی مانع از این کار شد.

منوچهر محمدی پس از دریافت جایزه‌اش گفت: دوست دارم این جایزه را با تمام وجودم به عشق تمام زندگیم همسرم تقدیم کنم. در ادامه برنامه با حضور علی نصیریان، آتیلا پسیانی، همایون اسعدیان، رخشان بنی‌اعتماد و علی ربیعی از فاطمه معتمدآریا تجلیل شد.

علی نصیریان طی سخنانی گفت: معتمدآریا از برجسته‌ترین بازیگران خلاق است. عده‌ای فکر می‌کنند بازیگری حرفه‌ای ساده است اما برای رسیدن به این سادگی مسیر خلاقانه‌ای وجود دارد که شاید همه نتوانند به آن برسند، خلاقیت یکی از امتیازات معتمدآریا است.

ربیعی (وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی) نیز گفت: سینما جایی است که همه در کنار هم شادی‌ها و غم‌ها را تقسیم می‌کنند، از همه این دوستان تشکر می‌کنم.

فاطمه معتمدآریا نیز بعد از دریافت تندیس خود گفت: در بین سینماگران فقط عشق وجود دارد. در بین چشم‌های ما فقط عشق رد و بدل می‌شود. ما خدایگان روی زمین هستیم و تلاش می‌کنیم تا گوشه‌ای از عشق خداوند به بندگانش را به نمایش بگذاریم.

اجرای این مراسم را احسان کرمی برعهده داشت. این مراسم از ساعت 21 آغاز و تا ساعت 23 به طول انجامید.
برچسب ها: معتمدآریا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)