کد خبر: ۱۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل زندان های استان کرمان:
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: روند اجرایی طرح اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی از نظر زیرساخت ها و تجهیزات با کمبودهایی روبروست که لازم است همکاری های لازم از سوی سازمان های استانی و ملی برای اجرای این طرح انجام شود.
به گزارش گفتارنو به نقل از ایرنا مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: روند اجرایی طرح اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی از نظر زیرساخت ها و تجهیزات با کمبودهایی روبروست که لازم است همکاری های لازم از سوی سازمان های استانی و ملی برای اجرای این طرح انجام شود.
رمضان امیری افزود: راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی کرمان راه را برای اجرای طبقه بندی زندانیان و اجرای برنامه های بهتر و موثرتر فراهم می کند. 
وی تاکید کرد: باید طبقه بندی زندانیان متناسب با سن، شخصیت و نوع جرم مددجویان انجام شود تا آسیب های زندان ها کاهش یابد.
وی گفت: زندانیان معتاد و افراد آسیب پذیر از نظر بهداشتی، فرهنگی و روانی در استان کرمان بعد از راه اندازی اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی به این مکان منتقل می شوند. 
مدیرکل زندان های استان کرمان افزود: با اجرای طبقه بندی زندانیان اقدامات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ورزشی به گونه ای مناسب تر در بین زندانیان انجام می شود. 
وی گفت: اجرای سیاست سازمان زندان ها برای طبقه بندی زندانیان شامل نگاه مدیریتی خاص نمی شود و باید به عنوان سیاست اثرگذار و مورد نیاز از سوی همه مدیران اجرایی شود. 
امیری اظهار کرد: تعدد جرم در قانون مجازات اسلامی و قانون جرایم کیفری موجب افزایش ورودی به زندان ها شده و افزایش ورود مددجویان به زندان ها، کار طبقه بندی آنها را با دشواری روبرو می کند. 
وی به سیاست های قوه قضائیه در راستای زندان زدایی اشاره کرد و افزود: نگاه اغلب مردم بر برخورد قضائی با مجرمان و ورود آنها به زندان هاست اما به موضوع پیشگیری از بروز جرم توجه لازم نمی شود. 
وی تاکید کرد: باید با همکاری سازمان ها و نهادهای فرهنگی و سیستم های امنیتی و انتظامی برنامه ریزی لازم برای جلوگیری از ورود افراد به زندان ها انجام شود. 
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: وضعیت زندان های استان کرمان از نظر تراکم مددجویان جز در برخی شهرستان های جنوبی، در سایر نقاط به مراتب بهتر از سایر استان هاست که البته این موضوع به معنای وضعیت مطلوب نیست و باید تلاش شود که به جایگاه مطلوب در این حوزه دست یابیم. 
وی از زندان به عنوان ابزاری در راستای اصلاح و تربیت مخلان امنیت در جامعه یاد کرد و گفت: زندان برای افرادی است که با جامعه همخوانی و سازگاری لازم را ندارند و باید با برنامه های تربیتی متناسب با شخصیت های این افراد زمینه اصلاح و تربیت فراهم شود. 
وی گفت: مجرمان باید بدانند زندان محل امنی برای آنها نیست و از سوی دیگر افرادی که ناخواسته جرمی را مرتکب شده و وارد زندان شده اند باید با همکاری سازمان ها و نهادهایی از جمله ستاد دیه از زندان آزاد شوند. 
امیری بیان کرد: معتقدیم افرادی که به دلیل جرایم ناخواسته وارد زندان شده اند نباید حتی یک ساعت در این مکان حضور داشته باشند و در این رابطه همکاری فرد و نهادهایی مانند ستاد دیه و خیران بسیار ضروری است. 
وی افزود: در زندان ها به دنبال آن هستیم که با اجرای برنامه های فرهنگی، اصلاحی و تربیتی به صورت روزانه و مستمر زمینه را برای اصلاح مددجویان فراهم کنیم و در این راستا برنامه های دینی و قرآنی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. 
وی تصریح کرد: جمع شدن آسیب دیدگان اجتماعی در یک مکان جز زندان تقریبا انجام نمی شود و لازم است دستگاه های فرهنگی، روحانیون و دستگاه های مذهبی در این حوزه ورود جدی داشته باشند تا اثرگذاری برنامه های تربیتی و اصلاحی زندان ها ارتقا یابد.
رمضان امیری بتازگی به عنوان مدیرکل زندان های استان کرمان معرفی شد. 
برچسب ها: امیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)