کد خبر: ۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
ارسال به دوستان
ذخیره
یکی از اعضا مذاکره کننده ایران گفت: در پیش نویس اخیری که در لوزان امضا شد تمام خطوط قرمز ما به ویژه برداشته شدن تحریم ها و آب سنگین باقی ماندن راکتور اراک مورد توجه قرار گرفته است.
سیاست> سیاست خارجی: یکی از اعضا مذاکره کننده ایران گفت: در پیش نویس اخیری که در لوزان امضا شد تمام خطوط قرمز ما به ویژه برداشته شدن تحریم ها و آب سنگین باقی ماندن راکتور اراک مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان با حضور در شبکه دوم سیما به توضیحاتی در خصوص مذاکرات هسته ای ایران با ۱+۵ و بیانیه اخیر در لوزان سوییس پرداخت.

وی با تاکید براینکه تنها راه حل هایی بدست آمده و توافقی صورت نگرفته است، گفت: در حال حاضر باید این راه حل ها مکتوب شود. این کار را شروع کردیم و الان یک پیش نویسی را روی کاغذ آوردیم و مرتب بر روی آن کار می شود و تنها سند مکتوب ما همین پیش نویسی است که روی آن کار می کنیم.

عراقچی ادامه داد: بالای متن پیش نویس آمده است که این تنها یک سند کاری بین ما و طرف مقابل است و هیچ ارزشی ندارد و ممکن است دیدگاهها بالا و پایین شود تا ما به یک توافق برسیم. بنابراین هنوز توافقی نداریم بلکه مجموعه ای از راه حل ها را داریم تا به متن قابل قبول برای همه برسیم و بر روی همه جزییات به توافق برسیم.

معاون ظریف با اشاره به دستاوردهای تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان خاطرنشان کرد: دستاورد ما در طی شانزده ماه گذشته این بوده است که در مقابل تمام زیاده خواهی های طرف مقابل ایستادگی کردیم و بر روی خواسته های خود پافشاری کردیم.

وی ادامه داد: اینکه رآکتور اراک همچنان آب سنگین بماند محصول شانزده ماه مذاکرات فشرده است و به اعتقاد من تمام خواسته های اصلی و خطوط قرمز ما کاملا رعایت شده است.

عراقچی تاکید کرد: خیال مردم راحت باشد زیرا غنی سازی، تحقیق و توسعه روی ماشین های سنگینir6 و ir8 ادامه پیدا می کند، آب سنگین اراک، آب سنگین می ماند و حفظ فردو به عنوان یک مرکز هسته ای و حفظ هزار ماشین سانتریفیوژ در آنجا همگی از جمله خطوط قرمز ما بوده اند که رعایت شده اند.

وی با بیان اینکه لغو شش قطعنامه شورای امنیت خواسته اصلی و قطعنامه ما بوده است، گفت: برداشته شدن همه تحریم های اقتصادی و مالی بلافاصله در روز اول اجرای توافق نیز از خواسته های ما بود که اجرایی شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)