کد خبر: ۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت بورس تهران اعلام توافق هسته‌ای را خبر خوشی برای سهامداران بورس دانست و گفت:درست نیست که تصور کنیم در شرایطی که بورس رو به بالا است تمام سهام شرکت‌ها افزایش می‌یابد، زیرا چنین پدیده ای در هیچ بازار سرمایه‌ای وجود ندارد و سهامداران حتما باید با مطالعه اقدام کرده و صبر و حوصله داشته باشند.

ایسنا: حسن قالیباف اصل در خصوص تاثیر توافق هسته‌ای بر بازار سرمایه گفت: توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 و بهبود روابط بین المللی خبر مثبتی برای بازار سرمایه است و این خبر روی بنگاه‌های اقتصادی و صنایع موثر است.

وی با بیان این‌که خبر توافق هسته‌ای برای بازار سرمایه و صنایع بورسی خبر مثبتی است، افزود: تاثیر واقعی این توافق بر متغیرهای شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در میان مدت و بلند مدت خود را نشان می‌دهد ولی با توجه به این که خبر مثبتی در حوزه بین المللی منتشر شده است باعث می شود که در کوتاه مدت گرایش مطلوب و مثبتی به بازار سرمایه وجود داشته باشد.

قالیباف اصل ادامه داد: بازار سرمایه بعد از مدت‌ها رکود  به خبر توافق هسته ای واکنش مثبتی نشان داد زیرا مسائل سیاسی ابهام بزرگی برای بازار سرمایه ایجاد کرده بود که این ابهام مهم برطرف شده است به طوری که مشخص نبود با محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که برای کشور وجود دارد در آینده مسیر صنایع و شرکت‌ها به چه شکل خواهد بود که این ابهام اکنون در حال برداشته شدن از بازار سرمایه است.

مدیر عامل شرکت بورس به واکنش فعالان بازار سرمایه به این خبر اشاره کرد و افزود: بازار سرمایه واکنش بسیار مثبتی به این خبر نشان دادند به طوری که سفارش‌های خرید در بازار و رشد قیمت ها افزایش پیدا کرده و این نشان دهنده اخبار مثبت برای سرمایه‌گذاران است.

قالیباف اصل عنوان کرد: زمانی که در بازار سرمایه شرایط رونق ایجاد شده و نقدینگی وارد بورس می‌شود فرصت تامین مالی برای بازار ایجاد می شود به طوری که سهامداران و بنگاه‌های اقتصادی باید بتوانند از فرصت‌های تامین مالی استفاده کنند زیرا سال گذشته سال رکود بوده و فرصت تامین مالی در بازار سرمایه وجود نداشت، ولی اکنون این امیدواری وجود دارد که با تداوم رونق در بازار سرمایه بنگاه های اقتصادی به فکر تامین مالی در اجرای پروژه‌های جدید باشند.

مدیر عامل شرکت بورس و اوراق بهادار تهران یادآور شد: محدودیت‌های بین المللی در سال های گذشته در طرح های توسعه‌ای و پروژه های شرکت‌ها تاثیرگذار بود به طوری که شرکت ها در واردات تجهیزات به دلیل تحریم ها با محدودیت‌هایی مواجه بودند و اکنون اگر این محدودیت‌ها برطرف شود شرکت ها باید به دنبال طرح‌های توسعه‌ای و رشد و توسعه خود باشند.

وی در خصوص تمهیدات شرکت بورس برای نتیجه مذاکرات هسته ای گفت:‌ابزاری که در اختیار شرکت بورس قرار دارد افزایش سهام شناور آزاد شرکت‌ها و عرضه های اولیه است به طوری که شرکت هایی که سهام شناور آزاد پایینی دارند باید سهام شناور خود را افزایش دهند.

قالیباف اصل تصریح کرد:همچنین شرکت بورس با عرضه های اولیه می تواند به رونق بازار کمک کند زیرا در سال گذشته به دلیل وضعیت بازار فرایند پذیرش برخی شرکت‌ها انجام شد اما به دلیل رکود حاکم در بورس سهامداران عمده از عرضه سهم خودداری کردند اما وضعیت فعلی فرصتی برای سهامداران عمده است تا عرضه‌های اولیه‌ای که در سال گذشته انجام ندادند را در بورس انجام دهند.

وی یادآور شد: در حال حاضر برخی شرکت‌ها در مرحله پذیرش و درج قرار دارند که هماهنگی‌های لازم با سهامداران عمده انجام شده و هر زمانی که این شرکت ها برای عرضه آماده شدند سهام آن ها در بورس عرضه می شود زیرا عرضه های اولیه می تواند به نقدشوندگی بازار سرمایه کمک کرده و رشد بازار را منطقی‌تر می کند.

مدیر عامل شرکت بورس در خصوص زمان عرضه اولیه شرکت‌ها گفت: در این راستا پیگیری های لازم برای عرضه اولیه سهام شرکت ها در حال انجام است زیرا سهامدار عمده نیز باید برای این کار رغبت داشته باشد که در این خصوص در هفته گذشته با برخی سهامداران عمده مذاکراتی انجام شد تا اقدامات لازم را انجام داده و با توجه به رونق بورس از این فرصت برای پذیرش و عرضه شرکت ها استفاده کنند.

قالیباف اصل در مورد پیش بینی رشد شاخص بورس گفت: بازار سرمایه همواره با نوسان مواجه است و کسانی که در این بازار صبر و حوصله در پیش گرفته اند امروز روزهای مثبتی را مشاهده می کنند. همچنین کسانی که مطالعه کرده و اقدامات کارشناسی انجام می دهند و روی سبد سهام سرمایه‌گذاری می کنند و از طریق صندوق های سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و دید میان مدت و بلند مدتی دارند مسلما می توانند در این بازار بازدهی مناسبی کسب کنند.

وی ادامه داد: در بازار منفی و مثبت همواره گفته می شود که هر دارایی قیمت خاص خود را داشته و نباید سرمایه‌گذاران هر سهمی را در هر قیمتی خریداری کنند بلکه حتما باید با مطالعه و کار کارشناسی این کار صورت گیرد.

وی به سهامداران توصیه کرد که با مطالعه وارد بازار سرمایه شوند زیرا بعضا توصیه می شود در شرایط رونق هر سهمی که نصیب افراد شد خریداری کنند در حالیکه این استراتژی درستی نبوده و در بازاری که قیمت سهام شرکت ها بسیار کاهش یافته برخی از سهام شرکتها افت نکرده است، قطعا سرمایه گذاری در این شرکتها با شرکتهایی که با افت مواجه شده است،متفاوت است و امکان دارد سهامداران نتوانند در برخی سهام بازده کسب کنند، لذا سهامداران حتما با تحلیل اقدام به خرید و فروش کنند.

مدیر عامل شرکت بورس ادامه داد: وضعیت جدیدی که در بازار سرمایه ایجاد شده اثرات مختلفی در سهام شرکت ها دارد، لذا سهامداران با توجه به اثرات رفع محدودیت ها روی صنایع مختلف اقدام به سرمایه‌گذاری کنند نه این که هر سهمی نصیبشان شد را خریداری کنند زیرا هر سهمی ارزندگی خاص خود را دارد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)