کد خبر: ۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
از ۲۵۳۰ فرصت شغلی که در اولین اطلاعیه استخدام رسمی دولت یازدهم منتشر شده است سهم استخدام زنان در آن کمتر از یک درصد است و سهم استخدام مردان بالغ بر ۸۱ درصد.
به گزارش افکارنیوز، نکته قابل توجه در این میان سهم گروه‌های جنستی در استخدام دستگاه‌های دولتی است. در سایت سازمان سنجش رشته تحصیلی، سن و جنسیت افرادی که می‌توانند مشاغل مورد نظر را در اختیار بگیرند عنوان شده است. نکته قابل توجه این است که از مجموع ۲۵۳۰ نفری که قرار است در مشاغل گوناگون استخدام شوند تنها ۱۳ نفر باید زن باشند، ۲۰۵۸ نفر الزاما باید مرد باشند و ۴۵۹ نفر می‌تواند زن و یا مرد باشند.

در هفته نخست اولین ماه سال ۹۴ دولت یازدهم در اطلاعیه‌ای از اولین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای استخدام پیمانی در سال جاری خبر داده بود.حال نیز سازمان سنجش در سایت رسمی خود شرایط استخدام هر کدام از دستگاه‌های اجرایی، مدرک و مقطع تحصیلی و جنسیت مورد نیاز برای استخدام داوطلبان و تعداد مشاغل در هر کدام از این مشاغل را به ریز منتشر کرده است.

بر اساس آمار منتشر شده در سایت سازمان سنجش ۱۳ دستگاه اجرایی قرار است خرداد ماه سال جاری آزمون‌های استخدامی را برگزار کنند که بر اساس این آزمون قرار است در مجموع ۲۵۳۰ نفر در دستگاه‌های اجرایی دولتی استخدام خواهند شد.

اما نکته قابل توجه در این میان سهم گروه‌های جنستی در استخدام دستگاه‌های دولتی است. در سایت سازمان سنجش رشته تحصیلی، سن و جنسیت افرادی که می‌توانند مشاغل مورد نظر را در اختیار بگیرند عنوان شده است. نکته قابل توجه این است که از مجموع ۲۵۳۰ نفری که قرار است در مشاغل گوناگون استخدام شوند تنها ۱۳ نفر باید زن باشند، ۲۰۵۸ نفر الزاما باید مرد باشند و ۴۵۹ نفر می‌تواند زن و یا مرد باشند.

این به آن معناست که سهم زنان از استخدام‌های دولتی جدید حدود ۵۱ دهم و کمتر از یک درصد است. این سهم بسیار پایین زنان در حالی است که در ۸۱ درصد استخدام‌ها باید مردان به کار گرفته شوند و در ۱۸ درصد موارد هم استخدام‌ها می‌تواند زنان یا مردان را در بر بگیرد.

نکته قابل توجه دیگر آن است که از ۱۳ شغلی که قید جنسیت زن بودن الزامی است، هفت مورد آن به شغل پزشکی قانونی باز می‌‌گردد که گویا سیاستمداران چاره‌ای جز استخدام زنان در این سمت نداشته‌اند، شش مورد دیگر هم استخدام در اداره زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی است.

این اختلاف در استخدام زنان و مردان در حالی است که بر اساس اخرین گزارشی که مرکز آمار از نرخ بیکاری ارائه داده است، نرخ بیکاری زنان دو برابر مردان است. بر اساس آخرین گزراش مرکز آمار از نتايج طرح آمارگيري نيروي كار پاييز ۹۳نرخ بیکاری مردان ۱۵ تا ۲۹ ساله ۱۷.۹ درصد است. این در حالی است که نرخ بیکاری زنان در همین دوره ۳۹ درصد یعنی دو برابر بوده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)