کد خبر: ۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
امیدوارم که با همدلی و فراهم آوردن زمینه حضور همه کسانی که نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی را قبول دارند، این انتخابات را به افتخاری دیگر برای ایران اسلامی تبدیل کنیم.
سیاست> دولت: رییس جمهوری در دیدار نوروزی با جمعی از وزرا، معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی، نام‌گذاری سال ۹۴ تحت عنوان «دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی» را بهترین عیدی از سوی مقام معظم رهبری برای دولت و ملت توصیف و تصریح کرد: یکی از اولین برکات همدلی و همزبانی دولت و ملت، توفیقی بود که در آغاز سال ۹۴ در عرصه هسته‌ای به دست آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار که صبح شنبه انجام شد، با بیان اینکه نوروز تلفیقی از آیین‌ها و سنت‌های صحیح ایرانی با آموزه‌های اسلامی است، اظهار داشت: مردم ما همواره سال جدید خود را با دعا و ذکر خدا آغاز می‌کنند و در ایام نوروز به دید و بازدید یکدیگر می‌روند که این رسوم بسیار پسندیده و نیکو است.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به مذاکرات اخیر در لوزان و همچنین حیطه اختیارات دولت در فعالیت‌های هسته‌ای و مذاکرات ادامه داد: به لحاظ اهمیت فراوان این مسأله همواره از نظرات دیگر مسئولین در قوای مقننه و قضائیه و سایر نهادها استفاده کردیم و ضمن بهره‌مند بودن از حمایت‌های بی‌دریغ و مستمر مردم، هدایت‌های مقام معظم رهبری نیز، همچون چراغ راه برای پیشبرد مذاکرات بود.

رییس شورای عالی امنیت ملی، مذاکره در عرصه بین‌المللی را بسیار پیچیده و سخت عنوان کرد و گفت: موفقیت تیم مذاکره‌کننده کشورمان در برابر نمایندگان شش قدرت جهانی مرهون مهارت مذاکره کنندگان و از آن مهمتر، همدلی و همزبانی همه مردم و مسئولین بود.

روحانی اضافه کرد: در این مذاکرات، بر حق جمهوری اسلامی ایران برای غنی‌سازی در خاک خود، تصریح شده است. نیروگاه آب سنگین اراک با تکنولوژی جدیدتر به کار ادامه خواهد داد و تأسیسات فردو و نطنز نیز که در ابتدای امر طرف مذاکره‌کننده خواهان تعطیلی کامل آنها بود، همچنان فعال خواهند بود. از سوی دیگر اثبات اینکه نمایندگان جمهوری اسلامی می‌توانند در برابر شش قدرت جهانی بر سر یک میز نشسته و با اقتدار از منافع خود دفاع کنند، دستاورد بزرگی است.

رییس جمهور با بیان اینکه توفیق به دست آمده در این مرحله از مذاکرات هسته‌ای، امیدواری به حل کامل مشکلات را افزون کرده است، تصریح کرد: ارتقای امید و سرمایه اجتماعی، وحدت و انسجام داخلی به افزایش توان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در ادامه مسیر برای نگارش توافق نهایی خواهد انجامید.

رییس شورای اقتصاد خاطرنشان کرد: توافق نهایی وضعیت بهتری نیز برای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد کرد. حصول این تفاهم گواه آن است که قدرت‌های جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که ادامه تحریم‌ها ممکن نیست و پافشاری بر این حربه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

دکتر روحانی با تقدیر از ایستادگی مردم گفت: باید با همدلی، عزم عمومی، تلاش و کار پیگیر سختی‌هایی را که مردم به ویژه در سال‌های اخیر متحمل شدند به نحو شایسته جبران کنیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال ۹۴ اشاره کرد و ادامه داد: امیدوارم که با همدلی و فراهم آوردن زمینه حضور همه کسانی که نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی را قبول دارند، این انتخابات را به افتخاری دیگر برای ایران اسلامی تبدیل کنیم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)