کد خبر: ۱۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در دوران تحریم 1700 میلیارد تومان بدهی شرکت مس بوده که سال گذشته پس از برجام در حالی که قیمت مس در پایین ترین رقم بود اما موفق شدیم 1400 میلیارد تومان از بدهی به بانک‌ها را بپردازیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در دوران تحریم 1700 میلیارد تومان بدهی شرکت مس بوده که سال گذشته پس از برجام در حالی که قیمت مس در پایین ترین رقم بود اما موفق شدیم 1400 میلیارد تومان از بدهی به بانک‌ها را بپردازیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کویر، احمد مرادعلیزاده ظهر امروز 29 شهریور ماه در مراسم اختتامیه همایش «رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه» در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان اظهار کرد: باید رفتاری داشته باشیم که بتوانیم بنای تمدن و توسعه شهرستان را بگذاریم و بتوانیم آن را تقویت کنیم و تمدن و فرهنگی که در استان وجود دارد بهتر از گذشته ادامه یابد.

مرادعلیزاده با اشاره وضعیت مس در سه سال گذشته، افزود: رکود در کل دنیا اتفاق افتاده و شرایطی که در تمام دنیا حاکم است و ما به هر حال بی نصیب نیستیم. رکودی که رشد کشور چین را از 11 درصد به زیر 6 درصد رسانده است و همه کشورها دچار مشکلات اشتغال هستند.

وی تصریح کرد: شرکت مس از سال 86 که خصوصی شده است و سهام آن از طریق بورس به فروش رفت در حال حاضر تنها 12 درصد سهام شرکت مس دولتی و مابقی متعلق به مردم است. بنابراین تصمیم گیری درباره شرکتی که متعلق به دولت است تا شرکتی که به مردم تعلق دارد متفاوت است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه تصمیم گیری در شرکتهای بورسی بر عهده مجمع است اگر چه هیئت مدیره و مدیرعامل باید توجیهات قانونی را ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: رکود جهانی و تحریم اثرات خود را بر کشور گذاشته بود و هنوز هم سایه آن را داریم بنابراین صبر و حوصله و متانت می تواند کشور را در مدت زمان کوتاهی به رشد و بالندگی برساند.

مرادعلیزاده ادامه داد: در شرکت سیاست‌های توسعه‌ای طراحی شده و امیدواریم بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که کیفیت‌بخشی و منطقی بودن تولید صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: از سال 92 کیفیت‌بخشی در شرکت آغاز شده و صنعت مس در مسیر رشد قرار گرفته و امروز شاهدیم علیرغم همه مشکلات، توسعه حالت متوازن را به خود در شرکت مس گرفته است.

مرادعلیزاده تصریح کرد: پروژه‌های غیرمنطقی و غیر اقتصادی و پروژه هایی که مطالعه نشده بوده در شرکت مس متوقف و تعطیل شده است و پروژه‌هایی که در رشد و  توسعه شرکت مفید بودند به انجام رسیده و بسیاری هم در سال جاری به تولید می‌رسد.

وی بیان کرد: در تولید همه اتکا به تولید از معدن کردند و مس محتوا از معدن را از 213 هزار تن در سال 92 به 280 هزار تن در سال 95 خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه در بخش بهره‌وری نیروی انسانی در دنیا به ازای هر نفر به طور متوسط 23 تا 27 تن مس تولید می‌شود، یادآور شد: این میزان در ایران به ازای هر نفر 9 هزار و 500 کیلو است که با تلاشی که صورت گرفته به 13.7 تن در پایان سال 94 رسیده است و امسال به 14.5 تن می‌رسیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد: در دوران تحریم 1700 میلیارد تومان بدهی شرکت مس بوده که سال گذشته پس از برجام در حالی که قیمت مس در پایین ترین رقم بود اما موفق شدیم 1400 میلیارد تومان از بدهی به بانک‌ها را بپردازیم.

مرادعلیزاده با اشاره به توفیقات دیگر این شرکت پس از اجرای برجام و ارزش افزوده ای که در شرکت ایجاده شده، گفت: ارزش سهام مس از 3500 میلیارد تومان به 5 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. نسبت های مالی شرکت تغییرات اساسی یافته و امروز شرکت مس در شرایط بسیار متعادلی قرار گرفته است که درصد بالایی از این موفقیت تحت تاثیر برجام بوده است.

وی با بیان اینکه قیمت مس از 9020 دلار به 4700 دلار رسیده و تعداد نیروی شاغل ما20 هزار و 400 نفر می باشد، افزود: با مقاومت مدیران از ورود نیروی انسانی جدید جلوگیری شده است و توسعه های اساسی در حال انجام است.

مرادعلیزاده با اشاره به نیاز این شرکت به آب یادآور شد: برای توسعه سرچشمه، چاه‌فیروزه و دره‌زار معطل آب هستیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش از حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در برگزاری این همایش تجلیل شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

پربازدید ها

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)