کد خبر: ۱۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم منطقه شرق استان کرمان در مجلس:
نماینده بم، ریگان، نرماشیر و فهرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از کویر در منطقه شرق استان است که به ثبت جهانی رسیده و ما روی اقیانوسی از ثروت نشسته ایم اما گاهی به علت اینکه نتوانسته ایم مسائل را خوب رصد کره و به دلیل سوء مدیریت، با مشکلات دست به گریبان هستیم.

نماینده بم، ریگان، نرماشیر و فهرج در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از کویر در منطقه شرق استان است که به ثبت جهانی رسیده و ما روی اقیانوسی از ثروت نشسته ایم اما گاهی به علت اینکه نتوانسته ایم مسائل را خوب رصد کره و به دلیل سوء مدیریت، با مشکلات دست به گریبان هستیم.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "حبیب اله نیکزادی" پیش از ظهر امروز 31 شهریورماه در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: باید ریشه مشکلات را در سازمان میراث فرهنگی جستجو کرد و ما در این چند ماه آقای سلطانی فر را در مجلس ندیده ایم.

وی با بیان اینکه باید آثار تاریخی را به خاطر اینکه میراث ارزشمند گذشتگان هستند، حفظ کنیم که می توانیم با آنها نقش و تمدن خود را در دنیا ثابت کنیم و به دلیل ارزش اقتصادی نیز باید به این آثار توجه شود، تصریح کرد: بخش عمده امید ما به رونق اقتصادی شرق استان به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است اما علی رغم همه داشته ها، مردم با سختی های عدیده دست و پنجه نرم می کنند.

نیکزادی بیان کرد: بیش از 100 اثر در منطقه شرق استان کرمان شناسایی شده که ارگ قدیم بم سومین اثر ارزشمند بعد از دارزین و نرماشیر است که دو مورد اخیر به فراموشی سپرده شده اند.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخشی از کویر در منطقه شرق استان است که به ثبت جهانی رسیده و ما روی اقیانوسی از ثروت نشسته ایم اما گاهی به علت اینکه نتوانسته ایم مسائل را خوب رصد کره و به دلیل سوء مدیریت، با مشکلات دست به گریبان هستیم.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکلات اقتصادی را در بحث میراث فرهنگی و گردشگری داریم، افزود: در صورتی که برای حل مشکلات میراث فرهنگی اقدامی نشود، از رییس جمهور سئوال خواهیم کرد.

در این نشست "بختیاری" نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید راه حلی پیدا شود تا وضعیت نیروهای حفاظت کننده میراث فرهنگی بهتر شده و چهارچوب های تعریف شده برای صنعت گردشگری رعایت شود تا تبدیل به یک مجموعه درآمدزا بشود.

وی تصریح کرد: تا زمانیکه بسترها آماده نشده و سرمایه گذاری نکنیم، بخش خصوصی وارد نمی شود.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه میراث فرهنگی بیان کرد: باید با حضور مسوولان جلسه ای در استان برگزار و موارد بررسی و راهکار جدی ارائه شود و مسائل در قالب طرح ارائه و در مرکز پیگیری شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)