کد خبر: ۱۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
ارسال به دوستان
ذخیره
نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس
عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس در گفت وگو با خانه ملت، در رابطه با علت عدم اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، یادآور شد: تعدد متولیان در رابطه با تولید، توزیع، صادرات و واردات مواد دخانی، منافع اقتصادی دولت در رابطه با تجارت مواد دخانی، اعمال نفوذ باندهای ثروت و قدرت و همچنین وجود قوانین موازی از جمله موانع اجرای این قانون است.
 عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس در گفت وگو با خانه ملت، در رابطه با علت عدم اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، یادآور شد: تعدد متولیان در رابطه با تولید، توزیع، صادرات و واردات مواد دخانی، منافع اقتصادی دولت در رابطه با تجارت مواد دخانی، اعمال نفوذ باندهای ثروت و قدرت و همچنین وجود قوانین موازی از جمله موانع اجرای این قانون است.

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس علت عدم اجرای قانون جامع کنترل ومبارزه ملی با دخانیات را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: با توجه به شیوع مصرف مواد دخانی درکشور مجلس باید به این موضوع ورود کند البته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به صورت جدی به دنبال ارائه راهکارهای موثر در جهت مدیریت مصرف مواد دخانی در کشور است.

احمد حمزه با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف و توزیع مواد دخانی به تنهایی از عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خارج است، تصریح کرد: نهادهای تاثیرگذار دیگری در این رابطه وجود دارند که نظر وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند مشکلات این حوزه را رفع نماید.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه ملی با دخانیات مستلزم همکاری هماهنگ تمامی دستگاه‌های مسئول است، گفت: باید دستگاه‌های مرتبط با بحث تولید، توزیع، واردات و صادرات مواد دخانی،  امور اجتماعی، ستاد کنترل مبارزه با دخانیات به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت که  نسبت به صنعت دخانیات دیدگاه اقتصادی دارد مواضع خود را در این رابطه مشخص و اعلام نمایند تا مدیریت مصرف مواد دخانی در کشور عملیاتی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم، با بیان اینکه مصرف مواد دخانی بروز سرطان‌ها را در افراد افزایش می دهد، یادآور شد: مصرف مواد دخانی در بروز سرطان هایی مانند ریه، پروستات، حنجره، دهان، قلب، معده ومری نقش زیادی دارد.

حمزه نبود امکان تفریحات سالم و معضل بیکاری را در روی آوردن افراد به سمت مصرف مواد دخانی موثر دانست و یادآور شد: دولت باید اهتمام ویژه ای برای رفع معضل بیکاری داشته و زمینه تفریحات سالم را برای جوانان ایجاد نماید.

جلوگیری از احداث و گسترش قلیان سراها مستلزم همکاری تمامی دستگاه ها

نماینده مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در مجلس دهم، جلوگیری از احداث و گسترش قلیان سراها را مستلزم همکاری تمامی دستگاه‌ها خواند وگفت: وزارت بهداشت به تنهایی از عهده این کار بر نمی آید بلکه باید کارشناسان حوزه اجتماعی و همچنین دیگر دستگاه ها خطر گسترش این مراکز را جدی گرفته و از تاسیس آنها جلوگیری نمایند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بر لزوم افزایش تبلیغات و فرهنگ سازی در جهت مدیریت مصرف مواد دخانی در کشور تاکید کرد و افزود:  متاسفانه شاهد فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه نیستیم از این رو با توجه به شیوع مصرف مواد دخانی در کشور به صورت جدی نیاز است دستگاه های مرتبط با بحث بهداشت و درمان به ویژه رسانه ها و صداوسیما فرهنگ سازی مناسبی در این زمینه داشته باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)