کد خبر: ۱۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد
معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بااشاره به اینکه 18 هزار قالیباف کرمانی بیمه شده اند، اعلام کرد: حدود 70 هزار قالیباف در استان کرمان داریم که 24 هزار نفر از آنها دارای شرایط بیمه شدن می باشند اما متاسفانه اعتبار لازم در این خصوص را نداریم.

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بااشاره به اینکه 18 هزار قالیباف کرمانی بیمه شده اند، اعلام کرد: حدود 70 هزار قالیباف در استان کرمان داریم که 24 هزار نفر از آنها دارای شرایط بیمه شدن می باشند اما متاسفانه اعتبار لازم در این خصوص را نداریم.

"مصطفی زریسفی" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بیمه قالیبافان کرمانی، گفت: بیمه قالیبافان هر ساله تمدید می گردد و بیمه آنها قطع نگردیده است.

وی با اشاره به اینکه سهم دولت 20 درصد و سهم بیمه شده 7 درصد می باشد، اظهار کرد: بیمه شده حدود 60 هزار تومان هر ماه باید پرداخت نماید و مابقی آن را دولت پرداخت می نماید.

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان این مطلب که 18 هزار نفر اکنون تحت پوشش بیمه قالی بافی در استان کرمان هستند، عنوان کرد: متاسفانه افراد سودجویی خود را به عنوان قالی باف معرفی کرده بودند، که طی بازرسی هایی که انجام می گردد، بیمه آنها قطع می گردد.

وی با اشاره به آنکه به دنبال افزایش تعداد بیمه شدگان می باشیم، تصریح کرد: پیگیر بیمه قالیبافان واقعی که تا کنون به دلیل کمبود بودجه، بیمه نشده اند، می باشیم، اما اعتبار زیادی لازم دارد و مسئولین مربوط قول مساعدت داده اند، ولی در سال جاری این امر محقق نگردیده است.

زریسفی ادامه داد: ماهانه دولت 200 هزار تومان بابت هر بیمه شده قالیبافی پرداخت می نماید، که باید مد نظر داشت که 18 هزار نفر قالیباف در استان وجود دارد که اعتبار زیادی برای بیمه آنها اختصاص داده شده است.

وی اذعان کرد: حدود 70 هزار قالیباف در استان کرمان داریم که 24 هزار نفر از آنها دارای شرایط بیمه شدن می باشند، اما متاسفانه اعتبار لازم در این خصوص نداریم.

معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تاکید کرد: پیگیر بیمه قالیبافانی که تا کنون موفق به بیمه نشده اند، از طریق وزارت صنعت، منعدن و تجارت و همچنین نمایندگان مجلس برای افزایش اعتبار بیمه قالیبافی می باشیم و تا روزی که به نتیجه برسد، پیگیر می باشیم.

وی در خصوص میزان صادرات فرش کرمان در بازارهای جهانی، ابراز کرد: طبق بررسی اخیر صادرات فرش توسط تجار کرمان از گمرکات تهران در سال 95-94 افزایش یافته است، به گونه ای که صادرات فرش به کشورهای ارپایی و آمریکایی حدود 30 میلیون دلار در سال رسیده است.

زریسفی در پایان با اشاره به برتری فرش کرمان، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قالی کرمان از لحاظ کیفیت و تنوع رنگ، طرح، مواد اولیه و نوع بافت آن داری کیفیتی متفاوت با سایر فرش های جهان است، در نتیجه تقاضا بیشتری برای آن می باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)