مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از پروژه هایی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید، تالارهای گفتوگو بود که سه رکن اصلی دارد و تاکنون 15 تالار در سطح استان با حضور هنرمندان، شوراهای فرهنگ عمومی و ... تشکیل داده ایم.
به کزارش ایسنا، محمدرضا علیزاده افزود: جلساتی با اصحاب رسانه برای تبیین تالارهای گفتگو در مرکز استان داشته ایم و 10 موضوع از جمله زن و مدیریت اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف، اقتصاد فرهنگ و هنر، سرمایه گذاری و بورس، اقتصاد، اخلاق، رفتار و آموزش، کالای قاچاق و ... برای اقتصاد مقاومتی در تالارهای گفت و گو در دستور کار قرار گرفته است.
علیزاده با اشاره به نقش رسانه ها در تبیین اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: رسانه ها باید به صورت عملی به این موضوع ورود کرده و به این باور برسند که اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه مبانی نظری است.
وی بیان کرد: گفتمان سازی فرآیندی است که با شناخت جامعه هدف و استفاده از ابزار رسانه و آموزش به نتیجه رسیده و البته فرآیندی زمان بر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: رسانه های ما به عنوان ابزار قدرتمندی در اجرای بسیاری از اهداف کلان کشورها کاملا موثر هستند و در دنیای امروز حمایت رسانه راهبرد اساسی گفتمان سازی به شمار می آید.
وی افزود: رسانه شاه راه اصلی گفتمان سازی در جامعه است و با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، امیدواریم رسانه های استان بیشتر در این زمینه برنامه ریزی کنند و تالاهارهای گفتگو به نوعی اتاق فکر و همکفری است.