کد خبر: ۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به قرائت گزارش کمیته اطلاعات و امنیت داخلی این کمیسیون درباره حادثه حمله به علی مطهری در شیراز گفت: پس از دعوت از نهادهای مسول انتظامی و امنیتی، این گزارش را جهت قرائت به صحن علنی مجلس ارائه می کند.
سیاست> مجلس: رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به قرائت گزارش کمیته اطلاعات و امنیت داخلی این کمیسیون درباره حادثه حمله به علی مطهری در شیراز گفت: پس از دعوت از نهادهای مسول انتظامی و امنیتی، این گزارش را جهت قرائت به صحن علنی مجلس ارائه می کند.

به گزارش ایرنا، امیرخجسته در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جلسه امروز کمیسیون شوراهای مجلس با اعلام این خبر افزود: در اواخر سال گذشته حادثه تلخی در شیراز و به هنگام عزیمت آقای مطهری به آن شهر رخ داد که کلیات موضوع با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری درخصوص کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها مغایر می باشد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به اینکه امروز گزارش کمیته اطلاعات و امنیت داخلی کمیسیون در مورد حادثه قرائت شد، گفت: یکی از مهمترین محورهای مورد توجه در گزارش این است که لازم است تا همه افراد و نهادها در برابر قانون مطیع و تابع باشند و اینطور نباشد که وقتی تصمیمی براساس قانون گرفته شد، عده ای خودسرانه در برابر آن بایستند.

وی افزود: فصل الخطاب سخنان و موضع گیری ها در کشور قانون است و مقام معظم رهبری نیز بارها بر این موضوع اصرار داشته اند و به همین جهت هر کس که ادعای ولایتمداری دارد باید تبعیت از قانون هم داشته باشد.

امیرخجسته افزود: پس از تکمیل گزارش و دعوت از نهادهای مسوول انتظامی و امنیتی، مراتب جهت قرائت در صحن ارسال خواهد شد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر ارتباط بین مردم و دولت توجه داشته و امسال نیز با تاکید ویژه بر این موضوع خواستار توجه همگان به آثار و برکات این همدلی و همزبانی شده اند.

نماینده مردم همدان و فامنین و قهاوند در مجلس افزود: امیدواریم که در سال جدید با نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری همدلی بیش از پیش دولت و ملت را شاهد باشیم و مجلس نیز به عنوان عصاره فضائل ملت در تحقق این خواسته بر حق رهبری تمام تلاش خود را خواهد کرد.



** بررسی طرح استانی شدن انتخابات در کمیسیون شوراها

امیر خجسته گفت: اساس برگزاری انتخابات از همان زمان مشروطه به همین ترتیب بوده و لازم است تا اصلاحاتی در نحوه انجام کار پدید آید.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در تبیین اهداف این طرح گفت: وظیفه نمایندگی مجلس ناظر بر قانونگذاری و نظارت بوده و ورود در امور اجرایی در شان نمایندگان مجلس نیست ولیکن تفکیک حوزه های انتخابیه باعث شده تا مردم انتظارات اجرایی از نمایندگان داشته و مشکلاتی در این خصوص ایجاد شود.

نماینده مردم همدان و فامنین افزود: با اصلاحاتی که در این طرح به عمل آمده، در هفته آتی و پیش رو جلساتی هم با شورای محترم نگهبان و مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام برای نهایی شدن آن خواهیم داشت.

گفتنی است در ابتدای این جلسه امیر خجسته با تبریک نوروز فاطمی، نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی را نقطه عطفی در روابط دولت و ملت دانسته و ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی بتواند در تحقق فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری موفق عمل کند.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)