کد خبر: ۱۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس‌جمهور گفت: دشمنان امید داشتند که به کشور ضربه بزنند اما در سال 95 اتفاقی نیفتاده و به جای ایران هراسی، آمریکا هراسی در دنیا رواج پیدا کرده‌است.
رئیس‌جمهور گفت: دشمنان امید داشتند که به کشور ضربه بزنند اما در سال 95 اتفاقی نیفتاده و به جای ایران هراسی، آمریکا هراسی در دنیا رواج پیدا کرده‌است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام حسن روحانی در شورای اداری استان قزوین با حضور هیئت دولت و مدیران کل استان قزوین گفت: وحدت و انسجام بین مسئولان استان سرمایه بسیار بزرگی بوده که سبب توسعه و موفقیت استان خواهد شد.

رئیس‌جمهور افزود: من با تجربه خود که بعد از انقلاب به این مهم دست یافتم، برای پیشرفت و تعالی راهی جز اعتدال وجود ندارد. این افراط و تفریط است که دنیای ما را خراب کرده، بنابراین مسیر ما باید مسیر تعادل باشد. افراط در مباحث سیاست داخلی در اندیشه و تفکر افراد بوده و در مسائل خارجی نیز همینطور است.

اهم سخنان رییس دولت به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* در انزوا بودن و قهر با کشورهای خارجی امکان پیشرفت وجود ندارد. شما باید به دنبال سرمایه و پیشرفت باشید و فناوری را وارد کشور کنید. از سال 60 تاکنون در جریان ریز مسائل هسته‌ای بوده‌ام اما زمانی مطمئن به غنی‌سازی شدم که یک سانتریفیوژ مشاهده کرده و با صنعت آن آشنا شدیم.

* ما از سال 68 در این وادی قدم گذاشتیم اگر سانتریفیوژ را از بیرون نمی‌آوردیم با تأخیر به پیشرفت می‌رسیدیم، غرب هم به این صورت پیشرفت کرده و علم را در ابتدا از مسلمانان آموخته است. نباید احساس کنیم همه کشورهای دنیا دوست و خیرخواه ما هستند و میانه‌روی در این حوزه مهم است.

* اعتدال می‌تواند در مسیر درست ما را به موفقیت برساند و باید با همفکری و مشورت کارها را پیش ببریم. در جلسات مشورتی و اقتصادی در موضوعات مختلف تسلیم نظر جمع می‌شوم. باید از عقل جمعی برای پیشرفت استفاده کنیم چرا که هر زمانی که در ستادها و دوران دفاع مقدس هماهنگی و مشورت بود موفقیت و هر جا که ناهماهنگی و غرور بود شکست می‌خوردیم. در سیاست خارجی و داخلی و در امور امنیتی مبنا بر این بوده که در مسیر اعتدال از عقلانیت و خرد جمعی و با امید به آینده پیش ببریم.

*خدا نیامرزد کسانی را که در قلوب مردم یأس و ناامیدی تزریق می‌کنند. ما باید به آینده و فرزندان و نسل جوان امیدوار باشیم و ناامیدی به معنای تسلیم شدن در امور است. گاهی اوقات در هنگام مشاهده برخی اخبار این امر روشن نیست که چطور می‌شود کسی که علاقه‌مند به اسلام و انقلاب است مرتباً یأس و ناامیدی را رواج دهد.

*تخریب و تضعیف دولت شرعاً حرام بوده و تخریب‌گران خاصیتی در جامعه ندارند . مردم ما فکور و آگاه هستند و در سال‌های گذشته زمانی که به سازمان ملل مراجعه می‌کردیم موضوع مباحث وضع انواع تحریم‌ها بود و همواره یک صدایی منحوسی بین صهیونیسم و استکبار جهانی در این زمینه وجود داشت. دشمنان امید داشتند که به کشور ضربه بزنند اما در سال 95 اتفاقی نیفتاده و به جای ایران هراسی، آمریکا هراسی در دنیا رواج پیدا کرده است.

*همه به آمریکا ایراد می‌گرفتند که چرا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.اکثریت کشورها از تحریم ایران سخنی نگفته و به دنبال سرمایه‌گذاری در کشور بودند. این در حالی است که پیشرفت در گرو رقابت با دنیا محقق می‌شود.

* 75 درصد از عوامل تعطیلی کارخانه‌ها برای پیش از آغاز فعالیت این دولت بوده است. فناوری کهنه و غیر قابل رقابت مسیری نادرست بوده و کشور باید در بازارهای جهانی ورود کرده و با دنیا رقابت کند.

* باید با قاچاق مبارزه کنیم که این کار را هم انجام می‌دهیم اما ریشه آن کجاست؟ اگر جنس شما قابل رقابت باشد جلوی قاچاق گرفته می‌شود، ما فناوری می‌خواهیم و باید آن را وارد کنیم، مگر می‌شود بدون ارتباط با دنیا این کار را انجام دهیم، البته حواسمان جمع هست چرا که به اندازه کافی رقیب برای ایران وجود دارد.

* برخی از کارهایی که در پسابرجام انجام می‌دهیم دخل کمی دارند و برای برخی از کارها خرج کردیم تا بدین وسیله تولید نفت و غیره را به دوران قبل از تحریم برگردانیم.

* در این هشت ماه 800 هزار بشکه، 900 هزار بشکه نفت بیشتری تولید می‌کنیم که کار عظیمی است، در اواخر سال 93 و 94 کسی به شما نگفت گاز شما قطع می‌شود . داریم روی پای خود می ایستیم.

* در اشتغال باید بهتر کار شود، حرکتی خوبی در اشتغال شده چراکه قبل از دولت اشتغال خوب نبود.

* در استان به هر اندازه که امنیت، همکاری و تسهیلات بیشتری باشد موفقیت بیشتر حاصل می‌شود، هر سال 100 قانون دست و پاگیر در زمینه سرمایه‌گذاری را داریم حذف می‌کنیم تا یه مقدار وضعیت بهتر شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)