کد خبر: ۱۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مجید دوستعلی دبیر کرمانی هیات دولت دوره نهم در حالی به عضویت در جبهه پایداری در آمد که کمتر از یک سال قبل گفته بود کاری به جبهه پایداری ندارم.
مجید دوستعلی دبیر کرمانی هیات دولت دوره نهم در حالی به عضویت در جبهه پایداری در آمد که کمتر از یک سال قبل گفته بود کاری به جبهه پایداری ندارم.

به گزارش گفتارنو مجید دوستعلی که در کرمان بیش از آنکه به فعالیت سیاسی مشهور باشد به فعالیت و مداحی در هیات شهدای بیت الله الحرام معروف و مشهور است بر اساس خبری که روز پنجشنبه خبرگزاری تسنیم منتشر کرده به عنوان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری برگزیده شد.

پیوستن دوستعلی در شورای مرکزی جبهه پایداری از آن رو حائز اهمیت است که او سال گذشته در گفت و گو با مجله "عصرانه" در کرمان عضویت خود در جبهه پایداری را تکذیب کرده بود.

او گفته بود: کاری به جبهه پایداری ندارم. بروید یک مورد پیدا کنید که یک نفر بگوید دوستعلی یک بار در یکی از جلسات جبهه پایداری شرکت کرده.  

دوستعلی در حالی عدم حضور خود در جبهه پایداری را تکذیب کرده بود که در انتخابات مجلس نهم که در سال 90 برگزار شد همسر وی عضو فهرست انتخاباتی این تشکیلات در تهران بود.

بخش هایی از مصاحبه سال گذشته دوستعلی در پی می آید:

یکی از ویژگی‌های هیات بیت الله الحرام این است که سمت و سوی سیاسی مشخصی دارد. قبول دارید هیات بیت الله الحرام سیاسی است؟
سیاسی به چه معنی؟

به این معنی که منبرش را در اختیار سخنرانی‌های سیاسی هم قرار می‌دهد.
کدام سیاست؟ از سیاست دو منظور مد نظر است. یکی به معنی باند و جناح و دسته است که ما هیات را تا به امروز در چنین فضایی وارد نکردیم. اما سیاست اگر به معنی حمایت از ارزش‌ها، اصول و مقام معظم رهبری باشد، بله این سیاست را همیشه ترویج کرده‌ایم. به نظر من اگر هیات با ولایت و شهدا همراه نباشد، بی فایده است. نمی‌شود که خودمان در صف یزید باشیم و برای حسین (ع) سینه بزنیم. اما هیچ وقت هیچ جناحی را ترویج نکردیم. این وصله را به ما می‌چسبانند اما اتهام است.

اما مثلا سخنرانی‌هایی که در هیات انجام می‌شود آشکارا با یک جریان سیاسی در کشور همسو است. مثلا حضور اشخاصی مثل مرتضی آقا تهرانی، سعید زبیاکلام، سعید قاسمی در این هیات که همگی علیه یک جریان سیاسی در کشور سخن گفتند، آیا هیات را جناحی نمی‌کند؟
جناب آقای آقاتهرانی از سال‌ها قبل که حتی نماینده مجلس نبود، در هیات سخنرانی می‌کرد. من اینکه امثال مرتضی آقاتهرانی و سعید قاسمی را به معنی مدافع یک باند و جناح قلمداد کنیم، قبول ندارم. این افراد مدافعین یک اصولی هستند که رهبر معظم انقلاب هم روی این اصول تاکید دارند. مثلا سخنرانی آقای سعید زیباکلام در خصوص سیاست خارجی، پیرو نظر مقام معظم رهبری اتفاق افتاد که فرمودند برجام را برای تبیین کنید. وظیفه ما بود که این کار را انجام دهیم. این رسالتی است که بر دوش هیات است. دفاع از آرمان‌ها، نظام و رهبری، سیاسی کاری نیست. اتفاقا خود حضرت آقا اخیرا فرمودند حزب اللهی‌ها را به تند روی متهم نکنید. پس کاری که ما می‌کنیم کار حزبی و جناحی نیست.

اما شخصیت‌هایی که برای سخنرانی از سوی هیات شما به مسجد قائم دعوت شدند در عمل چهره‌های شاخص یک جناحند. 

مثلا این افراد در کدام جناح جای دارند؟

مثلا آقای آقا تهرانی که دبیرکل جبهه پایداری است.
بنده آقای آقاتهرانی را به شخصه انسانی علمی و اخلاقی می‌دانم که مدافع آرمان‌های امام و انقلاب است. قیمت این چهره برای من بسیار بیشتر از دبیرکل جبهه پایداری است. این تیپ آدم‌ها عنوان معلم اخلاق را دارند و مدافع اصول انقلابند. در خود سپاه و نیروهای نظامی و انتظامی هم این مساله وجود دارد. برخی فرماندهان سپاه هم علیه برخی جریانات رایج در کشور برای دفاع از اصول انقلاب حرف می‌زنند، آیا می‌شود حرف‌های این فرماندهان سپاه را هم سیاسی دانست؟
مگر در حزب چه کاری انجام می‌شود؟ آدم‌ها را جمع می‌کنند و در قالب سخنرانی  مواضع سیاسی‌شان را اعلام کرده و ترویج می‌کنند.
بله در حزب هم این حرف‌ها زده می‌شود. ما معتقدیم حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی. ما هم جز حزب علی هستیم. هیات ما جز حزب الله است. اگر ما حرف رهبری را می‌زنیم و برخی این حرف‌ها را حزبی تعبیر می‌کنند، ایراد از ما نیست ایراد از آنهاست.

خب جناح مقابل هم حرف‌های رهبری را به نفع خودش تعبیر می‌کند و می‌گوید.
خب آنها هم این کار را کنند ما مخالفتی نداریم.

این سمت و سوی شما باعث دلخوری دوستانی که مخالف نظرات سیاسی شما هستند، نمی‌شود؟
خیر، ما خیلی از دوستانی را هم داریم که از لحاظ سیاسی مخالف ما هستند و در تمام جلسات هیات به صورت مفصل شرکت می‌کنند. اتفاقا تعدادشان هم زیاد است. چون جهت هیات را می‌دانند و می‌فهمند هیات هیچ‌گاه گام سیاسی برنمی‌دارد. بیش از ربع قرن است که هیات بیت الله الحرام فعالیت فرهنگی و مذهبی می‌کند. در این ربع قرن، دولت آقای هاشمی بود، آقای خاتمی بود، آقای احمدی نژاد و روحانی هم بود. در تمام این دولت‌ها هیچ وقت فعالیت‌های ما کم نشد بلکه زیاد هم شد. چون هیچ گاه به آن معنا که شما می‌گویید فعالیت سیاسی نکردیم. کاری به گروه راست و چپ هم نداریم. با صراحت بگویم که خیلی از راستی‌ها من را قبول ندارند و به شدت با من مخالفند اما خیلی از چپی‌ها هم بنده را قبول دارند. بنده یک بار چند سال پیش در همین مراسم زیارت عاشورای اینجا گفتم: «مرگ بر هر چه راستی و مرگ بر هر چه چپی، و درود بر آدم ولایت مدار.» هیات در هیچ انتخاباتی و در هیچ دوره‌ای زیر علم هیچ کاندیدایی سینه نزده، البته هر یک از اعضای هیات برای خودشان مشی سیاسی دارند.

سخنان سیاسی شما در منبر مراسم‌های مذهبی باعث نمی‌شود ذهنیت سیاسی مخاطبان هیات جهت بگیرد؟ مثلا یک سال یادم هست شب قدر زمان طولانی از منبر شما به تمجید از سیاست خارجی محمود احمدی نژاد اختصاص یافت.
بله. چون آن سیاست خارجی مورد تایید مقام معظم رهبری بود. شما سخنان رهبری را در دوم شهریور 1387 در جمع اعضای دولت احمدی‌نژاد بخوانید و ببینید حضرت آقا روی سیاست‌های دولت صحه می‌گذارد. بنده هم همان سخنان را تبیین کردم. آن زمان ایشان گفتند ما از دنیا طلبکاریم، سیاست خارجی ما باید تهاجمی باشد که بود. من از احمدی نژاد تمجید نکردم سخن آقا را تبیین کردم. بنده هم در هیچ جناحی جای نمی‌گیرم. اگر بنده حزبی و جناحی بودم مطمئن باشید خیلی بیشتر از این‌ها من را تحویل می‌گرفتند. اما کو؟ خبری نیست.

همین صبغه سیاسی هیات بعضا موجب برخی حواشی هم می‌شود مثلا سال گذشته که استاندار به هیات بیت الله الحرام آمد موجب دلخوری برخی از دوستان و حامیان ایشان شد و حواشی زیادی به دنبال داشت.
اتفاقا این مساله برای من هم سوال است که چرا حضور استاندار کرمان در هیات این قدر حساسیت ایجاد کرد. اولا که افطاری آن شب در مسجد یک بانی داشت و چون آن بانی دوست آقای رزم حسینی بود، شخصا ایشان را دعوت کرده بود. و آقای رزم حسینی هم گفته بود من به عنوان استاندار در ماه رمضان در همه مساجد حضور پیدا می‌کنم به مسجد ما هم آمد و من هم با وجود اینکه کاری داشتم به احترام ایشان آمدم. آشنایی من با آقای رزم حسینی مربوط به امروز و دیروز هم نیست. بنده ایشان را از زمان جنگ می‌شناسم. اتفاقی نیافتاد که بخواهد حاشیه ساز شود. چه قدر دیدگاه‌های ما ضعیف و بی منطق است! اتفاقا آقای کریمی هم که استاندار دولت اصلاحات بود، در زمان استانداری‌اش در جلسات ما شرکت می‌کرد. یادم هست یک شب که در ایام نوروز ما اینجا مراسم دعایی را برگزار کرده بودیم، آقای کریمی همین بغل توی راهرو نشسته بود. آقای نجار هم آمده. همین طور آقای دهمرده و رئوفی‌نژاد. آقای بانک هم در زمان استانداری‌اش با خانواده در جلسات هیات شرکت می‌کرد. هیات ما در زمان استانداری آقای مرعشی هم به دیدار ایشان می‌رفت و گزارش کار می‌داد. اتفاقا کسانی که از چنین حضوری در هیات که عادی هم هست، استفاده کرده و جوسازی می‌کنند، این‌ها سیاسی کاری می‌کنند نه ما! می‌گفتند رزم حسینی در پایگاه جبهه پایداری حضور پیدا کرده. این حرف‌ها چیست؟ کدام جلسه از جبهه پایداری در این مسجد برگزار می‌شود؟ جبهه پایداری برای خودش در کرمان مسوول دارد، دفتر دارد، عضو دارد. بنده اصلا عضو جبهه پایداری نیستم.

به جبهه پایداری نزدیکی هم ندارید؟
با برخی از دوستان رفاقت دارم. مثلا بنده با آقای آقاتهرانی دوستم. با آقای محصولی از زمان جنگ دوستی دارم. اما به این مفهوم که عضو شورای مرکزی یا غیر مرکزی جبهه پایداری باشم یا در کرمان مسوولیتی داشته باشم، خیر، کاری به جبهه پایداری ندارم. بروید یک مورد پیدا کنید که یک نفر بگوید دوستعلی یک بار در یکی از جلسات جبهه پایداری شرکت کرده. البته ممکن است فکر من هم به جبهه پایداری نزدیک باشد. ما مدافع ارزش‌ها و اصول انقلابیم. لذا اگر کار سیاسی این است بله ما به شدت سیاسی هستیم اما با وجود اینکه همیشه به لحاظ مالی از هزینه‌ها عقبیم، هیچ وقت حاضر نشدیم برای هیات کمک هزینه‌ای ازجایی بگیریم که در پی آن رویه سیاسی‌مان را عوض کنیم. حتی زمانی که بنده در هیات دولت بودم کمترین هزینه‌ای از سوی دولت به هیات کمک نکردم. اگر یک مورد پیدا کردید که بنده دوستعلی یک ریال از دولت احمدی‌نژاد به هیات بیت الله الحرام کمک کرده باشم، بیایید و پول را برگردانید. می‌توانستم بگیرم اما نگرفتم. به دوستان گفتم نباید به پول دولت عادت کنیم. احمدی‌نژاد می‌رود و چه بسا دولت بعد به شما کمک نکند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)