کد خبر: ۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در بازه زمانی 28 اسفند 93 تا 14 فروردین امسال 60 میلیون و 84 هزار نفر اقامت در شب در 31 استان و هفت منطقه آزاد کشور به ثبت رسید.
جامعه> گردشگری و محیط زیست: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در بازه زمانی 28 اسفند 93 تا 14 فروردین امسال 60 میلیون و 84 هزار نفر اقامت در شب در 31 استان و هفت منطقه آزاد کشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، مسعود سلطانی فر روز یکشنبه در نشست ارایه گزارش فعالیت های ستاد هماهنگی خدمات سفر در نوروز 94 با خبرنگاران، افزود: با توجه به اینکه میانگین زمان سفر هر فرد را چهار روز در نظر می گیریم، حدود 15 میلیون نفر گردشگر در تعطیلات نوروز در کشور به سفر رفته اند.

وی ادامه داد: در این آمار اسکان هموطنان در حدود 200 هزار ویلای شخصی در استان های شمالی، هزاران هزار خانه های مسافر که در سایت خانه مسافر به ثبت نرسیده و اسکان در خانه اقوام لحاظ نشده است.

سلطانی فر، با بیان اینکه براساس آمار موجود تعداد گردشگران نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است اظهار کرد: نیروی انتظامی نیز افزایش سه درصدی تعداد سفرها را اعلام کرده که این نزدیکی آمار، نشان دهنده ثبت قابل قبول تعداد مسافران است.

رییس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: 20 درصد گردشگران در مهمانسراهای ادارات، خوابگاه ها و اماکن ورزشی، 17 درصد در اماکن تحت نظر آموزش و پرورش، 14.5 درصد در کمپ های دائم، 6 درصد در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها، چهار درصد درخانه های مسافرها و بقیه در چادرهای مسافرتی و کمپ های موقت اسکان یافته اند.

سلطانی فر درباره استان هایی که بیشترین آمار اقامت در روزهای سال نو داشتند گفت: این استان ها شامل مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، کرمانشاه و خراسان جنوبی هستند.

معاون رییس جمهوری ضمن تبریک سال نو، به پیروزی بزرگ تیم مذاکره کننده کشورمان در اثبات حقانیت و حفظ حقوق هسته ای اشاره کرد و گفت: امیدواریم این پیروزی، مقدمه ای برای رفع ذهنیت غرب و تحریم های ناعادلانه علیه ایران باشد و روند توسعه کشور با سرعت بیشتری طی شود. 

سلطانی فر همچنین با قدردانی از 500 هزار نوروزبان بی نوروز که تلاش های خود را برای تدارک خدمت رسانی به مردم، 3 ماه پیش از آغاز سال نو آغاز کردند، افزود: همگرایی دستگاه ها و نهادهای عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر به ارایه عملکردی بهتر نسبت به سال گذشته انجامید.

وی با اشاره به سیاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره تنوع و ساماندهی مکانی مقاصد گردشگری اظهار کرد: قدم هایی از جمله اطلاع رسانی و معرفی جاذبه های گردشگری از طریق انتشار بروشور و نقشه و مطلوب تر شدن کیفیت کمپ ها برداشته شده و در سالجاری نیز باید ادامه یابد.

وی ادامه داد: امسال نمایشگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی و عرضه محصولات و تولیدات هنرمندان در 660 کمپ اقامتی برپا شد و زمان معمول بازدید از موره ها و اماکن تاریخی و فرهنگی در نوروز دو ساعت افزایش یافت و سبب افزایش 141 درصدی بازدید کنندگان از این اماکن نسبت به سال گذشته شد.

رییس سازمان میراث فرهنگی با تسلیت شهادت سه مامور نیروی انتظامی در عملیات تروریسی در یکی از چادرهای خدمت رسانی به مسافران نوروزی در خوزستان به بازماندگان آنها، اظهار کرد: امیدواریم عاملان این جنایت هرچه سریع تر به سزای عمل خود برسند.

سلطانی فر گفت: امسال 47 هزار مورد بازرسی از مراکز اقامتی، خدمات رفاهی و کمپ های نوروزی صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 37 درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: در این بارزسی ها تعدادی از واحدها تشویق شدند و در عین حال به 5 هزار 159 واحد متخلف تذکر و 804 واحد اخطار کتبی داده شد. همچنین 92 واحد شامل 28 مرکز اقامتی، 32 دفتر خدمات مسافراتی و 32 واحد خدمات پذیرایی تعطیل شد.

معاون رییس جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره چگونگی جذب سرمایه گذاران برای افرایش تعداد هتل های چهار و پنج ستاره در کشور به منظور جذب گردشگر خارجی و رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه و سند چشم انداز 20 ساله گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید زیرساخت ها و امکانات لازم فراهم شود. 

سلطانی فر با بیان اینکه از مجموع یکهزار و 100 هتل موجود در کشور فقط 130 هتل چهار و پنچ ستاره است، افزود: برای آنکه بخواهیم بر اساس سند چشم انداز شمار گردشگران ورودی کشور به 20 میلیون نفر افزایش یابد، باید 400 باب هتل چهار و پنج ستاره دیگر در کشور احداث کنیم و بر این اساس، سالانه 20 تا 25 باب هتل چهار و پنج ستاره مورد بهره برداری قرار گیرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: برای ترغیب سرمایه گذاران اقداماتی از جمله تسهیل در صدور مجوزهای لازم، فراهم کردن امکانات مناسب، کاهش یا حذف عوارض ساخت هتل و البته تامین تسهیلات ارزان قیمت مورد نیاز انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ارایه تسهیلات ارزان قیمت بر اساس برنامه ای که از سال گذشته اجرا می شود، طرح های مرتبط با گردشگری از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند می شوند و امیدواریم با فصل جدیدی که در فعالیت های اقتصادی کشور و سرمایه گذاری بخش خصوصی خارجی به وجود می آید و رفع تحریم های 1+5 و احقاق حقوق هسته ای، شاهد روزهای خوبی در حوزه گردشگری باشیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، علاقه مندی 10 گروه هتل ساز خارجی برای سرمایه گذاری در ایران را یادآور شد و افزود: این گروه ها از کشورهای عربی، اروپایی و کشورهای همسایه هستند که با توجه به موانع ناشی از تحریم، تاکنون موفق به سرمایه گذاری در ایران نشده اند و امیدواریم با رفع تحریم ها این مشکل مرتفع شود.

وی با یادآوری پیشنهاد طرح تعطیلات زمستانی مدارس از 16 تا 22 بهمن هر سال که دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است، گفت: در این خصوص اندکی اختلاف نظر بین وزارتخانه ها و سازمان های مختلف از جمله آموزش و پرورش وجود دارد که در حال بررسی است.

رییس سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: اکنون حدود 950 طرح در حوزه گردشگری در حال احداث است که امیدواریم تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

سلطانی فر درباره مهمترین برنامه های حوزه گردشگری در سالجاری هم گفت: قصد داریم تاسیسات و تجهیزات را افزایش داده و تعدادی از کمپ های اقامتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم. همچنین درباره نیازسنجی برای احداث هتل ها هم اقدامات مناسبی در سازمان میراث فرهنکی و استان های کشور صورت گرفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)