کد خبر: ۱۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
علی اکبر حق دوست گفت: این نوع اپیدمی ها معمولا هر سال تکرار نمی شود و هر چند سال یک بار روی می دهند و به همین دلیل انتظار بروز اپیدمی سال گذشته را نداریم اما اقدامات پیشگیرانه را انجام داده ایم و دارو و اقلام مورد نیاز برای مقابله با اپیدمی فراهم شده است.
به نظر می رسد استان کرمان در سال جاری به شدت سال قبل با این اپیدمی مواجه نخواهد شد اما رعایت نکات ایمنی بسیار مهم است زیرا آنفلوانزا هر سال با تغییر و جهش ویروس در کشورهای مختلف جهان تلفات می گیرد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: در سال جاری با اقدامات انجام شده واکسن آنفلوانزا به میزان کافی تهیه و در دسترس مردم قرار گرفته است اما تاکید می کنیم به هیچ عنوان نیاز نیست که همه مردم از این واکسن استفاده کنند.

مهدی شفیعی گفت: در واقع ما یک جامعه هدف برای این واکسنها داریم که شامل سالمندان، زنان باردار، پیوند عضو، نقص ایمنی و افراد دارای برخی بیماریهای زمینه ای می باشند در واقع گمان می رود به دلیل بیماری زمینه ای در صورت بیمار شدن به ویروس آنفلوانزا درگیر فرمهای شدیدتر بیماری می شوند.

این واکسن هر سال برای چهره های جدید بیماری در همان سال تولید می شود پس باید واکسن حتما مربوط به سال میلادی جاری باشدشفیعی عنوان کرد: برای برخی از اقشار جامعه مانند کادرهای درمانی بیمارستانها نیز تزریق این واکسن توصیه می شود.

وی تاکید کرد که هم اکنون این واکسن در همه داروخانه های استان کرمان وجود دارد و در این خصوص پیش بینی های لازم انجام شده است.

وی اما یک توصیه به متقاضیان این واکسنها دارد و می گوید: این واکسن هر سال برای چهره های جدید بیماری در همان سال تولید می شود پس باید واکسن حتما مربوط به سال میلادی جاری باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در ادامه به خبرنگار مهر می گوید: از مردم می خواهیم فقط نکات ابتدایی بهداشتی را رعایت کنند و با انجام کارهای اولیه بهداشتی امکان شیوع این بیماری را کاهش می دهیم.

علی اکبر حق دوست گفت: این نوع اپیدمی ها معمولا هر سال تکرار نمی شود و هر چند سال یک بار روی می دهند و به همین دلیل انتظار بروز اپیدمی سال گذشته را نداریم اما اقدامات پیشگیرانه را انجام داده ایم و دارو و اقلام مورد نیاز برای مقابله با اپیدمی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: هیچ نگرانی در خصوص واکسن وجود ندارد و داروهای لازم برای درمان هم اکنون در استان کرمان وجود دارد اما به هر روی رعایت نکات ایمنی را به همه توصیه می کنیم و پیشگیری از این بیماری بسیار راحت تر و کم هزینه تر از مقابله با اپیدمی و درمان است.

حق دوست هم تنها به گروههای در معرض خطر توصیه می کند از واکسن استفاده کنند.

وی تاکید می کند اصلا جای نگرانی وجود ندارد با این وجود ما ترجیح داده ایم آمادگی خود را حفظ کنیم به همین دلیل طرحهای مانند تامین دارو، واکسن، اقلام بهداشتی و آموزش کادرهای مختلف انجام شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)