کد خبر: ۱۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ابلاغ اوراق قضایی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و بدون یک نظام ابلاغ سالم، دادرسی عادلانه با مشکلاتی روبرو می شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ابلاغ اوراق قضایی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و بدون یک نظام ابلاغ سالم، دادرسی عادلانه با مشکلاتی روبرو می شود.

یدالله موحد در جلسه شورای معاونین دادگستری استان با دستور کار بررسی آئین نامه نحوه استفاده از سامانه های رایانه ای و مخابراتی (ابلاغ الکترونیکی) که با حضور اعضای شورای معاونین،برخی از مدیران کل استانداری و روسای کانون وکلا وکارشناسان رسمی قوه قضائیه برگزار گردید،اظهار داشت: ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی سرعت و صحت کار ابلاغ را افزایش و هزینه ها را کاهش می دهد.

وی یاداور شد:در سال گذشته 235 هزار و 932 فقره برگه قضایی در کرمان ابلاغ شده است و این تعداد در شش ماه امسال 184 هزار و 466 فقره بوده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد:با پیشرفت ارتباطات و اطلاعات، ارتباط سنتی بامراجعان قضایی و ابلاغ سنتی اوراق قضایی درست نیست و نیاز به ابلاغ الکترونیکی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر 21 نفر مشغول کار ابلاغ اوراق قضائی در دادگستری هستند و در سال گذشته چهار میلیارد ریال برای ابلاغ اوراق قضائی هزینه شده است.

وی ادامه داد: ابلاغ اوراق قضایی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و بدون یک نظام ابلاغ سالم، دادرسی عادلانه با مشکلاتی روبرو می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر بهترین قاضی و نیروی انسانی را در دادگستری مستقر کنیم اما سامانه ابلاغ مناسبی نداشته باشیم، دادرسی عادلانه محقق نمی شود.

موحد با اشاره به اینکه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی کاری بسیار مهم است، گفت: در این رابطه سامانه ثنا راه اندازی شده است و این سامانه  هم اکنون در بستر شبکه وجود دارد.

وی عنوان کرد: فرد پس از مراجعه به سامانه ثنا به منظور احراز هویت به دستگاه قضایی یا دفاتر خدمات الکترونیک قضائی مراجعه و شناسه کاربری و رمز عبور دریافت می کند و بعد از این مرحله تمامی اوراق قضائی به صورت الکترونیکی به افراد مربوطه ابلاغ می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در این سامانه برای هر فرد حقیقی و شرکت حقوقی یک شناسه کاربری اختصاص می یابد و افراد در هر دوره و به هر دلیل که نیاز به مراجعه به دستگاه قضائی داشته باشند از این شناسه کاربری و رمز عبور استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد در صورت تغییر آدرس های الکترونیکی خود باید در اسرع وقت برای اعمال این تغییرات در سامانه نیز اقدام کنند.

وی گفت: افرادی که برای نخستین بار به دستگاه قضائی مراجعه می کنند و حساب کاربری ندارند برای یکبار به صورت سنتی ابلاغ ها را دریافت می کنند و پس از ان تمامی ابلاغ ها را به صورت الکترونیکی دریافت خواهند کرد.

موحد اظهار کرد: احضار سنتی به مرور جای خود را به ابلاغ الکترونیکی خواهد داد.

وی گفت: با ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی از اشکالات موجود در ابلاغ سنتی جلوگیری می شود.

وی افزود: اگر فردی مجهول المکان باشد، اوراق قضایی آنها در روزنامه های مجازی آگهی می شود.

وی یادآور شد: دفاتر خدمات الکترونیکی قضائی در حال حاضر تنها در مرکز استان راه اندازی شده  و در کوتاه ترین زمان ممکن این دفاتر در تمامی شهرستان ها راه اندازی می شود.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه در گذشته اوراق قضائی توسط ماموران ابلاغ به دست مردم می رسید، ادامه داد: در هر بخش که نیروی انسانی دخیل باشد، احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد.

موحد به گام های بلند قوه قضائیه در راه اندازی شبکه عدالت اشاره و بیان کرد: قدم برزگ قوه قضائیه این است که از این سامانه برای ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی استفاده شود.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب  شهرکرمان نیز با اشاره به بزرگی واقعه عاشورا، گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهمترین اهداف واقعه عاشورا بوده است.

محمد امیر ابراهیمی عنوان کرد: اگر با جلوه های بزهکاری و منکرات مبارزه نشود با مشکلاتی روبرو می شویم.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش شود که سمبل های غیر دینی ناشی از فرهنگ غربی  در جامعه ما رسوب نکند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)