کد خبر: ۱۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان خبر داد
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: خود تحریمی و برخوردهای سیاسی داخلی در گذشته همچنین کاهش نقش تعاونی و از طرف دیگر تحریم های ناعادلانه، بازار اروپا را مدتی از ما تقریبا گرفت.
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: امروز چهارشنبه با مدیرعامل بانک کشاورزی جهت افزایش تسهیلات خرید پسته نشستی را داریم همچنین در تماس تلفنی که با استاندار کرمان داشتم، از تشکیل ستاد پسته در روز چهارشنبه خبر داد.

دکتر "حسین امیری خامکانی" در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه پسته به خودی خود مثل همه سال ها در فصل برداشت دچار شوک قیمتی می شود گفت: به همین دلیل ما در مجمع نمایندگان استان از اواخر تیرماه و اوایل مرداد ماه به فکر این بودیم که دولت به کمک فعالان حوزه پسته در کشور باید به فکر راه و چاره ای باشند.

وی ادامه داد: اوایل مرداد نامه ای به دولت توسط مجمع نمایندگان استان ارسال شد و تقاضای اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای خرید پسته توسط تعاونی ها و صادرکنندگان کردیم که توسط وزیر اقتصاد به بانک کشاورزی ارسال شد.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دو ماه گذشته نیز مکاتبات و مذاکرات مختلفی با وزارتخانه های اقتصاد و دارایی و جهاد کشاورزی و همچنین جلساتی با تعاونی ها داشته ایم تا اینکه یکشنبه یازدهم مهرماه ضمن پیگیری های معاون باغداری وزارت جهاد کشاورزی به بنده اعلام شد، فعلا ۱۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری به خرید پسته اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه با درخواست ما نیز قرار شد مجددا نشستی در روز چهارشنبه این هفته با مدیرعامل بانک کشاورزی در تهران جهت افزایش اعتبار این تسهیلات داشته باشیم، گفت: همچنین ضمن تلاش های استاندار کرمان در خصوص بهبود قیمت پسته، در تماسی که با وی داشتم از تشکیل  ستاد پسته استان در روز چهارشنبه این هفته خبر دادند.

امیری خامکانی ادامه داد: با انجام این اقدامات فضای موجود امیدوار کننده است تا بازار پسته در استان و کشور رو به بهبود برود.

رییس مجع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه  پسته یک محصول استراتژیک و صادراتی است گفت: علاوه بر مشکلات جوی و کم آبی، عدم مدیریت درست در چند سال گذشته سال به سال بازار پسته ما را در دنیا رو به کاهش برده و رقبایی مثل آمریکا نیز سال به سال بازار پسته خود را افزایش دادند.

امیری اظهار کرد: از طرفی خود تحریمی و برخوردهای سیاسی داخلی در گذشته همچنین کاهش نقش تعاونی و از  طرف دیگر تحریم های ناعادلانه، بازار اروپا را مدتی از ما تقریبا گرفت.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روزها همانطور که بازیگران اصلی پسته کشور در مصاحبه ها اعلام کرده اند آمریکا رقیب اصلی ما شبیه به جنگ نفت تلاش دارد رقابت سختی را انجام دهد.

امیری افزود: برای احیای بازار پسته کشور در دنیا باید دولت، صادر کنندگان، تعاونی ها و باغداران با اعمال سیاست درست تلاش نمایند و با توجه به کاهش فشار تحریم ها این امیدواری وجود دارد تا بازار خود را در دنیا احیا کنیم.

رییس مجع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: در چند روز گذشته نیز اقدامات خوبی توسط مجمع نمایندگان، استانداری کرمان و وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته و انشالله وضع بهتر خواهد شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نازیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
0
0
ما که پیشنهاد دادیم اگر می خواهید مشکلات کشاورزی شمال را فوری فوتی حل کنید بین رئیس شمال و جنوب جابجائی انجام دهید و لذتش را ببرید .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)