کد خبر: ۱۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
در پی تعلیق مذاکرات آمریکا با روسیه و در میان گمانه‌زنی‌ها درباره حملات نظامی محدود علیه نظام سوریه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش راهکارهای دیپلماتیک، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی را برای تعامل با بحران سوریه بررسی می‌کند.
در پی تعلیق مذاکرات آمریکا با روسیه و در میان گمانه‌زنی‌ها درباره حملات نظامی محدود علیه نظام سوریه، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش راهکارهای دیپلماتیک، نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی را برای تعامل با بحران سوریه بررسی می‌کند.

به گزارش رای الیوم، مارک تونر،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، مدیران آژانس‌های مختلف آمریکایی در زمینه‌های امنیتی و سیاست خارجه امروز (چهارشنبه) به منظور تهیه لیستی از راهکارهای ممکن برای تعامل با بحران سوریه و ارائه آن به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دور هم جمع خواهند شد.

این نشست در پی تعلیق مذاکرات آمریکا و روسیه در زمینه آتش بس برگزار خواهد شد.

در حالی که جان کری، ‌وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد، به تلاش‌های خود به منظور دستیابی به راه حل دیپلماتیک ادامه خواهد داد و تعلیق همکاری دوجانبه با روسیه به معنای بستن تمامی درها به روی هرگونه تحرک و تلاش با گروه‌های دیگر نیست،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: کسانی که در این نشست شرکت می‌کنند به بررسی تمامی راهکارهای ممکن از جمله "راهکار نظامی" خواهند پرداخت.

مقامات آمریکایی معتقدند که واشنگتن اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید  علیه مسکو و دمشق را بسیار کارآمدتر می‌داند. البته اگر در سطح جهانی بوده و تنها آمریکا وارد عرصه نشود.

این در حالی است که مقامات آمریکا و اروپا امروز در آلمان نشست دارند.

تونر تصریح کرد: هدف از نشست مدیران آژانس‌های مختلف آمریکایی در واشنگتن بررسی دقیق عملکرد ما در آینده است اما در ریشه مواضع ما تغییری رخ نداده و ما همچنان بر راهکار سیاسی تاکید داریم.

مارک تونر ادامه داد: تعلیق مذاکرات با روسیه به مسائل بسیاری مرتبط است که ادامه این هماهنگی‌ها را بی‌فایده می‌کرد.

وی تصریح کرد: ما نسبت به موضع روسیه برای اعزام موشک‌های S-۳۰۰ به سوریه بسیار تعجب کردیم و اگر این اخبار صحیح باشد عملکرد آن با اهدافی که اعلام کرده، منطبق نیست. هیچ دولتی نمی‌تواند راه حلی را بر ملت سوریه تحمیل کند و جدا کردن گروه‌های مخالف میانه رو از تندروها مساله‌ای بسیار پیچیده بوده و زمان بر است.

کاخ سفید:‌ به نفع آمریکا نیست ارتش سوریه را هدف بگیرد

این در حالی است که جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: به نفع آمریکا نیست که ارتش سوریه را هدف قرار دهد چرا که آن موجب تنش با روسیه خواهد شد.

جاش ارنست تاکید کرد: پیامدهای تصمیم جورج بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا در عراق وجهه آمریکا را در جهان خدشه دار کرده و باراک اوباما قصد ندارد آن را در سوریه تکرار کند.

این سخنگو تصریح کرد: به نفع آمریکا نیست که  ارتش سوریه را هدف قرار دهد و راهکارهای آمریکا بعد از تصمیم تعلیق هماهنگی با روسیه تقویت ماموریت استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه است.

این اظهارنظرها در حالی است که روزنامه واشنگتن پست آمریکا از بررسی‌های راهکار حملات هوایی علیه ارتش سوریه به ویژه در فرودگاه‌ها خبر داده بود تا به این ترتیب پروازهای جنگنده‌های این کشور را با مشکل رو به رو کند.

این روزنامه نوشت: مقامات امنیتی آمریکا به نمایندگی از وزارت خارجه، سازمان سیا و ستاد مشترک ارتش آمریکا در کاخ سفید چهارشنبه گذشته تحت عنوان "کمیسیون نمایندگان" اجرای حملات نظامی محدود علیه نظام اسد را بررسی کردند تا آن را وادار کنند عملکرد خود را در زمینه اجرای آتش بس و به خصوص در زمینه عملیات در حلب تغییر دهد.

این روزنامه نوشت: شورای امنیت ملی آمریکا امروز به منظور بررسی حملات هوایی علیه ارتش سوریه تشکیل جلسه می‌دهد و بعید نیست که اوباما با اجرای حملات علیه نظام  سوریه موافقت کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)