کد خبر: ۱۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اعلام کرد:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: تا عصر امروز حدود 60 هزار خانوار در استان کرمان ثبت نام اینترنتی سرشماری را انجام داده اند که 211 هزار نفر را شامل می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: تا عصر دیروز حدود 60 هزار خانوار در استان کرمان ثبت نام اینترنتی سرشماری را انجام داده اند که 211 هزار نفر را شامل می شود.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "جعفر رودری" در گفت و گوی ویژه خبری شبکه کرمان اظهار کرد: استان کرمان به واسطه مدیریت ارشد استان و همکاری مدیران این ظرفیت را دارد که در سطح ملی یکسری کارها انجام دهد و شاید آنچه که خیلی مهم است، وجه تمایز برنامه های اقتصاد مقاومتی با پروژه های روتین دستگاه ها باشد.

وی افزود: در سیاست های کلی ابلاغی اقتصاد مقاومتی درون زایی، برون گرایی، دانش بنیان و مردمی کردن اقتصاد از جمله رویکردهای مهم است که در استان به طور ویژه روی مسائل کار شده و براساس استعلام از دفتر مقام معظم رهبری، صراحتا می فرمایند، برنامه های اقتصاد مقاومتی باید در برش های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه ریزی و در افق برنامه 1404 دیده شود.

رودری تصریح کرد: براین اساس اولین کاری که رقم خورد تبیین سند چشم انداز استان بود و ما در راستای اقتصاد مقاومتی پروژه های مختلفی در کشاورزی، صنعت، معدن آموزش، بهداشت و درمان داریم و تمایزی که با برنامه های روتین دارد، این است که 95 مورد از پروژه ها تکلیف ملی مربوط به برش استانی مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: 103 مورد مربوط به مباحثی است که دستگاه های اجرایی در ستاد به تصویب رسانده اند که این موارد فراتر از وظایف روتین می باشد و 181 مورد از پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان مربوط به بخش خصوصی است که با ابتکار استان تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی این امر رقم خورد و هدف این بود که ارکان موثر در توسعه را پای کار و یک وفاق به وجود آورد که این اتفاق افتاد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: ساز و کارها در ارائه یک مدل ابتکاری در مدیریت توسعه اقتصادی است، به گونه ای که بخش خصوصی را وارد پروسه تصمیم گیری، تصمیم سازی و اجرای پروژه کنیم و تاکید بر این بوده که زمینه های جلب مشارکت بخش خصوصی در استان کرمان فراهم شود.

وی افزود: در این راستا استان به هشت منطقه اقتصادی تقسیم و سعی شده با توجه به سلسله مراتب جلب مشارکت این حوزه و به کار گرفتن مزیت های هر منطقه بنگاه های اقتصادیِ معین به عنوان یک عامل موثر برای پیشبرد توسعه تلاش کرده و مردم با این نگاه همکاری کنند که بخشی از برنامه های اقتصاد مقاومتی توانمندسازی مردم را نتیجه می دهد و قرار است بنگاه ها به این مسئله کمک کنند.

رودری اظهار کرد: این مسئله به عنوان یک الگوی قابل آزمایش در سطح کشور مطرح شده و قرار است استان کرمان به عنوان پایلوت کشور روی این موضوع کار کند و تصمیم امروز برخواسته از تجربه شهرستان قلعه گنج است.

وی در ادامه با اشاره به گذشت 11 روز از آغاز سرشماری نفوس و مسکن 95 بیان کرد: تا عصر امروز حدود 60 هزار خانوار در استان کرمان ثبت نام اینترنتی سرشماری را انجام داده اند که 211 هزار نفر را شامل می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: سهم ثبت نام کنندگان از کل جمعیت خانوارهای استان 6 درصد است و هدفگذاری شده تا پایان روز 24 مهر به عدد 30 تا 35 برسیم.

وی تصریح کرد: درخواست می کنیم مردم همت بیشتری در انجام سرشماری داشته و این کار را به گونه ای انجام بدهند که در سطح ملی جایگاه استان را ارتقاء بدهیم زیرا این امر یکی از شاخص های توسعه است و مشارکت و همراهی مردم را در سرنوشت خود نشان می دهد.

رودری با بیان اینکه استان کرمان در انجام سرشماری اینترنتی تاکنون از سطح ملی پایین تر است، بیان کرد: پیش بینی این است با توجه به شدت ثبت نام در روزهای اخیر، وضعیت بهتر شود و توقع داریم مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید فرمانداران و مردم در شهرستان هایی که عقب تر هستند همت بیشتری به خرج بدهند. شهرستان های فهرج، بم، رفسنجان، جیرفت، زرند و نرماشیر که جزو رده بندی قرمز قرار دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه با اشاره به سیستم نیپا اظهار کرد: ما یک هزار و 981 پروژه در سطح کل استان به تفکیک شهرستان ها داریم که نرم افزاری برای رصد پیشرفت آنها طراحی شده و در صورت عقب بودن از زمان بندی، تذکرات لازم را برای پیگیری می دهد.

وی افزود: براین اساس استان کرمان در راستای اقتصاد مقاومتی ساختاری طراحی کرد که به عنوان الگو به کل کشور معرفی شده و با توجه به تاکید بر مسئله اقدام و عمل، برای هر کدام از پروژه ها فرد متولی مشخص است و اینکه طرح با چه ساختار و الگویی می خواهد تامین مالی شود؟

رودری اظهار کرد: هر کدام از این موارد در قالب فیلد اطلاعاتی اخذ و وارد سیستم می شود و نظام یکپارچه و پایش پروژه های اقتصاد مقاومتی(نیپا) ناظر به این بحث است که در مبحث اقتصاد مقاومتی، این نیست که یکسری پروژه روی کاغذ تنظیم شود و نتیجه آن دیده نشود.

وی تصریح کرد: براساس آخرین گزارش تا امشب، تقریبا از 389 پروژه مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی، 259 پروژه در استان آغاز شده و براساس هدفگذاری امسال، به طور متوسط 36 درصد پیشرفت پروژه ها را داریم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)