کد خبر: ۱۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
ارسال به دوستان
ذخیره
در یکسال اخیر صورت گرفت
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با اشاره به 584 وقوع جرم در یکسال اخیر در حوزه جرایم فضای مجازی که 582 مورد آن کشف گردیده، افزود: 31 درصد برداشت غیرمجاز اینترنتی، 14 درصد کلاهبرداری اینترنتی و 11 درصد مزاحمت های اینترنتی از اولویت های این جرایم بوده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با اشاره به 584 وقوع جرم در یکسال اخیر در حوزه جرایم فضای مجازی که 582 مورد آن کشف گردیده، افزود: 31 درصد برداشت غیرمجاز اینترنتی، 14 درصد کلاهبرداری اینترنتی و 11 درصد مزاحمت های اینترنتی از اولویت های این جرایم بوده اند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه کویر، سردار "رضا بنی اسدی فر" عصر امروز 14 مهرماه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا ضمن تسلیت ایام سوگواری ایام محرم و با اشاره به عملکرد یکساله پلیس کرمان از مهرماه 94 تا مهرماه 95 گفت: این نهاد بر مبنای دانش پژوهی و علم به روز برنامه های خود را توسط دفتر دفتر تحقیقات کاربردی صورت می دهد.

وی با بیان این مطلب که این دفتر با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی فعالیت می کند، عنوان کرد: در این راستا 32 مورد طرح های تحقیقاتی غیرصنعتی، 19 مورد چاپ و انتشار کتاب، 3 فصلنامه علمی، 25 گردهمایی علمی شامل میزگردهای علمی، سخنرانی ها و ... در مدت اشاره شده چاپ و یا برگزار کرده ضمن آنکه 64 اتاق فکر برگزاری و 14 مورد حمایت از پایان نامه های دانشجویی در حوزه نظم و امنیت از دیگر فعالیت های این مرکز بوده است.

وی با اشاره به تصادفات رخ داده است اذعان کرد: علی رغم همه توان عملیاتی صورت گرفته اما متاسفانه شاهد تصادفاتی می باشیم.

بنی اسدی با اشاره به آمار تصادفات استان از مهرماه 94 تا مهرماه 95 ابراز کرد: متاسفانه 195 مورد فوتی تصادفات درون شهری استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد کاهش داشته ایم همچنین در این مدت شاهد افزایش 13 درصدی تصادفات جرحی بوده ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به 597 تصادف برون شهری در این مدت زمان، اعلام کرد: کشته های تصادفات برون شهری نسبت به سال قبل 13 نفر کاهش داشته اما در جرح 14 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: مجموع تصادفات استان در سال جاری 793 مورد فوتی بوده که نسبت به سال قبل 2 درصد کاهش و تصادفات منجر به جرح با افزایش 13 درصدی و تعداد کشته ها 1 درصد کاهش مواجه بوده است.

وی با اشاره به آمار سرقت و قتل در مدت مورد نظر بیان کرد: 40 درصد از سرقت های رخ داده در استان، سرقت های مهم بوده که 3 درصد نسبت مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است ضمن آنکه 71 درصد آنها کشف شده است.

بنی اسدی ادامه داد: 19 درصد در افزایش کشف سرقت های عادی، 39 درصد افزایش کشف سرقت های مسلحانه و جرایم خشن روبرو بوده ایم همچنین در خصوص وقوع قتل نیز در این مدت، 5 درصد کاهش داشته است..

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر از مهر 94 تا مهر 95 تصریح کرد: علی رغم همه برخوردهای مقابله ای که در درون و برون شهری انجام می گیرد و اقدامات فرهنگی، همچنان شاهد ورود بی رویه این ماده افیونی به کشو و استان کرمان می باشیم.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد: در این مدت 74 هزار و 61 کیلو تریاک، 12 هزار و 441 کیلوگرم مورفین و 2 هزار و 441 کیلوگرم هرویین کشف گردیده است ضمن آنکه 10 هزار و 106 کیلوگرم حشیش کشف و در مجموع 89 هزار و 49 کیلوگرم مواد افیونی در استان کشف که یک درصد نسبت به مدت مشابه افزایش کشف داشته ایم.

وی با اشاره به 584 وقوع جرم در یکسال اخیر در حوزه جرایم فضای مجازی که 582 مورد آن کشف گردیده، افزود: 31 درصد برداشت غیرمجاز اینترنتی، 14 درصد کلاهبرداری اینترنتی و 11 درصد مزاحمت های اینترنتی از اولویت های این جرایم بوده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به رده سنی مجرمین، اظهار کرد: 10 درصد مجرمین زیر 17 سال، 33 درصد بین 18 تا 25 ساله و بیش از 57 درصد در رده سنی 26 سال به بالا داشته اند.

وی مهمترین انگیزه مجرمین را نخست منافع مالی و در اولویت بعدی ضد اخلاقی و دیگر موارد را در اولویت های بعدی دانست و تصریح کرد: اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته است، قابل ذکر است که مردم بوسیله 197 دفتر نطارت همگانی که پل ارتباطی مردم و پلیس است، نطرات و پیشنهادات خود را اعلام نمایند.

بنی اسدی با اشاره به اجرای طرح مردم یاری در 6 شهرستان جنوبی استان از مهر 94 تا مهر 95 ابراز کرد: 350 میلیون ریال داروهای مصرفی، 50 میلیون ریال اهدا نوشت افزار، 50 میلیون ریال اهدا بسته غذایی و 10 هزار و 780 نفر مجموع ویزیت هایی که خدماتی نیروی انتظامی به مردم این مناطق داده است، می باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)