کد خبر: ۱۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
فرمانده یگان ویژه استان کرمان:
فرمانده یگان ویژه استان کرمان گفت: یگان ویژه هیچ وقت خواب نیست و همیشه آماده بوده و یگان های آماده و گشت های واکنش سریع در کوچک ترین ناامنی و جرائم خشن عکس العمل نشان داده و طبق آمار در نزدیک ترین جا در محل عملیات 5 دقیقه و در دورترین نقطه در 20 دقیقه حاضر می شوند.
 
فرمانده یگان ویژه استان کرمان گفت: یگان ویژه هیچ وقت خواب نیست و همیشه آماده بوده و یگان های آماده و گشت های واکنش سریع در کوچک ترین ناامنی و جرائم خشن عکس العمل نشان داده و طبق آمار در نزدیک ترین جا در محل عملیات 5 دقیقه و در دورترین نقطه در 20 دقیقه حاضر می شوند.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، سرهنگ"علی پورنخعی" صبح امروز 15 مهرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: یگان ویژه ایران در خاورمیانه حرف اول را می زند و از نیروهای ویژه منطقه است و کل عملیات های سختی را که انجام می دهیم هیچ پلیسی در منطقه با موفقیت نمی تواند آن را انجام بدهد.

وی افزود: واحد رهایی گروگان ما در خاورمیانه حرف اول را می زند و یکی از عملکردهای خیلی خوب نیروهای یگان ویژه به هلاکت رساندن سه نفر از نیروهای داعش در کرمانشاه بود و ماموریتی نیست که در آن موفق نشویم.

پورنخعی تصریح کرد: دسته عملیات ویژه ای برای مبارزه با اشرار تشکیل شده که جنگ ویژه شهری را آموزش می بینند و آمادگی هر نوع مقابله و توانایی های خیلی بالایی برای مبارزه دارند.

وی بیان کرد: با توجه به تهدیداتی که وجود دارد، جنگ شهری در اولویت نیروی انتظامی از جمله یگان ویژه قرار گرفته و یگان ویژه، نیروی احتیاطی نیروی انتظامی با توانایی های خیلی بالاست.

فرمانده یگان ویژه استان کرمان با بیان اینکه ما مردان سخت هستیم، خشن نیستیم، گفت: در قالب رویکرد اجتماعی ورود کرده ایم تا با مردم تعامل بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: احساس امنیت مردم مسئله مهمی است و یکی از کارها در راستای رویکرد اجتماعی، تلاش می کنیم بتوانیم سرمایه اصلی را که مردم هستند به سوی خود جذب کنیم که در این صورت موفق هستیم، نیروهای ویژه تمام دنیا این بُعد یعنی سرمایه اجتماعی را ندارند.

پورنخعی با بیان اینکه در هفته ناجا با حضور در دبیرستان ها توانایی های خود را ارائه کردیم تا این شناخت و احساس امنیت را از دانش آموزان به خانواده ها منتقل کنیم، بیان کرد: اصلی ترین کار در یگان ویژه آموزش بنیاد اقتصاد مقاومتی است که در این صورت عملا می توانیم به نحو شایسته از تجهیزات استفاده و در ماموریت ها موفق باشیم.

فرمانده یگان ویژه استان کرمان اظهار کرد: آموزش سرلوحه برنامه هاست و نیروهای ما از یک دانشجو در سال بیشتر آموزش می بینند.

وی تاکید کرد: به مردم استان این اطمینان را می دهیم که به هرگونه ناامنی در راستای ماموریت های ما باشد با تمام قدرت ورود و برخورد می کنیم و خاطیان نمی توانند از دست ما فرار کنند.

پورنخعی با بیان اینکه یگان ویژه تشکیلات خاص خود را دارد، تصریح کرد: گردان های پیاده، ضداغتشاش و دسته عملیات ویژه را با قابلیت دو منظوره داریم و گروه رهایی گروگان هم فعالیت ضدتروریستی و هم رهایی رورگان را انجام می دهند و در صورت درخواست، در سطح کشور کارهایی انجام می دهیم.

فرمانده یگان ویژه استان کرمان بیان کرد: ناجا روی واحد جدید به عنوان پلیس افتخاری سرمایه گذاری کرده و آموزش های لازم را دیده اند و این افراد در ماموریت های گشت های ویژه و خاصی که به آنها محول می شود، پشتیبان های خیلی خوبی هستند و یکی از رویکرد های اجتماعی پلیس های افتخاری هستند.

وی افزود: می خواهیم جلوه خشن بودن یگان ویژه را از ذهن مردم دور کنیم و با توجه به مردم یاری هایی که انجام می شود، بگوییم که از مردم هستیم و برای ایجاد امنیت آمده ایم.

پورنخعی تصریح کرد: یگان ویژه هیچ وقت خواب نیست و همیشه آماده بوده و یگان های آماده و گشت های واکنش سریع در کوچک ترین ناامنی و جرائم خشن عکس العمل نشان داده و طبق آمار در نزدیک ترین جا در محل عملیات 5 دقیقه و در دورترین نقطه در 20 دقیقه حاضر می شوند.

وی با اشاره به اینکه هر لحظه برای ماموریت آماده هستیم و همه مسائل را رصد کرده و آماده هستیم، بیان کرد: یگان ویژه یک نیروی مستقل است و ماموریت ذاتی ما مقابله با اغتشاش و ناآرامی، رهایی گروگان و گشت ویژه است و ماموریت را مستقیم انجام نمی دهیم غیر از جرائم مشهود و نیروی انتظامی استان ماموریت می دهد.

پورنخعی درباره حضور پلیس زن در یگان ویژه اظهار کرد: پلیس زن در یگان ویژه حضور دارد که راپل و هنرهای رزمی انجام می دهند و جذب سهمیه پلیس زن به صورت کادر و پلیس افتخاری را برای استان کرمان پیگیری می کنیم.

وی افزود: دستورالعمل چهار گام تا موفقیت در اغتشاشات در یگان ویژه مطرح شده که اجرای رزمایش نیز در این راستا خواهیم داشت و در نخستین گام دشمن از حریف جدا می شود که نحوه برخورد با این دو متفاوت است.

فرمانده یگان ویژه استان کرمان اظهار کرد: در تجمعات کارگری وارد عمل می شویم و به دلیل اینکه می دانیم حق با کارگران است، مدیران را وارد کرده ایم که با پرداخت حقوق و پیگیری مطالبات کارگران، حضور یگان ویژه در تجمعات کارگری خیلی کمتر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنانشان تاکید داشتند "یگان ویژه مهم است و باید تقویت شود" و طی دو سال گذشته تجهیزات ویژه ای را دریافت کرده ایم، تجهیزاتی که بازدارنده هستند و قدرت بازدارندگی بهتر از درگیری است.

پورنخعی با اشاره به اینکه اغتشاشات علاوه بر بر هم زدن ساختار امنیتی، ساختار اقتصادی را نیز مختل خواهد کرد، بیان کرد: در حال حاضر هتل های استان پر است و 60 درصد تخت های هتل پارس توریست خارجی است که این به خاطر امنیت است و باید قدر امنیت را بدانیم.

وی اظهار کرد: کشورهای دیگر به دلیل اینکه مردم را فراموش کردند، با معضلات امنیتی مواجه شده اند. اما ما مردم را داریم و خدمتگزار مردم هستیم و نمونه حضور مردم، 9 دی سال 88 بود.

فرمانده یگان ویژه استان کرمان گفت: در سال گذشته در استان کرمان 176 مورد ماموریت انجام داده ایم که سه مورد ماموریت ذاتی بوده و دیگر ماموریت های انتظامی است چون ما نیروی احتیاطی نیروی انتظامی هستیم.

وی افزود: در سال جاری نیز غیر از ماموریت انتظامی، هیچ گونه ماموریت ذاتی نداشته ایم و یگان ویژه تنها یک مقر در استان دارد و در انتقال و جابه جایی نیروهای یگان ویژه طرح های خیلی خاص داریم.

پورنخعی تصریح کرد: گردان های آمادگی رزمی را در حال آموزش داریم و خود را متناسب با تهدیدات آماده کرده ایم و نیروها آموزش دیده اند و با توجه تهدیدات، سلاح های نیمه سنگین نیز در یگان داریم.

وی با اشاره به اینکه در ماه محرم امسال تهدیدی وجود نداشته، بیان کرد: هشدار خوب است و به ما داده می شود و در برابر هر هشدار آمادگی داریم و برای تاسوعا و عاشورا برنامه های خاص و ویژه ای برای هر منطقه داریم و رصد کردن کلیه هشدارها، تهدیدات و آسب ها نیروها را وارد می کنیم.

فرمانده یگان ویژه استان کرمان بیان کرد: پیش بینی، پیشگیری، فعال کردن قدرت بازدارندگی و آمادگی برای حوادث از اصول یگان ویژه است و در صورتی که سه مورد اول به خوبی اجرا شود، حادثه خیلی کوچک خواهد بود.

وی افزود: در سال گذشته یگان ویژه استان کرمان رتبه ششم کشور را داشته و براساس ماموریت و توانمندی نیروها رتبه بندی هر سال یک بار صورت می گیرد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)