کد خبر: ۱۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
مجید انصاری :
معاون حقوقی رییس جمهوری در جمع عزاداران حرم مطهر امام زاده علی بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان با بیان این که انقلاب اسلامی تداوم نهضت کربلاست، گفت: ملت و دولت ایران به عنوان پیروان اسلام ناب محمدی(ص) و قیام سیدالشهداء(ع) امروز نیز در برابر یزیدیان زمان نه تنها برای خود بلکه برای ملت‌های مسلمان منطقه امنیت و صلح به ارمغان آورده‌اند.


معاون حقوقی رییس جمهوری در جمع عزاداران حرم مطهر امام زاده علی بن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان با بیان این که انقلاب اسلامی تداوم نهضت کربلاست، گفت: ملت و دولت ایران به عنوان پیروان اسلام ناب محمدی(ص) و قیام سیدالشهداء(ع) امروز نیز در برابر یزیدیان زمان نه تنها برای خود بلکه برای ملت‌های مسلمان منطقه امنیت و صلح به ارمغان آورده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری روز جمعه در آیین عزاداری نشلجی‌های مشهد اردهال کاشان با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) گفت: امام محمدباقر(ع) در حالی که می‌توانست در پاسخ به درخواست مردم این خطه برای اعزام فردی به عنوان مبلغ دین یکی از اصحابش را به منطقه بفرستد، نظر به ارزش و اهمیتی که برای ایرانیان قایل بود، فرزند ارشد خود که شخصیتی عالم و فقیه بودند به منطقه اعزام کردند.

معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: یزیدیان فکر می‌کردند با به شهادت رساندن امامان و فرزندان ایشان کار امامت تمام خواهد شد، اما امروز و با گذشت نزدیک به 1400 سال همه به عینه می‌بینیم که چه کسی زنده‌تر است و یاد چه کسانی بیشتر به بزرگ ذکر می‌شود. امروز نه تنها در میان شیعیان و مسلمانان، بلکه حتی در میان سایر عقاید و مذاهب یاد ائمه و بویژه قیام سیدالشهداء(ع) به نیکی و بزرگی برده می‌شود.

 انصاری با اشاره به جمعیت عزادار حاضر در محوطه حرم مطهر امام زاده علی بن محمد باقر(ع)، اظهار داشت: وقتی چنین مناسک و آیینی را مشاهده می‌کنیم باید به خود ببالیم و قدر این نعمت را بدانیم که البته ملت ایران همواره به شکلی شایسته قدردان و شاکر این نعمات بوده‌اند.

معاون حقوقی رییس جمهوری در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه امروز نیز همانند سال 61 هجری یزیدیان مقابل اسلام ناب محمدی(ص) قد علم کرده‌اند، تصریح کرد: امروز وارثان یزید و مروجان اسلام آمریکایی در برابر پیروان اسلام ناب محمدی(ص) ایستاده‌اند و وقتی نتوانستند با ابزار جنگ و تخریب مستقیم امت مسلمان و جهان اسلام را به زانو درآوردند، مزدوران خشک‌مغز و خشن خود را به پیکار علیه مسلمانان و پیروان اسلام ناب گسیل داشتند.

انصاری ادامه داد: امروز همان مسئولیتی را که زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) از همان گودی قتلگاه برعهده گرفتند، بر عهده ماست و ما به عنوان پیروان اسلام ناب محمدی(ص) باید هر چه در توان داریم در معرفی اسلام ناب محمدی(ص) بکار بگیریم. علما، نخبگان و مسئولان جهان اسلام باید دست در دست هم دهند تا توطئه پیچیده صهیونیستی، امپریالیستی و ارتجاعی امروز را خنثی کرده و ایادی آنها را از کشورهای اسلامی بیرون کنند.

معاون حقوقی رییس جمهوری با ابراز خوشحالی از اینکه انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای کربلا در ایران به ثمر رسیده است، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی تداوم نهضت کربلاست و اگر امروز با مروجان خشونت و حکام وابسته در برخی کشورهای اسلامی درگیر است که به جای همکاری در راستای معرفی اسلام ناب، با صهیونیست‌ها پیوند مودت بسته‌اند، اما در ایران اسلامی مردمی مؤمن، منسجم و آگاه تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با همکاری و همدلی قوای مختلف و با مدیریت اجرایی دولتی شایسته برای برقراری امنیت در ایران اسلامی و در منطقه اسلامی تلاش می‌کنند.

انصاری گفت: خدا را شاکریم که جمهوری اسلامی ایران با اتکا بر همان مؤلفه‌های ابتدای انقلاب، یعنی وحدت کلمه و فرماندهی واحد و تکیه بر ایمان مردم و حضور عمومی در صحنه‌های مختلف کشور امنیتی مثال‌زدنی ایجاد کرده‌اند.

معاون حقوقی رییس جمهوری اضافه کرد: این امنیت به سادگی به دست نیامده است بلکه حاصل جانفشانی‌ها و پیروی از رهنمودهای  مقام معظم رهبری، حضور مستمر مردم در صحنه‌های مختلف و سرمایه‌گذاری‌های دولت به دست آمده است. ملت ایران امروز علاوه بر تأمین امنیت برای خود به درخواست مردم عراق و برای دفاع از عتبات مقدسه در عراق نیز خدمات مستشاری ارایه می‌کند و اگر حضور مقتدرانه مستشاری ایران در عراق نبود، داعش همان بلایی را بر سر مرقد مطهر امامان شیعه در نجف و کربلا می‌آورد که اسلاف پلید وهابی آنان بر سر قبور مطهر بقیع آوردند و اگر حضور مستشاری مقتدرانه ایران در سوریه نبود، همین بلا بر سر مرقد مطهر بزرگ بانوی پیام‌آور کربلا نیز می‌آمد.

انصاری اظهار داشت: دفاع ما از عتبات مقدسه در عراق و سوریه در حقیقت دفاع از عمق استراتژیک جمهوری اسلامی است چرا که اگر داعش و مزدوران آنها در سوریه و عراق زمینگیر نشده و شکست نخورده بودند، امروز به مرزهای ایران اسلامی رسیده بودند، چرا که داعش و گروه‌های تروریستی اساساً برای دشمنی علیه ایران ایجاد شده بودند که به دلیل هوشمندی و حضور به موقع جان بر کفان ایران اسلامی از دستیابی به اهداف خود بازماندند.

معاون حقوقی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امروز دولت تدبیر و امید مفتخر است که برای سازندگی ایران اسلامی به صورت جهادی و شبانه‌روزی تلاش می‌کند و بویژه از زمانی که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تقریباً همزمان با به ثمر رسیدن برجام ابلاغ شد، دولت شرایط مناسب‌تری برای آبادانی کشور، فراهم کرد.

حجت‌الاسلام انصاری خاطر نشان کرد: دولت همواره تلاش کرده تا حرکت چرخ‌های اقتصاد سریع‌تر شده تا برای جوانان این آب و خاک شغل آبرومند ایجاد شود. ایجاد شغل و رونق فضای کسب و کار در گرو آرامش برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی است که دولت در هر دو عرصه تلاش‌های موفقی داشته است.

معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت در راستای ویژگی برون‌نگری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی علاوه بر به ثمر رساندن مذاکرات هسته‌ای و حصول برجام تلاش کرده بازارهای جهانی برای کالاهای ایرانی را نیز شناسایی کرده و مراودات با این بازارها را برای تولیدکنندگان داخلی تسهیل کند.

انصاری گفت: دولت تدبیر و امید همچنین موفق شد با تلاش‌های وزیر نفت شایسته و شجاع خود سهم 4 میلیون بشکه‌ای صادرات کشورمان در اوپک را احیاء و تثبیت کند و همچنین امسال برای اولین بار حجم صادرات غیرنفتی کشور بر مجموع واردات کشور پیشی گرفته و در شرایط سخت تنش نفتی در حالی که کشورهای قدرتمند و ثروتمند نفتی دچار مشکلات جدی شدند، ملت ایران توانسته نرخ تورم 40 درصدی را به زیر 10 درصد رسانده و نرخ رشد منفی 6.8 درصدی را به نرخ رشد مثبت 4.4 درصد برساند.

معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: ملت ایران با تلاش‌های دولت توانست راه‌های مسدود شده با تحریم‌های ظالمانه را بگشاید و امروز رییس جمهوری کشورمان در سفرهای خود به دنبال گشودن بازارهای جهانی به روی تولیدات کشورمان و هموارسازی جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

انصاری اظهار داشت: دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ویژگی درون‌زایی این سیاست‌ها امسال توانست نیاز کشور به گندم را به صورت کامل از داخل کشور تأمین کند و به نقطه‌ای رسیده‌ایم که ذخیره 18 روزه گندم در سال 92 امروز به ذخایر 700 روزه رسیده است.

معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان اینکه خرسندم اعلام کنم که امروز اقتصاد کشور، در ریلی هموار و مسیری شتابان به سوی پیشرفت قرار گرفته است، گفت: مجموع سیاست‌هایی که دولت، مجلس و نظام جمهوری اسلامی برای تقویت بانک‌ها و ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی دچار مشکل طراحی کرده‌اند و اخیراً با تأیید مجلس وارد فاز اجرایی شده است، چرخ‌های صنعت، معدن و گردشگری کشور را سریع‌تر به حرکت در خواهد آورد.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه منطقه مشهد اردهال ظرفیت بزرگی برای زایران و گردشگران مسلمان دارد، اظهار داشت: امیدوارم با تغییراتی که در تقسیمات کشوری این منطقه شده است و با تلاش‌های دولت و مردم و حضور سرمایه‌گذاران روند توسعه این منطقه در راستای جذب زایران و گردشگران مسلمان و تبدیل این منطقه به یک پایگاه بزرگ فرهنگی با سرعت بیشتری به پیش برود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)