کد خبر: ۱۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه پرداختن به حاشیه ها آموزش و پرورش را از رسیدن به اهداف خود دور می کند، گفت: طبق بررسی های صورت گرفته، فیلم ، مصاحبه تنبیه بدنی و اخراج دانش آموزان مدرسه ای در رودبار جنوب، ساختگی و مغرضانه است.
   
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه پرداختن به حاشیه ها آموزش و پرورش را از رسیدن به اهداف خود دور می کند، گفت: طبق بررسی های صورت گرفته،  فیلم ، مصاحبه تنبیه بدنی و اخراج دانش آموزان مدرسه ای در رودبار جنوب، ساختگی و مغرضانه است.

به گزارش ایسنا منطقه کویر، "محمد محسن بیگی" در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب  با تسلیت ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش، حفظ کرامت و عزت انسان ها را از مهمترین اهداف قیام عاشورا دانست و خاطر نشان کرد: امام حسین (ع) در برابر غاصبان و جاهلانی که در راستای از بین بردن کرامت و عزت انسان ها دست به دست هم داده بودند سکوت نکرد و با تمام توان در برابر آنها قیام کرد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از عزت و کرامت انسان ها در گرو افزایش آگاهی و دانایی آنهاست، اظهار کرد: فرصت طلبان می توانند عزت انسان های نا آگاه را به راحتی و با کمترین هزینه لگد مال کنند، اما انسان های آگاه به راحتی ابزار دست دیگران نمی شوند.

محسن بیگی از سواد به عنوان یکی از جلوه های آگاهی نام برد و افزود: سواد و تعلیم و تربیت در همین راستا مورد توجه پیامبر اسلام و آموزه های دینی مسلمانان و مکتب شیعه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان اذعان کرد: به عنوان مسلمان و شیعه وظیفه داریم  در هر مقام و جایگاهی نسبت به افزایش آگاهی و عزت انسان ها حساس باشیم.

محمد محسن بیگی ایجاد عدالت در زمینه های مختلف زندگی مردم  را از مهمترین  اهداف انقلاب جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: تعلیم و تربیت یکی از مهمترین ابعاد این عدالت است که در شهرستان رودبار جنوب با توسعه مدارس از دو یا سه مدرسه در زمان قبل از انقلاب به بیش از 380 مدرسه در زمان کنونی نشان از توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به توسعه عدالت آموزشی دارد.

وی با بیان اینکه ایده آل آموزش و پرورش تربیت انسان هایی در طراز جمهوری اسلامی  و رساندن آنها به حیات طیه است، گفت: در آموزش و پرورش همیشه با ایده آل ها فاصله داریم، زیرا ایده آل های آموزش و پرورش مادی نیست بلکه معنوی است.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: هر مدرسه یک واحد تشکیلاتی و سازمانی است و نقش فضای فیزیکی در دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت در مدارس موثر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با طرح این سوال که  قضاوت و برنامه ریزی ها در مدارس باید در چه گستره ای انجام شود، گفت: قضاوت در مورد هر فرد و دستگاه  با گذشته خود مناسب ترین قضاوت و بررسی است.

محسن بیگی با بیان اینکه  اگر شهرستان رودبار را با گذشته خود مقایسه کنیم مقایسه ای منصفانه ای انجام داده ایم اظهار کرد: عملکرد آموزش و پرورش این شهرستان نسبت به سال های گذشته قابل توجه و چشمگیر است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اختصاص سرانه 16.5 میلیارد تومانی به مدارس در سال 89   و کاهش این سرانه به شش تا هفت میلیار تومان در سال 94 ،عملکرد آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید قابل مقایسه با  گذشته نیست و عملکرد مثبتی را در سه سال اخیر از خود برجای گذاشته است.

محسن بیگی با بیان اینکه هنر مدیریت در آموزش و پرورش دولت تدبیر و امید باعث شده تا از  محدودیت منابع بهترین استفاده شود، اظهار کرد: در محدودیت منابع قرار داریم اما از خود گذشتگی و ایثار گری مدیران از سطح وزارت تا مدارس این عملکرد مثبت  را رقم زده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: بعضی از افراد عملکردشان مانند طبل است، اما عده ای دیگر عملکردشان به مثابه مغز می ماند و اقداماتشان را بر اساس وجدان و ایمان قضاوت می کنند و عملکردشان را به خداوند می سپارند. 

محسن بیگی افزود: خداوند به انسان های که مخلصانه و بی ریا کار می کنند عزت می بخشد و بزرگنمایی و ریاکاری  برای هیچکس عزت نمی آورد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بر جلب مشارکت مردم در فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش تاکید و خاطر نشان کرد: همراهی و تعامل مردم و دستگاه های مختلف با آموزش و پرورش زمینه تحقق اهداف آموزشی و پرورشی را فراهم می سازد.

محسن بیگی  با بیان اینکه مردم با ارزشمند ترین سرمایه خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهند، گفت: مشارکت فکری و مالی  مردم در برنامه های مدارس اهمیت دادن آنان به سرنوشت فرزندانشان است.

وی با بیان اینکه نگاه مردم به آموزش و پرورش عوض شده و مردم نسبت به مدارس و فعالیت های آن حساس شده اند و این نشان از اجتماعی شدن آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید دارد، افزود: امروز همه می دانند اگر می خواهیم آینده روشنی داشته باشیم، این آینده روشن در مدارس محقق می شود و اگر اهداف آموزشی و پرورشی در کشور تحقق یابد نتایج موفقیت در عرصه های علمی و آموزشی به همه ی اقشار جامعه می رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه پرداختن به حاشیه ها آموزش و پرورش را از رسیدن به اهداف خود دور می کند، گفت: طبق بررسی های صورت گرفته،  فیلم ، مصاحبه تنبیه بدنی و اخراج دانش آموزان مدرسه ای در رودبار جنوب، ساختگی و مغرضانه است.

محمد محسن بیگی تصریح کرد: مسائل حاشیه ای و کاملا ساختگی برای شبکه های خارجی خوراک تامین کرده و به کلیت نظام جمهوری اسلامی آسیب وارد می کند.

وی از بصیرت به عنوان آینده نگری نام برد و گفت: باید در اعمال و نظرهایمان بصیرت مورد تاکید مقام معظم رهبری مد نظر قرار گیرد.

بر پایه این گزارش؛ جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و مدیر کل بازرسی استانداری کرمان برگزار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)