کد خبر: ۱۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس حج و زیارت استان کرمان:
رئیس حج و زیارت استان کرمان گفت: ما نسبت به بدعهدی، بدقولی و بی‌نظمی شرکت ایران ایر نگرانی شدید داریم. یکی از پروازهای ایران ایر در کرمان هفته گذشته هفت ساعت و شب گذشته پنج ساعت تأخیر داشته و این بی نظمی ها به دفاتر زیارتی برنمی گردد و برنامه‌ریزی شرکت هواپیمایی سبب تأخیرها می‌شود.

رئیس حج و زیارت استان کرمان گفت: ما نسبت به بدعهدی، بدقولی و بی‌نظمی شرکت ایران ایر نگرانی شدید داریم این شرکت با سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا قرارداد بسته که اعزام زوار را در بعضی شهرستان‌ها انجام دهد که یکی از پروازهای ایران ایر در کرمان است، هفته گذشته هفت ساعت و شب گذشته پنج ساعت تأخیر داشته و این بی نظمی ها به دفاتر زیارتی برنمی گردد و برنامه‌ریزی شرکت هواپیمایی سبب تأخیرها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کویر، حجت‌الاسلام "روح‌الله صاحبی" ظهر امروز 25 مهر ماه در فرودگاه رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در استان کرمان پیگیر هستیم، زمانی است که زائر برای اعزام به عتبات داشته باشد و از آن به نحو احسن از آن استفاده شود.

وی افزود: یکی از این کارها این است که زائران هر شهرستان هر خط پروازی که نزدیکشان قرار دارد، بتوانند سریعتر به مقصد برسند.

این مقم مسئول با بیان اینکه رفسنجان زائر خیلی خوبی دارد، یادآور شد: طبق برخی آمارها حدود 40 درصد زائران استان کرمان از رفسنجان است. این درصد نشان از علاقه مردم رفسنجان به عتبات است و عرق مذهبی و اعتقادی مردم را نشان می دهد که استقبال خوبی برای سفر به عتبات داشته اند.

رئیس حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: اجحاف قابل‌ توجهی که نسبت به رفسنجان شده بود این بود که رفسنجان فرودگاه دارد و مردم می‌توانستند از همین فرودگاه به نجف و بغداد اعزام شوند، اما به دلیل عدم پیگیری‌ها مجبور بودند از کرمان اعزام شوند و بیش از یک ساعت و نیم وقت زائر گرفته می‌شد.

صاحبی ادامه داد: هم ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و هم عدم جدیت در حج و زیارت و یا بعضی دفاتر سبب می‌شد که پروازها از رفسنجان صورت نگیرد.

وی با اشاره به پیگیری‌های زیادی که در این رابطه انجام شده است، خاطرنشان کرد: ایجاد خط پروازی بین رفسنجان و عتبات که امروز انجام شد بسیار مبارک است. به برکت عزاداری‌های این ایام این کار به‌ وقوع پیوسته است و رفسنجان تنها شهرستانی است که خارج از فرودگاه کرمان اعزام به عتبات را خواهد داشت. ان شاء الله این کار ادامه پیدا خواهد تا به ثبات جدی در ماههای آینده برسد.

رئیس حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: فعلاً بنا بر این است، حدود دو ماه این کار ادامه پیدا کند که اگر همچنان ثبات پروازی منسجم بماند، از رفسنجان هفته‌ای یک پرواز به نجف خواهیم داشت.

صاحبی بیان کرد: در حال حاضر در استان کرمان چهار پرواز به عتبات داریم و برای اربعین تمام اعزام‌ها مختص اربعین خواهد بود و هیچ پروازی تعطیل نخواهد شد.

وی ابراز داشت: در ایام اربعین مطابق با تقاضای بالایی که وجود دارد تعداد پروازها بیشتر خواهد شد به‌ طوری که در هفته 10 پرواز خواهیم داشت.

رئیس حج و زیارت استان کرمان عنوان کرد: سال گذشته 38 هزار صدور ویزا در استان کرمان برای اربعین داشتیم و طبق شاخص ارتقایی که همه ساله نسبت به اعزام زائر داشتیم این میزان دو سال قبل 2000 صدور ویرا بوده است.

صاحبی یادآور شد: در حال حاضر مردم بدون مراجعه به دفاتر از طریق اینترنت منزل می‌توانند در سامانه ثبت نام عتبات عالیات(سماح) ثبت‌نام کنند. امسال نیازی به تهیه دلار نیست، فرد هنگام ثبت نام از طریق کارت بانکی مبلغ ریالی دلار را پرداخت می کند، 25 هزار تومان هم بابت بیمه و خدمات پزشکی گرفته می شود که 200 میلیون‌ تومان را هر فردی بیمه ایران بیمه می کند.

رئیس حج و زیارت استان کرمان در ادامه با اینکه بعضی دلالان و سودجویان مدرن شدند و به هیچ‌چیز رحم نمی‌کنند، تصریح کرد: زائران زیادی لب مرز به دلیل ویزاهایی جعلی که از این افراد سودجو گرفته‌اند، گرفتار و معطل مانده‌اند.

وی گفت: این موضوع باید اطلاع‌رسانی جدی شود، جز سامانه سماح هیچ کس مجاز به صدور ویزا نیست.

صاحبی با بیان اینکه در کرمان به عنوان کنسولگری جنوب کشور هیئتی در دو سه روز آینده مستقر می شوند و آنجا صدور ویزا را انجام می دهند، تصریح کرد: امسال سامان‌دهی خوبی نسبت به مرزها صورت گرفته و زائران استان کرمان از مرز شلمچه و چذابه خروج می‌توانند داشته باشند و هر کدام از مرزها را خواستار باشند می‌توانند استفاده کنند.

رئیس حج و زیارت استان کرمان گفت: ما نسبت به بدعهدی، بدقولی و بی‌نظمی شرکت ایران ایر نگرانی شدید داریم این شرکت با سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا قرارداد بسته که اعزام زوار را در بعضی شهرستان‌ها انجام دهد که یکی از پروازهای ایران ایر در کرمان است، هفته گذشته هفت ساعت و شب گذشته پنج ساعت تأخیر داشته و این بی نظمی ها به دفاتر زیارتی برنمی گردد و برنامه‌ریزی شرکت هواپیمایی سبب تأخیرها می‌شود.

صاحبی تصریح کرد: جدای از اینکه کسی را بخواهیم مسئول این کار بدانیم چیزی که برای ما به عنوان مسئول حج و زیارت استان کرمان مهم  است نارضایتی زائر و اتلاف وقت زائر است که نگران کننده می باشد.

وی افزود: زائر زمان خود را طوری تنظیم کرده که بتواند به زیارت‌های خود به راحتی برسد اما این تأخیرها در زیارت زائران اخلال ایجاد می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

در صورت اطلاع مسئولان زمینه‌سازی ساخت دقایق کوتاه مربوط به کرمان در فضای شهری کرمان به شکل مناسبی تدارک دیده می‌شد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی جرم و مورد پیگرد است

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پربازدید ها

کرمان و 14 استان دیگر درگیر کاهش بارندگی

آخرین شرایط سهمیه بنزین و کارت سوخت در سال 1403 مشخص شد

قیمت طلا و سکه جهشی شد

امسال  ۹۰۰ تن کلزا از مزارع جنوب کرمان برداشت می‌شود

جدیدترین قیمت سکه، طلا و ارز در بازار

برداشت گندم از مزارع عنبرآباد آغاز شد

خانوار‌ها طبق مدل خودرو و تراکنش‌های بانکی دهک‌بندی می‌شوند

پرواز همه فرودگاه‌های کشور برقرار شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

نحوه درخواست صدور کارت سوخت از اردیبهشت تغییر می‌کند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)