کد خبر: ۱۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:
علی‌اکبر مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به بررسی قرارداد پروژه‌ی زیرگذر میدان آزادی در شورا گفت:ر رابطه با کلیات قرارداد زیرگذر میدان آزادی و ضرایب آن، با قرارگاه خاتم به توافق رسیده‌ایم اما قرداد نهایی زیرگذر میدان آزادی، هفته‌ی آینده به‌ تصویب نهایی خواهد رسید.
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و سایر اعضا و شهردار کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌شهرآن‌لاین، علی‌اکبر مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست با اشاره به بررسی قرارداد پروژه‌ی زیرگذر میدان آزادی در شورا گفت: در رابطه با کلیات قرارداد زیرگذر میدان آزادی و ضرایب آن، با قرارگاه خاتم به توافق رسیده‌ایم.

وی با بیان این‌که مقرر شد ضرایب قرارداد با هم‌کاری شهرداری و مشاور پروژه اعمال شوند، گفت: قرداد نهایی زیرگذر میدان آزادی، هفته‌ی آینده به‌ تصویب نهایی خواهد رسید.
 
انتخاب هیأت‌رییسه‌ی کمیسیون‌های شورا

مشرفی به انتخاب رؤسا و هیأت رییسه‌ی کمیسیون‌های شورا نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات هیأت رییسه‌ی کمیسون‌ها برگزار و مقرر شد کمیسیون‌ها به روال دوره‌ی قبل به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: کمیسیون مسایل کلان شهر با توجه به مسایل مهمی که در این کمیسیون مطرح می‌شود، از کمیسیون معماری و شهرسازی جدا و مقرر شد فعالیت خود را به‌طور مستقل ادامه دهد.

مشرفی افزود: ریاست کمیسون مسایل کلان شهر نیز بر عهده‌ی منصور ایرانمنش قرار گرفت.
 
کرمانی‌ها اطلاعات سرشماری خود را در شهر کرمان ثبت کنند

صدیقه زاهدی رییس کمیسیون اجتماعی، ورزش و جوانان نیز با اشاره به روزهای آخر سرشماری اینترنتی، از مردم خواست تا در همان شهری که سکونت دارند، اطلاعات سرشماری خود را ثبت کنند.

کمال جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این رابطه با بیان این‌که جمعیت کشور در سرشماری دور قبل 80 میلیون نفر و تعداد دانش‌آموزان 13 میلیون نفر بود، گفت: براین اساس جمعیت دانش‌آموزی هر شهر براساس آمار باید 87 هزار نفر باشد که این تعداد در شهر کرمان 140 هزار دانش‌آموز است.

وی افزود: آمار تعداد دانش‌آموزان در شهر کرمان، نشان‌دهنده‌ی این است که در سرشماری سال 90، جمعیت شهر کرمان بین 900 هزار تا یک میلیون نفر بوده است؛ درحال‌که در سرشماری، جمعیت شهر کرمان 538 هزار نفر اعلام شد.

جوانمرد ادامه داد: با توجه به این‌که سرانه‌ی هر شهروند از بودجه‌ی ملی 300 هزار تومان است، در شهر کرمان 300 هزار نفر از سرانه‌ی دیگر شهروندان ارتزاق می‌کنند که این موضوع حق‌الناس است.

وی هم‌چنین تصریح کرد: متأسفانه تا روز گذشته تنها 24 درصد از خانوارهای کرمانی در سرشماری اینترنتی اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر کرمان از شهروندان کرمانی خواست در مدت کوتاه باقی‌مانده، اطلاعات خود را در سرشماری اینترنتی به‌عنوان شهروند کرمانی ثبت کنند. 
در ادامه، رؤسای کمیسیون‌های شورا از جمله فتح‌الله مؤیدی نایب‌رییس شورا و رییس کمیسیون بودجه، به بیان آخرین مصوبات کمیسیون‌ها پرداختند.
 
راه‌اندازی ناحیه‌ی شهرداری در سرآسیاب

محمدیاسین پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون معماری و شهرسازی هم با بیان این‌که در نشست این کمیسیون چند نامه‌ی مربوط به لچکی، عقب‌نشینی و کمیسیون ماده پنج مطرح شد، گفت: مقرر شد برای این‌که مصوبات قانونی باشد، نامه‌ها به شهرداری فرستاده شوند و با پیش‌نهاد شهرداری، مجدد به شورا ارسال شوند.

وی به لوپ ساخته‌ نشده‌ی پل ایثار نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که ساخت لوپ پل ایثار مدت زیادی است که معطل مانده، با پی‌گیری شهردار و اعضای شورا مقرر شد با ساکنان محدوده‌ی این پل توافق شود و در ازای زمین‌هایی که به ساکنان واگذار می‌شود، محدوده‌ی لوپ آزاد و لوپ این پل ساخته شود.

پنجعلی‌زاده از بررسی مشکلات محله‌ی سرآسیاب در نشست مشترک دو کمیسیون معماری و شهرسازی و خدمات شهری نیز خبر داد و گفت: با توجه به این‌که محله‌ی سرآسیاب محدوده‌ی وسیعی است، اما چون در حال حاضر امکان راه‌اندازی منطقه‌ی شهرداری در این محله وجود ندارد، مقرر شد مثل دیگر کلان‌شهرها، در این محله یک ناحیه‌ی شهرداری راه‌اندازی شود.

وی اظهار امیدواری کرد با حُسن نظر شهردار کرمان این مهم سریع‌تر انجام گیرد تا موجب سرعت بخشیدن به کارهای مربوط به شهرسازی و معماری شهروندان این محله شود.

سعید گیلانی عضو شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به راه‌اندازی ناحیه‌ی شهرداری در سرآسیاب، این پرسش را مطرح کرد که با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، آیا راه‌اندازی ناحیه‌ی شهرداری موجب اضافه شدن نیروی انسانی به شهرداری نخواهد شد که پنجعلی‌زاده رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: از وقتی که مهندس بابایی شهردار کرمان شده، نه‌تنها هیچ نیرویی به شهرداری اضافه نشده است؛ بلکه نیروهایی که حدود 40 سال در شهرداری خدمت کرده بودند نیز، بازنشسته شده‌اند.
 
300 نفر از نیروهای شهرداری بازنشسته شده‌اند

علی بابایی شهردار کرمان نیز با تأکید بر این‌که طی مدتی که شهردار کرمان شده، هیچ نیرویی به شهرداری اضافه نشده است، گفت: طی این مدت 300 نفر از نیروهای شهرداری بازنشسته شده و 1000 نفر در قالب حجم معین، به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

شهردار کرمان هم‌چنین گفت: برای چهار منطقه‌ی شهری مشاور گرفته شده تا اولویت‌های طرح تفضیلی مورد بررسی قرار گیرد.
بابایی افزود: مقرر شده در مناطق یک و چهار، اراضی با کاربریِ باغ‌ها و اراضیِ بدون کاربری مشخص شوند.

کمال جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به 500 هکتار اراضی موجود در بافت قدیم شهر کرمان، خواستار راه‌اندازی منطقه‌ی بافت قدیم شد.

مشرفی رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این‌باره گفت: در بافت قدیم که در مرکز شهر قرار دارد، مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، اما قرار است با راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری در بافت قدیم، مشکلات این محدوده برطرف شود.

وی افزود: سازمان به‌سازی و نوسازی شهرداری کرمان هم در بافت قدیم فعال است.
منصور ایرانمنش رییس کمیسیون مسایل کلان شهر نیز با بیان این‌که راه‌اندازی شهرداری منطقه پنج، پیش از این مصوب شده است، گفت: اگر ساز و کار فراهم شود، راه‌اندازی منطقه پنج می‌تواند کمک اساسی به رفع مشکلات شهر باشد.

زهرا لری رییس کمیسیون خدمات شهری نیز گفت: راه‌اندازی منطقه پنج، نیاز به بررسی دارد؛ بنابراین، اکنون برای رفع مشکلات سرآسیاب، باید ناحیه‌ی شهرداری در این محدوده ایجاد شود.
وی هم‌چنین با اشاره به درخواست اهالی محدوده‌ی مسجد سیدالساجدین (علیه‌السلام) در شهرک خواجو مبنی بر آسفالت روبه‌روی این مسجد، خواستار آسفالت این خیابان براساس اولویت‌های آسفالت شد.

لری هم‌چنین به نامه‌ی اهالی بولوار شهید ماهانی مبنی بر عبور خودروهای سنگین و هموار نبودن این مسیر اشاره کرد که شهردار کرمان از زیرسازی این مسیر خبر داد.
در ادامه، مهنوش مؤمنی عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز با اشاره به پایان دوره‌ی شورا و نزدیک شدن به انتخابات، خواستار آسفالت معابر شهر براساس اولویت‌ها شد.

لری رییس کمیسیون خدمات شهری هم‌چنین گفت: با توجه به حادثه‌خیز بودن محدوده‌ی روبه‌روی مرکز خدماتی جانبازان در سه‌راه سیلو، مؤسسه‌ی ایثار حاضر به ساخت و نصب پل عابر پیاده در این محدوده شده است.

در ادامه، ایرانمنش رییس کمیسیون مسایل کلان شهر با بیان این‌که تاکنون، هیچ شرکتی حاضر به ساخت و نصب پل عابر پیاده در این محدوده نشده است، گفت: مؤسسه‌ی ایثار حاضر شده با همان شرایطی که دیگر شرکت‌ها پل‌های عابر پیاده را ساخته و نصب می‌کنند و از تبلیغات آن بهره می‌برند، در این محدوده پل عابر پیاده نصب کند.

لری رییس کمیسیون خدمات شهری در ادامه، به نامه‌ی دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که برای کاهش بار ترافیکی و پیش‌گیری از تصادفات، درِ ورودی دانشگاه آزاد جابه‌جا شده، ایستگاه اتوبوس بلااستفاده مانده است؛ بنابراین، مسئولان دانشگاه آزاد خواستار انتقال ایستگاه اتوبوس به درِ شرقی دانشگاه جدید شده‌اند.

بابایی شهردار کرمان نیز در این‌باره گفت: طبق توافق با دانشگاه آزاد، روبه‌روی درِ شرقی دانشگاه طرح ترافیکی اجرا و آسفالت شد تا مشکلات ترافیکی روبه‌روی دانشگاه برطرف شود.

در ادامه، جوانمرد گفت: با جابه‌جایی درِ ورودی دانشگاه آزاد، دانشجوها باید مسیر طولانی را داخل دانشگاه طی کنند؛ بنابراین، اگر سرویس‌ها و تاکسی‌ها بتوانند روبه‌روی درِ شمالی توقفی کوتاه داشته باشند و دانشجوها را پیاده کنند تا از این در وارد شوند، مشکل آن‌ها برطرف خواهد شد.
 
سرعت بخشیدن به راه‌اندازی آرامستان جدید

در ادامه، ایرانمنش رییس کمیسیون مسایل کلان شهر شورا به محدویت دفن در آرامستان فعلی اشاره کرد و خواستار سرعت بخشیدن به راه‌اندازی آرامستان جدید شد.
وی هم‌چنین به 24 مهر سال‌روز واقعه‌ی به آتش کشیدن مسجد جامع توسط عوامل رژیم منحوس پهلوی اشاره کرد و یاد و خاطره‌ی شهدای این واقعه را گرامی داشت. 

جوانمرد عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز به همین مناسبت، خواستار نصب یادمانی از واقعه‌ی 24 مهر و شهدای این واقعه (شهید باقدرت و شهید یزدان‌شناس) در بولوار 24 مهر شد.
بابایی شهردار کرمان نیز درباره‌ی آرمستان جدید گفت: آرامستان جدید مشکلاتی از جمله نبود برق و آب و نیاز به جدول‌گذاری و درخت‌کاری داشت که این اقدامات 16 میلیارد تومان هزینه داشتند.

وی افزود: در بودجه‌ی امسال شهرداری، 10 میلیارد تومان برای تجهیز آرامستان جدید توسط شورا مصوب شد که در این رابطه در حال ساخت قبور سه‌طبقه و واگذاری آن‌ها هستیم تا منابع مالی مورد نیاز آرامستان تأمین شود.

بابایی ادامه داد: برای رفع مشکل آب، با هماهنگی آب‌منطقه‌ای کرمان، با استفاده از آب‌های زیرسطحی آب آرامستان با نصب یک لوله‌ی 110 تأمین شد؛ ضمن این‌که برای خریداری و نصب یک آب‌شیرین‌کن نیز آگهی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: یک گروه سرمایه‌گذار هم قرار است در محل آرامستان سلول‌های خورشیدی نصب کند تا دو مگاوات برق برای تأمین روشنایی محدوده‌ی آرامستان و ساختمان‌های این مجموعه تولید شود.

شهردار کرمان افزود: مؤسسه‌ی عسکریه هم به‌عنوان هدیه به مردم کرمان، تا سقف 800 میلیون تومان یک غسال‌خانه‌ی مجهز در آرمستان جدید خواهد ساخت.

در ادامه، مؤمنی عضو شورای اسلامی شهر کرمان به 24 مهر روز عصای سفید اشاره کرد و خواستار مناسب‌سازی پیاده‌روها برای این قشر شد.

شهردار کرمان نیز در این رابطه گفت: در تمام پیاده‌روهایی که جدید فرش می‌شوند، مناسب‌سازی برای معلولان و نابینایان مد نظر قرار می‌گیرد.

بابایی هم‌چنین گفت: به مناسبت 24 مهرماه، روز عصای سفید، سه دستگاه اتوبوسِ ویژه‌ی معلولان، وارد چرخه‌ی حمل‌و‌نقل درون‌شهری کرمان شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

استاندار کرمان: سیل امسال آسیب زیادی به بخش کشاورزی وارد نکرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش: امنیت در سرتاسر مرزها برقرار است

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

پنجشنبه‌ها تعطیل شد

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)