کد خبر: ۱۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
درحالیکه منابع مطلع از استعفای سه وزیر ورزش، ارشاد و آموزش و پرورش خبر داده اند ، یک منبع مطلع در گفت و گو با «انتخاب»، گزینه ی تغییرات احتمالی در وزارت ورزش را اعلام کرد.
درحالیکه منابع مطلع از استعفای سه وزیر ورزش، ارشاد و آموزش و پرورش خبر داده اند ، یک منبع مطلع در گفت و گو با «انتخاب»، گزینه ی تغییرات احتمالی در وزارت ورزش را اعلام کرد.

بنابراین گزارش، سیدرضا صالحی امیری یکی از گزینه های اصلی دولت برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس است. امیری که در حال حاضر رییس کتابخانه ملی است، یکی از وزرای پیشنهادی ورزش بود که از سوی مجلس نهم موفق به کسب رای اعتماد نشد.

این درحالیست که صالحی امیری  نسبت به چنین احتمال ابراز بی اطلاعی کرد.

از سوی دیگر، برخی منابع نزدیک به دولت نیز «مونسان» مدیرعالم فعلی منطقه‌آزاد کیش را یکی از گزینه های اصلی وزارت ورزش می دانند. مونسان از دسته مدیرانیست که عملکرد وی در مناطق آزاد، با واکنش مثبت کارشناسان مواجه شده است. او اینک عضو هیات مدیره پرسپولیس نیز هست.

همچنین نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز گزینه دیگر دولت برای این وزارتخانه است. سجادی نیز در ایام تشکیل کابینه در سال ۹۲، پس از صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس نهم معرفی شد که او نیز موفق به کسب رای اعتماد نشد.

منابع مطلع، سلطانی فر را نیز به عنوان یکی دیگر از وزرای پیشنهادی ورزش معرفی کرده اند.

همچنین اخبار رسیده حکایت از آن دارد که جریان اصولگرا و اصلاح طلب، هر یک گزینه های خود را برای وزیر پیشنهادی آموزش و پروروش به رییس جمهور معرفی کرده اند. 

برخی نزدیکان دولت نیز «نوبخت» را به عنوان گزینه پیشنهادی برای آموزش و پرورش معرفی کرده اند.

در همین حال، منابع مطلع به «انتخاب» گفته اند که قرار است نجفی سرپرستی یکی از دو وزارتخانه ورزش یا آموزش و پرورش را عهده دار شود‌؛ هر چند شنیده ها حکایت از آ» دادر که خود او تمایلی برای این کار ندارد.

براین اساس، اصولگرایان گزینه «حاجی بابایی» (وزیر آموزش و برورش دولت احمدی نژاد) و اصلاح طلبان «مرتضی حاجی» (وزیر اموزش و پرورش دولت اصلاحات) را به رییس جمهور پیشنهاد داده اند.

از سوی دیگر، شنیده های «انتخاب» حکایت از آن دارد که برخی نزدیکان دولت، با مسجد جامعی وزیر ارشاد دولت اصلاحات گفت و گوهایی را برای تکیه بر صندلی ارشاد پیشنهاد داده اند که با مخالفت وی مواجه شده اند.

در این مورد، نزدیکان دولت نیز از گزینه های قطعی بی اطلاعند و همه منتظر اعلام رسمی نظر رییس جمهور هستند. رییس جمهور اما معتقد است تنها هنگامی استعفاهای سه وزیر را خواهد پذیرغت که گزینه ی قطعی وی برای معرفی به مجلس، مشخص شده باشد.

در همین حال، ۲۴ آنلاین نوشت که اخبار بدست آمده در این خصوص حکایت از تغییر در حداقل سه وزارتخانه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. پیش از این اخباری در محافل سیاسی مبنی بر ارزیابی عملکرد دولتمردان دولت یازدهم چه در حوزه اجرایی و چه در حوزه گفتمانی به گوش رسیده بود و از همین نظر برخی رسانه ها اخباری در خصوص تغییرات در دولت منتشر کردند. اگر چه آن تغییرات در آن زمان روی نداد و بعدها مقامات مطلع از اصلاح برخی نواقص با تاکید بر ضرورت ثبات مدیریتی سخن گفتند

اما قرائن و نشانه‌ها در مقطع کنونی حکایت از عزم روحانی بر برخی جابجایی‌ها برای سرعت بخشی در اصلاح نواقص و پاسخ به مطالبات عمومی دارد.

قطعاً روزهای پیش رو، روزهایی پر تب و تاب برای دولت روحانی و وزرایش خواهد بود. این که وزارتخانه‌های مورد نظر شامل چه دستگاهها و حوزه‌هایی خواهد بود و افراد جایگزین چه کسانی هستند و آیا تغییرات تا سطوح پایین‌تر مدیریتی هم ادامه می‌یابد در گمانه‌زنی‌های محافل سیاسی و رسانه‌ها دیده خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)