کد خبر: ۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شادی و خرسندی مردم به دلیل تفاهم سیاسی در مذاکرات هسته ای را سرمایه ارزشمندی برای نظام، مسوولان و دولت دانست و گفت: باید خدا را شکر کنیم که توفیق ایجاد نشاط عمومی را به ما داده است.
سیاست> احزاب و شخصیت‌ها: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شادی و خرسندی مردم به دلیل تفاهم سیاسی در مذاکرات هسته ای را سرمایه ارزشمندی برای نظام، مسوولان و دولت دانست و گفت: باید خدا را شکر کنیم که توفیق ایجاد نشاط عمومی را به ما داده است.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام ، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی امروز (سه شنبه) در ادامه دیدارهای نوروزی با جمعی از مسوولان، مردم و دانشگاهیان افزود: نشاط و شادابی اجتماعی حق مردم در زندگی فردی و جمعی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بیانیه هسته ای را نقطه آغاز یک راه نسبتاً مشکل تا رسیدن به تفاهم عملی عنوان کرد و اظهارداشت: مطمئناً لابی های صهیونیست هر کاری را می کنند تا بتوانند وقفه ای در امضای نهایی مذاکرات ایجاد کنند و از این طریق بر دروغ پردازی های خویش در خصوص ایران هراسی و تشدید ایران ستیزی ادامه خواهند داد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: پذیرش رسمی ایران به عنوان یک کشور دارای دانش هسته ای و عضو باشگاه هسته ای یکی دیگر از شاخص های بیانیه لوزان است.

وی ادامه داد: براساس قوانین بین المللی، آژانس هسته ای باید به ایران کمک کند تا مراکز هسته ای خود را براساس دانش و فناوری جدید به روز کند.

**دانش هسته ای در فکر و اندیشه فرزندان این مرز و بوم است 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به کسانی که در داخل اظهار نگرانی می کنند، گفت: دانش هسته ای در فکر و اندیشه فرزندان دانشمند این مرز و بوم است و اینها سرمایه هایی هستند که همیشه خواهند ماند.

هاشمی رفسنجانی، شفاف سازی را سیاست همیشگی جمهوری اسلامی در 35 سال گذشته دانست و افزود: چون استفاده صلح آمیز از مواهب دانش هسته ای را حق خود می دانیم، پنهان کاری نداریم.

وی اضافه کرد:خیلی شفاف و صریح می گوییم ساختن بمب هسته ای، قتل عام مردم و نابودی زمین از نبات و جانداران را حرام و استفاده از مواهب هسته ای در پزشکی، کشاورزی و دیگر ابعاد زندگی را حق ایرانیان و تلاش برای زمینه سازی آن را وظیفه مسؤولان جمهوری اسلامی ایران می دانیم.

**انتخابات در سال جاری مهم است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه برگزاری انتخابات در سال جاری را برای نظام بسیار مهم خواند و گفت: براساس تعالیم دینی، قانون اساسی و اصول دموکراسی، نقش مردم برای دخالت در انتخاب سرنوشت خویش، از اولویت سیاست های کلی، برنامه ریزی ها و اجرائیات در نظام اسلامی است.

**ابراز تاسف از اختلافات مذهبی مسلمانان

هاشمی رفسنجانی همچنین با ابراز تأسف از اوضاع نابسامان بعضی از کشورهای اسلامی و شدید اختلافات مذهبی مسلمانان، گفت: جای تعجب است که پیروان مهربان ترین پیامبر تاریخ، با تحریم دشمنان اسلام که سعی در ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی دارند، همدیگر را می کشند و به آن افتخار می کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری آیاتی از قرآن کریم که بر گفت وگوی با پیروان اهل کتاب و پرهیز از نزاع تأکید دارند، گفت: اختلاف نظر خوب است که باعث روشن شدن حقایق می شود و آنچه همگان از آن منع شده اند، نزاع است که جامعه را فشل و دشمنان را بر مسلمانان مسلط می نماید.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر نقش وحدت به ویژه در استحکام پایه های نظام، به همدلی و همزبانی مردم در سال 57 در مقطع اعتصاب عمومی و به ویژه اعتصاب شرکت نفت اشاره کرد و افزود: رژیم پهلوی همه عوامل داخلی و خارجی قدرت را داشت، اما وحدت مردم پنجه های آهنین ساواک را شکست.

وی با یادآوری «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» به مصادیق علمی و امروزی این آیه در سه مقطع پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و شرایط امروز اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه تأکید می نماید که راه های متعددی برای هدایت و راهنمایی مبارزان و مجاهدان قرار داده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح مواهب الهی و مصادیق نصرت الهی، در مقطع پذیرش قطعنامه 598 و سرنوشت ذلیلانه دشمنان داخلی و خارجی مردم ایران، گفت: تحقق وعده های خداوندی در پاسخ به این سؤال روشن و آشکار است که حامیان خارجی حزب بعث کجایند؟! سرنوشت صدام چه شد؟! منافقین که ستون پنجم دشمن بودند، چگونه زندگی می کنند؟!

هاشمی رفسنجانی با ترسیم روند مانع تراشی های غربی ها و آمریکا در مسیر حرکت علمی و دانش هسته ای ایران، شرایط فعلی را مصداق عملی آیه « وإن جنحوا للسلم فاجنح لها» دانست و گفت: ایران در دوره های متعدد به پیروزی های نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی رسیده و این نشان از حقانیت ایران است.

صبح دیروز خانم شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و معاونین به همراه برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ـ جمعی از اقشار مختلف مردم از استان های تهران، البرز و قم ـ استادان دانشگاه های سراسر کشور ـ مدیران شرکت ایران خودروـ بعضی از اعضای کانون وکلا و سردفتران ـ جمعی از علما، فضلا و طلاب حوزه های علمیه و گروهی از دانشجویان دانشگاه های دولتی و غیردولتی طی دو دیدار جداگانه، با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند و آغاز سال جدید را به ایشان تبریک گفتند.

در آغاز این دیدارها شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ، حجت الاسلام والمسلمین قدس محلاتی، حجت الاسلام والمسلمین آهنگران(فرزند صادق آهنگران) حجت الاسلام والمسلمین محمد صدوقی، دکتر علیرضا منادی و چند نفر دیگر از اقشار مختلف مردمی، با تبریک سال نو و توافقات هسته ای و نزولات آسمانی، خواستار توفیقات روزافزون نظام اسلامی و مسؤولان آن شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)