کد خبر: ۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: دیپلمات های سخت کوش و متعهد کشورمان در چارچوب منافع ملی طی یکسال و نیم گذشته تلاش زیادی برای حفظ حقوق هسته ای کشورمان انجام دادند و انشاالله در صورت عدم کارشکنی قدرت های جهانی طی ماه های آینده نتیجه این تلاشها به ثمر خواهد نشست.
سیاست> احزاب و شخصیت‌ها: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با قدردانی از تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای، گفت: دیپلمات های سخت کوش و متعهد کشورمان در چارچوب منافع ملی طی یکسال و نیم گذشته تلاش زیادی برای حفظ حقوق هسته ای کشورمان انجام دادند و انشاالله در صورت عدم کارشکنی قدرت های جهانی طی ماه های آینده نتیجه این تلاشها به ثمر خواهد نشست.

به گزارش ایرنا، محمد رضا عارف در نخستین نشست شورای زنان بنیاد امید ایرانیان در سال جدید که در آستانه میلاد حضرت فاطمه(س) برگزار شد با اشاره به نامگذاری سال جاری گفت: بی تردید نامگذاری امسال با عنوان سال 'دولت و ملت،همدلی و هم زبانی' از سوی رهبر معظم انقلاب می تواند در همگرایی بیشتر مردم و مسوولان و نزدیکی قلوب به یکدیگر موثر باشد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مسیر توسعه و پیشرفت کشور را به نحو احسن ادامه دهیم هیچ راهی جز وحدت و همدلی میان مسئولان با یکدیگر و وحدت میان مردم و مسوولان وجود ندارد.

عارف بر ضرورت پشتیبانی آحاد ملت از دولت تاکید کرد و گفت: دولت اگر بخواهد برنامه های خود را عملیاتی کند به پشتیبانی و همراهی مردم نیاز دارد .قوای دیگر از جمله مجلس شورای اسلامی هم باید در پیشبرد برنامه های دولت با حفظ وظیفه نظارتی خود به قوه مجریه کمک کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد ازنحوه برخورد برخی نمایندگان مجلس با دولت طی 2 سال گذشته خاطرنشان کرد: انتظار بود برخی نمایندگان مجلس با درک شرایط کشور و اینکه دولت روحانی در چه شرایطی روی کار آمده است با دولت تدبیر و امید همراهی بیشتری می کردند و انگیزه های گروهی و جناحی را در برخورد با دولت کنار می گذاشتند.

وی با بیان اینکه دولت باید تلاش بیشتری در بهبود وضعیت معیشتی اقشار کم درآمد انجام دهد، گفت: مردم ما نجیبانه و آگاهانه در همه صحنه ها حضور دارند و پشتیبان نظام هستند؛ مسوولان باید قدردان ملت فهیم ایران باشند و در جهت بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی آنها با توجه به امکانات بالقوه کشور تلاش کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی ضرورت نقد پذیری قوای سه گانه، تاکید کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند روحیه نقدپذیری همه مسوولان از جمله قوای سه گانه است؛ اینگونه تعبیر نشود که تنها باید به مسوولان اجرایی کشور انتقاد کرد و دیگر مسوولان از جمله مسوولان قوه قضاییه و مقننه از نقد مصون هستند، در حالیکه در دستگاه قضایی و همچنین مجلس شورای اسلامی امکان خطا و اشتباه به مانند مسوولان اجرایی وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 94 گفت: تبلور هم زبانی و همدلی ملت و دولت باید در انتخابات مجلس شورای اسلامی نمود پیدا کند؛ مسوولان اجرایی و نظارتی انتخابات هم باید حق الناس بودن رای مردم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است مورد توجه قرار دهند و هم پیام انتخابات 92 را دریافت کرده باشند.

وی افزود: مردم اگر احساس کنند انتخابات رقابتی با حضور همه سلایق برگزار می شود مطمئنا حماسه خرداد 92 را با مشارکت بیشتر در اسفند 94 تکرار خواهند کرد و انشاالله چنین خواهد شد.

عارف با بیان اینکه اصلاح طلبان علی رغم برخی محدودیتها و موانع وظیفه خود می دانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور چشمگیری داشته باشند، خاطرنشان کرد: رقیب جریان اصلاحات مصمم است اجازه ندهد پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس به مانند انتخابات ریاست جمهوری تکرار شود و برای نیل به این هدف از امکانات بالقوه ای که در اختیار دارند استفاده خواهند کرد ولی اصلاح طلبان نباید صحنه را به رقیب واگذار کنند و باید با همگرایی هرچه بیشتر به دنبال پیروزی تفکر اصلاحات در انتخابات مجلس باشند.

وی با بیان اینکه بهار اطلاح طلبان در زمستان امسال رخ می دهد بر ضرورت حضور موثر زنان در همه صحنه ها و مناسبات سیاسی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید از توانایی های زنان در همه سطوح استفاده شود.

عارف تاکید کرد: استفاده ابزاری از زنان در انتخابات های مختلف زیبنده جامعه اسلامی ما نیست؛ باید از ظرفیت های زنان نه فقط در حد شعار بلکه در عمل در کانون های قدرت و تصمیم گیری استفاده کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یکی از ارکان مهم تصمیم گیری در کشور مجلس شورای اسلامی است و زنان باید حضور موثری در این نهاد داشته باشند؛ به همین دلیل انتخابات مجلس فرصت مناسبی است که زنان توانمند و نخبه کشورمان مشارکت جدی در این عرصه داشته باشند تا انشاالله مجلس آینده با حضور قابل توجه زنان فرهیخته شکل بگیرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست فروغ میرطهماسب و زهرا نژاد بهرام از اعضای شورای زنان بنیاد امید ایرانیان گزارشی از عملکرد این شورا ارایه کردند و منصوره شایسته محقق و پژوهشگر دینی نیز درباره صفات اخلاقی حضرت فاطمه(س) سخنرانی کرد.
برچسب ها: محمدرضا عارف
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)