کد خبر: ۱۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
ارسال به دوستان
ذخیره
یامدهای لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس همچنان ادامه دارد

یکشنبه پرحادثه؛ شاید بهترین عنوان برای حوادث امروز عرصه سیاست ایران باشد؛ روزی که« لغو»،«برخورد قانونی»، «برکناری»،«استیضاح» و «شکایت» مهم ترین کلید واژه هایش بودن؛ همه این کلید واژه ها را به تنهایی لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد مقدس، آفرید.
 
به گزارش«تابناک» لغو سخنرانی علی مطهری نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با عنوان امام حسین«ع» و اصلاح حکومت،در جمع اصلاح طلبان در مشهد مقدس، بلافاصله مورد توجه رسانه ها و برخی از نمایندگان مجلس قرار گرفت به گونه ای که یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به این اتفاق ابتدار خواستار برخورد با استاندار خراسان رضوی و پس از چند دقیقه خواستار استیضاح وزیر کشور دولت روحانی به خاطر این اتفاق شد.
 
علی مطهری نیز بلافاصله نامه ای به رئیس جمهور نوشت که دو نکته کلیدی داشت و هر دو مخاطب این نکات کلیدی به علی مطهری واکنش نشان دادند. علی مطهری در نامه اش رئیس جمهور را تهدید کرد که اگر با مسببان این واقعه برخورد نشود، مجلس برخورد قانونی انجام خواهد داد؛ برخوردی که سنایوهای مختلفی در آن مستتر بود.بلافاصله پس از تهدید علی مطهری، ابتدا معاون استاندار خراسان رضوی واکنش نشان داد و لغو سخنرانی مطهری را غیر قانونی دانست؛ سامانی قائم مقام وزیر کشور نیز به لغو این سخنرانی اعتراض خود را اعلام کرد.
 
متعاقبا،از نامه وزیر کشور به آیت الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه خبری منتشر شد؛وزیر کشور همچنین گروهی را مسئول بررسی این موضوع و برخورد با مسببان آن کرد و در نهایت از جانب دولتی ها خبر رسید که فرماندار شهر مشهد مقدس از کارش بر کنار شده است. همه این اتفاقات در واکنش به تهدید علی مطهری در مدتی کوتاه و چند ساعته به وقوع پیوست! سرعت عملی که برای دولتی که به کندکاری متهم است، مایه شگفتی بود!
 
اما نکته مهم دیگر نامه مطهری، اسم بردن از آیت الله علم الهدی به عنوان یکی از مسببان احتمالی لغو سخنرانی اش بود. وی در فراز ابتدایی نامه اش خطاب به رئیس جمهور نوشته بود: «همان طور که مستحضر هستید برنامه سخنرانی اینجانب در مشهد در روز اربعین تحت عنوان "تحلیل واقعه کربلا" به دستور دادستان مشهد و به قول خودش بر اساس نامه‌ای که به او رسیده است لغو شد. امیدوارم این نامه از آقای علم الهدی امام جمعه مشهد نباشد. ارتباط این موضوع با دادستان و احیانا امام جمعه برای من روشن نیست»
 
نائب رئیس مجلس، در این نامه به صراحت از امام جمعه مشهد، نام برده و به نوعی درباره نقش احتمالی وی در لغو سخنرانی اش تذکر داده بود. آیت الله علم الهدی، البته نه به سرعت دولتی ها، اما به هر حال او نیز با صدور اطلاعیه ای، به این گفته مطهری واکنش نشان داد و صراحتا عنوان کرد که سخنرانی علی مطهری برای وی اهمیتی ندارد و آن بخش از نامه علی مطهری به رئیس جمهور را که به نقش احتمالی امام جمعه مشهد در لغو سخنرانی اش در مشهد مقدس اشاره می کند را مصداق افترا می داند و این حق را برای خود قائل است که از شخص مفتری شکایت کند.
 
همه این اتفاقات در بعد از ظهر روز اربعین در حالی اتفاق افتاد که مردم در یک روز تعطیل، کم تر توجهی به اخبار سیاسی داشتند. با این وجود تا کنون این حادثه یک نفر را در مشهد قربانی کرده است و مشخص نیست که در ساعات آینده استاندار خراسان رضوی نیز قربانی این حادثه خواهد شد یا خیر.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)